Gå til innhold

Katten vil ikke være ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har hatt katten min i 6 år nå. Hun elsker å være ute og har gjerne vært borte både en og to dager. Men i løpet av denne vinteren har det forandret seg. Jeg tenkte at det kanskje var kulden, men nå begynner det jo å bli varmt men hun vil fortsatt ikke være ute. Jeg flyttet i August og i begynnelsen var hun mye ute, frem til nyåret nå. Hun er ute i maks 5-10 minutter før hun klorer på døren (der kan hun stå å klore i en halvtime før hun gir seg). Kan det være noe galt? Noen som har lignende opplevelser?

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Kanskje hun ikke føler seg trygg der du bor nå? Jeg ville ikke stresset med å tvinge katten til å bære ute dersom den ikke vil. 

Skrevet
Akkurat nå, HappyWaffle skrev:

Kanskje hun ikke føler seg trygg der du bor nå? Jeg ville ikke stresset med å tvinge katten til å bære ute dersom den ikke vil. 

Det tenkte jeg også. Men hun var masse ute fra august-desember. Så tror ikke det er det heller

AnonymBruker
Skrevet

Har katten noen gang blitt stengt ute i flere timer i kulde uten at noen slapp den inn? Kanskje hun er redd noe slikt skal skje igjen?

Anonymkode: 5634e...8df

Gjest HappyWaffle
Skrevet
14 minutter siden, Zarah skrev:

Det tenkte jeg også. Men hun var masse ute fra august-desember. Så tror ikke det er det heller

Kan være noe har skremt henne den senere tiden. Prøv å bli med henne ut, se hvordan hun er da :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har katten noen gang blitt stengt ute i flere timer i kulde uten at noen slapp den inn? Kanskje hun er redd noe slikt skal skje igjen?

Anonymkode: 5634e...8df

Ikke som jeg kan huske. Hun har blitt stengt inne i garasjen i flere dager da vi bodde hjemme (3 ganger :o, hun er så sneaky). Men der tuslet hun inn titt og ofte etterpå

Skrevet
1 time siden, HappyWaffle skrev:

Kan være noe har skremt henne den senere tiden. Prøv å bli med henne ut, se hvordan hun er da :) 

Skal prøve på det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...