Gå til innhold

Flere barn som får Små blodutredelser (av ufarlig årsak) under sykdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

5  åringen pleier å få små områder med bittesmå røde prikker under sykdom, sånne som ikke blekner hvis man trykker glass mot. Ikke fryktelig mye, men nok til at jeg ser det ettersom jeg kjenner det så lett igjen. Første gang dette skjedde var i babytiden.. under 4 barnesykdom, da fikk hun  utslett av blodutredelser og vi ble forskrekket, dro til legevakt som sendte oss til sykehuset. De konkluderte med virus og 3 dager etter kom det karakteristiske 4 barnesykdomsutslettet. Senere har hun fått litt sånne prikker hver eneste gang hun får virus. Vi har dratt til lege flere ganger og spurt, men får bare beskjed om at virus kan gi slike prikker. Hun har altså ingen underliggende alvorlig sykdom og ikke blødningstendens ellers, og selvsagt ikke hjernehinnebetennelse eller noe slikt., bare feber og snue. 

Flere som har opplevd dette? Barn nr to har nemlig ikke dette.. så lurer på om det kan ha med hudtypen å gjøre. Synes det er guffent hver gang det skjer, selv om vi har fått en slags forklaring..

Anonymkode: c91f0...c70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ene barnet mitt pleide ofte å få rødprikkete utslett under sykdom da han var yngre. En gang så det veldig merkelig ut, og vi ble sendt til sykehus fra fastlege, og der var de først bekymret, men konkluderte deretter med at han bare er en som lett får utslett av virus. De fleste ganger så det ikke fullt så ille ut som den ene gangen. Han hadde også en del eksem i vinterhalvåret i samme periode, men vokste alt av seg fra han var ca. 3 år. Lillebroren har ikke hatt noe særlig virusutslett her heller, bare storebroren. Jeg dro ikke til lege hver gang det skjedde, men sikkert et par ganger når det så ekstra mystisk ut, men de sa bare at noen lett får sånne virusutslett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...