Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver en oppgave som skal være på ca 2000 ord (dette er en høgskole-oppgave). Målet er å få oppgaven godkjent. Hvor viktig er det å bruke flere kilder? For jeg har egentlig bare en kilde, og oppgaven min har hovedsaklig dreid seg om kun denne ene kilden. Jeg skriver med egne ord, men 90 % av oppgaven er inspirert av denne kilden. Er det OK?

Anonymkode: fa164...baa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nja, jeg ville prøvd å dratt inn en eller to kilder til. Dersom man skal drøfte noe er det alt for snevert å kun bruke en kilde. Jeg bruker som regel en hovedkilde og argumenterer med bakgrunn i et par andre kilder ved slike øvingsoppgaver. 

Anonymkode: 58f54...3e1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen krav til hvor mange fagartikler du må bruke? Jeg skriver også en oppgave på 2000 ord nå, og vi må bruke 4 fagartikler, hvorav 2 er fagfellevurderte.

Anonymkode: 4e68e...88f

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja, jeg ville prøvd å dratt inn en eller to kilder til. Dersom man skal drøfte noe er det alt for snevert å kun bruke en kilde. Jeg bruker som regel en hovedkilde og argumenterer med bakgrunn i et par andre kilder ved slike øvingsoppgaver. 

Anonymkode: 58f54...3e1

Jeg skal prøve å finne mer litteratur. Problemet er at læreren ikke har lagt ut noe annet som indikerer at vi må bruke flere kilder. Skal ikke drøfte i oppgaven :) 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen krav til hvor mange fagartikler du må bruke? Jeg skriver også en oppgave på 2000 ord nå, og vi må bruke 4 fagartikler, hvorav 2 er fagfellevurderte.

Anonymkode: 4e68e...88f

Nei, det var ingen krav til det så vidt jeg forstod det. Vi fikk bare krav til oppgaveskriving, og da er det formelle krav om f.eks kildebruk (altså apa 6th, referanser o.l).

Oppgaven går ut på å skrive en oppgave, og henvise til relevant litteratur. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal prøve å finne mer litteratur. Problemet er at læreren ikke har lagt ut noe annet som indikerer at vi må bruke flere kilder. Skal ikke drøfte i oppgaven :) 

Nei, det var ingen krav til det så vidt jeg forstod det. Vi fikk bare krav til oppgaveskriving, og da er det formelle krav om f.eks kildebruk (altså apa 6th, referanser o.l).

Oppgaven går ut på å skrive en oppgave, og henvise til relevant litteratur. 

TS

Du bør bruke flere kilder. Tror læreren ser som en selvfølge at dere vet dette og derfor ikke har lagt ut noe om det.

Jeg sitter og skriver en oppgave på 5000 ord og har 3 A4-sider fulle med kilder.

Anonymkode: 73844...2a8

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver en oppgave som skal være på ca 2000 ord (dette er en høgskole-oppgave). Målet er å få oppgaven godkjent. Hvor viktig er det å bruke flere kilder? For jeg har egentlig bare en kilde, og oppgaven min har hovedsaklig dreid seg om kun denne ene kilden. Jeg skriver med egne ord, men 90 % av oppgaven er inspirert av denne kilden. Er det OK?

Det er fint med egne ord, men du bør underbygge det du sier med relevant teori.

AnonymBruker
Skrevet

Er du virkelig høyskolestudent og skjønner ikke at man bør bruke flere kilder i en oppgave? 

Anonymkode: c5d56...d19

Skrevet

Når vi skriver arbeidskrav må vi minst bruke to kilder fra pensum. Disse arbeidskravene er på ca 4 sider

Skrevet

Syns absolutt du burde bruke flere kilder. Selv om det er dine egne ord, så er jo som du sier 90 % av oppgaven inspirert av den ene kilden. Det blir jo egentlig bare rein avskrift og null refleksjon selv om du skriver om/bruker egne ord. For å få en bedre oppgave bør du finne minst én kilde til, drøfte den, sammenlikne med den andre og lage din egen konklusjon der du skriver hvilken kilde du syns er mest troverdig og hvorfor

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Rosaprosa20 skrev:

Syns absolutt du burde bruke flere kilder. Selv om det er dine egne ord, så er jo som du sier 90 % av oppgaven inspirert av den ene kilden. Det blir jo egentlig bare rein avskrift og null refleksjon selv om du skriver om/bruker egne ord. For å få en bedre oppgave bør du finne minst én kilde til, drøfte den, sammenlikne med den andre og lage din egen konklusjon der du skriver hvilken kilde du syns er mest troverdig og hvorfor

Ja. Og hvorfor bør helst også underbygges med teori.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...