Gå til innhold

Taco i konfirmasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På ‎07‎.‎05‎.‎2017 den 22.56, Daiquiry skrev:

Takk! Jeg spurte bare om mengden kjøtt pr pers. Jeg driter i hva andre mener om å servere taco i konfirmasjon 😊

Etter første konfirmant ut med taco i vår familie i fjor er det nå ingen som vil være så kjip at det ikke serveres taco. Så hele vår familie, svigerfamilien, søskenbarns svigerfamilie og så bortetter er nå (i følge kg) tapt for menneskeheten mtp smak og dannelse.

Tatt i betraktning det generelle nivået på dem som påstår det så vil jeg si: Takk. :blomst: Det er en hedersbetegnelse å vite at vi er fullstendig ulike. Noe annet ville vært grunnlag for dyp selvransakelse og endring av livsførsel.

Anonymkode: 3ddea...631

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Taco i konfirmasjon begynner å bli ganske populært.

Jeg hørte senest i dag på bussen noen som planla dette, ettersom konfirmanten ønsket det :spise:

Anonymkode: 01ac5...fa3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at maten ble vellykket, TS :) Håper konfirmanten hadde en super dag og koste seg skikkelig med familie og venner!

Jeg var i konfirmasjon selv i helga for niesen min, og ble sittende og diskutere denne tråden med broren min utpå kvelden. Broren min er selverklært matsnobb, langt over middels interessert (og dyktig) i matlaging og temmelig greit bevandret i selskapslivet og han synes det er helt innafor å servere tacobuffet i konfirmasjon hvis det er det konfirmanten ønsker seg mest. Jeg er helt enig, selv om jeg kanskje er litt mindre stødig på formell skikk og bruk enn han er. Det er tross alt konfirmanten sin dag, og det er faktisk innmari stas som 15-åring å få lov å bestemme menyen selv ved en så viktig anledning. Jeg er ikke eldre enn at jeg husker selv hvor "voksent" det føltes å sitte sammen med mamma og pappa og planlegge meny, og delta i matlagingen, og om jeg noensinne får barn selv er det ingen tvil om at de skal få samme mulighet. Om man har gjester som ikke kan spise det konfirmanten vil servere pga allergier, diett, fordøyelse, graviditet eller hva det nå måtte være er det virkelig ikke verre enn at man har et alternativ til de det gjelder, uten at man trenger å tilpasse hele menyen etter noen få. (Jeg har div matallergier selv og ville synes det var skikkelig kjipt om jeg skulle være grunnen til at konfirmanten ikke fikk servere det han/hun ville!) Det at man ikke skal kunne spise taco uten å søle når man sitter ved et spisebord og har bestikk synes jeg høres veldig spesielt ut, da tror jeg det er fare for at man ville sølt uansett hva som sto på menyen altså.

Anonymkode: d5dc5...7d7

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

:spise: Elsker taco :sikle:

Skrevet (endret)
På 9.5.2017 den 22.49, AnonymBruker skrev:

Taco i konfirmasjon begynner å bli ganske populært.

Jeg hørte senest i dag på bussen noen som planla dette, ettersom konfirmanten ønsket det :spise:

Og hvis konfirmanten vil sose bort 100 000 i konfirmasjonspenger på tull og tøys, må han/hun selvfølgelig bare gjøre det, for det er jo hans/hennes penger! Samme logikk der.

Endret av Arabella
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Arabella skrev:

Og hvis konfirmanten vil sose bort 100 000 i konfirmasjonspenger på tull og tøys, må han/hun selvfølgelig bare gjøre det, for det er jo hans/hennes penger! Samme logikk der.

Hvordan er ditt svar relevant til det innlegget som du siterte? :klo:

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er ditt svar relevant til det innlegget som du siterte? :klo:

Ikke helt relevant, men som en forlengelse av diskusjonen om at konfirmanten må få bestemme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Arabella skrev:

Ikke helt relevant, men som en forlengelse av diskusjonen om at konfirmanten må få bestemme.

Det er jo fullstendig irrelevant og avsporing fra tråden.

Anonymkode: 4c9e8...d1b

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo fullstendig irrelevant og avsporing fra tråden.

Jeg synes ikke det. Konfirmanten skal få lov å bestemme menyen, bestemme hvilke gjester som skal inviteres osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Arabella skrev:

Jeg synes ikke det. Konfirmanten skal få lov å bestemme menyen, bestemme hvilke gjester som skal inviteres osv.

Har du lest HI?

Dessuten tror jeg ikke at konfirmantene får bestemme menyen dersom flere av gjestene ikke spiser det som konfirmanten ønsker å ha på menyen.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Arabella skrev:

Det stemmer ikke. 

Skrevet

Ja de burde få bestemme alt, hva de skal ha på seg, hvordan bordet skal dekkes, gjestene, maten osv.   Blir sikkert et elegant lag det, 15 åringer er jo så gode på planlegging og på å arrangere selskaper. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Mystix skrev:

Ja de burde få bestemme alt, hva de skal ha på seg, hvordan bordet skal dekkes, gjestene, maten osv.   Blir sikkert et elegant lag det, 15 åringer er jo så gode på planlegging og på å arrangere selskaper. 

Er det ikke slitsomt å bare tenke sort/hvit? Er i såfall alternativet at mor bestemmer alt, gjestene kun er fjerne slektninger konfirmanten aldri har møtr og at menyen er snitter og cabaret da eller? Eller er det bare ekstremt når det er snakk om at konfirmanten skal være med å bestemme sin egen fest?

Anonymkode: b5e9c...db7

• Liker 3
Skrevet

Det er konfirmantene dag, så han/hun bør få bestemme maten! 

Men hadde satt pris på litt ekstra god da, et godt utvalg kjøtt, grønnsaker og dressinger. Gjerne hjemmelaget. 

Skrevet
På 27.5.2017 den 12.16, Mystix skrev:

Så jævlig surmaget du skulle være, da? Da jeg konfirmerte meg for syv år siden bestemte jeg i stor grad selv, da jeg er veloppdratt. Jeg visste hva som passet seg -og ikke- av både mat og dekor, og hvem jeg burde invitere. Jeg gjorde meg "vanskelig" i matveien ved å sette foten ned ved koldtbord/buffet da jeg slet med mild (på daværende tidspunkt ubehandlet) sosial angst og ikke likte å forsyne meg med mat på den måten. Selv om det kanskje ble litt mer styrete så fikk jeg det, fremfor å ha en middag som bare var ubehagelig for meg. Det var fordi foreldrene mine mente at det faktisk til syvende og sist var MIN dag, og da gadd de å legge to bittesmå pinner i kors for min skyld. Merker jeg elsker foreldrene mine litt ekstra når jeg ser hvordan flere av dere skriver om barna deres, og da lurer jeg på om det er dere har oppdratt dem som brødhoder eller om det er det genetisk?

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 9.6.2017 den 23.53, gudbevaremegvel skrev:

Så jævlig surmaget du skulle være, da? Da jeg konfirmerte meg for syv år siden bestemte jeg i stor grad selv, da jeg er veloppdratt. Jeg visste hva som passet seg -og ikke- av både mat og dekor, og hvem jeg burde invitere. Jeg gjorde meg "vanskelig" i matveien ved å sette foten ned ved koldtbord/buffet da jeg slet med mild (på daværende tidspunkt ubehandlet) sosial angst og ikke likte å forsyne meg med mat på den måten. Selv om det kanskje ble litt mer styrete så fikk jeg det, fremfor å ha en middag som bare var ubehagelig for meg. Det var fordi foreldrene mine mente at det faktisk til syvende og sist var MIN dag, og da gadd de å legge to bittesmå pinner i kors for min skyld. Merker jeg elsker foreldrene mine litt ekstra når jeg ser hvordan flere av dere skriver om barna deres, og da lurer jeg på om det er dere har oppdratt dem som brødhoder eller om det er det genetisk?

jJaaa!!!!1111 en mnd sebere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: e5ee6...d13

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt ganske sur om jeg hadde blitt bedt i konfirmasjon, kjøpt gave for store summer, kledd meg i finstas for deretter å blitt servert taco. Respektløst ovenfor gjestene! Om ikke konfirmanten skjønner det synes jeg foreldrene burde skjønt bedre.

• Liker 6
Skrevet
5 timer siden, JulieA skrev:

Jeg hadde blitt ganske sur om jeg hadde blitt bedt i konfirmasjon, kjøpt gave for store summer, kledd meg i finstas for deretter å blitt servert taco. Respektløst ovenfor gjestene! Om ikke konfirmanten skjønner det synes jeg foreldrene burde skjønt bedre.

Det er noen av oss her som har prøvd å si at barn ikke bør arrangere fine og store selskaper, men mange syns det er helt iorden at barn gjør som de vil. 

• Liker 4
Skrevet

Taco er jo så godt da :) stemmer for taco 👍

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, Viviana skrev:

Taco er jo så godt da :) stemmer for taco 👍

Men er det selskapsmat, synes du? Noe å servere ved en høytidelig, finere anledning?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...