Gå til innhold

Taco i konfirmasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte 3 kg indrefilet som jeg marinerte i tacokrydder og olje. Samt karbonadedeig og kylling. Hadde hjemmelaget salsa og guacamole også. Det var drit godt. Og nei, ingen erstatningssøksmål 😂😂

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 time siden, Daiquiry skrev:

Da er dagen over, og ingen krise noen streder. Alle var kjempe fornøyd og de sa dette var den beste tacoen de har smakt ever 😊. 

Gratulerer! Lønner seg tydeligvis å ikke høre på KG når det kommer til spørsmål man aldri stilte. :heks:

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 8
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Gratulerer! Lønner seg tydeligvis å ikke høre på KG når det kommer til spørsmål man aldri stilte. :heks:

Takk! Jeg spurte bare om mengden kjøtt pr pers. Jeg driter i hva andre mener om å servere taco i konfirmasjon 😊

Endret av Daiquiry
  • Liker 11
Skrevet

Skal være ganske blåst for å servere Taco i konf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at alle de gamle tantene og onklene kom seg helskinnet gjennom dagen :laugh:

Anonymkode: 2c006...c87

• Liker 4
Skrevet
På Thursday, April 27, 2017 den 22.41, Mystix skrev:

Er det så rart?   Taco er hverdagsmat på lik linje med fiskepinner i mine øyne.  Man serverer vel heller ikke fiskepinner på en høytidsdag?

Man serverer heller ikke taco på en vanlig torsdag vanligvis. Pleier å være helgekos

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at alle de gamle tantene og onklene kom seg helskinnet gjennom dagen :laugh:

Anonymkode: 2c006...c87

Med tanke på at eldste tante er 41, så var det en bragd 😂

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Daiquiry skrev:

Jeg kjøpte 3 kg indrefilet som jeg marinerte i tacokrydder og olje. Samt karbonadedeig og kylling. Hadde hjemmelaget salsa og guacamole også. Det var drit godt. Og nei, ingen erstatningssøksmål 😂😂

Ok, så ikke så veldig spesielt heller altså. Hadde forventa hjemmelaget tortiallas også slik du snakket om skikkelig taco.. 

Anonymkode: edd10...443

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer fint å spise taco uten å søle, hvor stygt er det folk spiser siden det blir så oppstyr? Man kan sikkert få mer en en serviett til å dekke seg litt til er man en som spiser som en gris.  Blir glad uansett hva slags mat det er, spesielt når jeg kan plukke det jeg selv vil. Koldtbord, tacobord, tapas er nam nam! Mer skuffet er det hvis jeg får den kvalmeste soddsuppa eller tørr svinesteik med tam saus.

Anonymkode: b159d...e71

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Mkigjen skrev:

Skal være ganske blåst for å servere Taco i konf

Ja og i allefall blåst om man føler man må uttale seg om det og man ikke en gang er bedt. Da er man blåst da!

Anonymkode: b159d...e71

• Liker 1
Gjest Biri
Skrevet
På 21.4.2017 den 19.16, AnonymBruker skrev:

Fnis. Det jeg brukte ligner sånn på navnet hennes at jeg ikke greier å huske hva det egentlig heter. Men den som greier å gjette hva det er få stort pluss i margen. hilsen taco-trollet <3

Anonymkode: 10e6c...2d7

Sambal oelek?

Skrevet (endret)
17 minutter siden, Biri skrev:

Sambal oelek?

Ville vel ikke brukt det i taco, er malaysisk chilisaus. 

Endret av Mystix
  • Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, Mystix skrev:

Ville vel ikke brukt det i taco, er malaysisk chilisaus. 

Hvorfor ikke? Det er jo basert på chili, ingefær, lime og sitrongress, så det burde jo passe kjempebra?

Skrevet
31 minutter siden, Synne-Marie skrev:

Hvorfor ikke? Det er jo basert på chili, ingefær, lime og sitrongress, så det burde jo passe kjempebra?

Asiatisk smak på meksikansk mat?    Da burde det jo også passe i fårikål.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Mystix skrev:

Går fint an å bruke sambal oelek i taco ja. Det betyr ikke nødvendigvis at det passer i fårikål så ikke spill dum. 

Det finnes mange typer mat som kan brukes i andre typer kjøkken. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Støtter forslaget om mexicansk buffet. Forøvrig: Vi bruker en pk kjøttdeig når vi lager taco for meg, mannen og vår eldste på 7 år som er ganske småspist. Da blir det en del tilovers, men jeg ville heller regnet litt ekstra enn å gå tom. Regner man ikke vanligvis ca 200g kjøtt per pers? 

Anonymkode: c2a50...95b

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Mystix skrev:

:fnise: 

Jeg beklager, jeg gikk ut i fra at du hadde lagd meksikansk mat før og visste at chili, lime og til en vis grad ingefær var krydder som gikk igjen.

Fårikål derimot er sterk og salt, så selv om chili kanskje hadde fungert, hadde det nok blitt rart å krydre med ingefær og lime.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare spørre hvilken stein dere har bodd under de siste årene, dere som steiler over taco i konfirmasjon?
Det er jo ikke noe nytt det nå?? Her vi bor er det helt vanlig å servere taco i konfirmasjon, enten bare taco eller som en del av et koldtbord. Har da aldri opplevd at voksne folk har hatt problemer med å få i seg maten uten å søle! Verken når det er servert taco eller 3 retters middag. At noen unger kan søle litt hender jo, men de hadde sølt uansett hva slags mat som hadde blitt servert. 

Kudos til TS for at du lar konfirmasjonsdagen være konfirmantens dag, og ikke lar deg presse inn i 80 - tallets trauste, kjedelige normer for hva som er akseptabel selskapsmat! 

(og bare så det er sagt, vi hadde taco som en del av koldtbordet i vårt barns konfirmasjon, og oldemor på 96 år valgte nettopp taco og storkoste seg!)

Anonymkode: 29642...ee0

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet
9 timer siden, Mystix skrev:

Hadde vært artig å prøvd ...

Skrevet
11 minutter siden, Blondie65 skrev:

Hadde vært artig å prøvd ...

Blir en jæklig spicy fårikål

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...