AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #381 Skrevet 20. april 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Digg med chilli sin carne. Fint med et veggisalternativ også! Anonymkode: 1f0de...91c Sist jeg sjekket, var ikke carnen chillien sin Anonymkode: 10e6c...2d7 1
Gjest Oksanna Skrevet 20. april 2017 #382 Skrevet 20. april 2017 Taco er for all del godt, MEN det er utrolig fort å grise når man spiser det. Jeg hadde aldri turt å spise taco i bunad! Hvis dere velger taco så burde gjestene slippe å komme i finstasen.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #383 Skrevet 20. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det synes jeg ikke, da det er flere her som sier de er redd for å få søl på dyre bunader/kjoler/dress pga søl fra fredagstaco mat, så jo det synes jeg er veldig vesentlig i denne diskusjonen. Anonymkode: e5ee6...d13 Hallo, om du ikke greier å spise pent så kan du jo ha på deg Anonymkode: 10e6c...2d7 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #384 Skrevet 20. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hallo, om du ikke greier å spise pent så kan du jo ha på deg Anonymkode: 10e6c...2d7 God forslag, takk. Anonymkode: e5ee6...d13
Måbarefåsiat... Skrevet 20. april 2017 #385 Skrevet 20. april 2017 Slår stadig et slag for bestikk... 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #386 Skrevet 20. april 2017 I innbydelsen kan det kanskje skrives: Antrekk: Helst noe tacosausfarget Anonymkode: 01ac5...fa3 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #387 Skrevet 20. april 2017 Forresten er det vanlig å legge en serviett i fanget i slike selskaper der man spiser middag som kan tilsøle penantrekk. Anonymkode: 01ac5...fa3 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #388 Skrevet 20. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden minner litt om "pasta carbonara i bryllup"-tråden. Anonymkode: 863d7...d4a Kan ikke sammenlignes, for pasta cabonara kan ikke lages godt til en haug med folk på en gang, men det kan taco. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er et selskap en vennlighet mot gjestene? Er det ikke gjestene som er så heldig å få være med på å feire noen sin store dag? Det er da slett ikke gitt at man får komme i selskap, og det hører da ingen steds hjemme at man skal legge seg opp i hva man får servert i et selskap. Er dere sånne som klager når dere får gaver dere ikke liker også? Anonymkode: b5e9c...db7 Nå er det igrunnen normal folkeskikk å ta vare på gjestene sine gjennom å være godt vertskap. Det betyr at man ikke durer frem fordi "du er heldig som får komme i bursdagen min asså, pass deg så du ikke får komme neste gang". Jeg har venner som ikke liker sjømat, så da serverer jeg ikke det til dem selv om jeg er gald i det selv. Jeg lager ikke til reker, loff og majones i 6 åringens barnebursdag selv om hun liker det, og jeg dropper indisk karrygryte når vi får besøk av eldre mennesker som ikke liker sterk mat. Det handler faktisk om å ta hensyn til gjestene og gi dem en god opplevelse når de er gjester i ditt hjem, ikke at du skal trumfe gjennom viljen din fordi det er ditt hjem. Du bør lære deg forskjellen. Min favorittmat var ostesmørbrød da jeg var konfirmant, kunne spise det til alle måltid og aldri får nok. Selvfølgelig serverte vi ikke det i konfimasjonen, selv om de kan lages i fancy form. Anonymkode: 1cea4...7c6 8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #389 Skrevet 20. april 2017 25 minutter siden, Oksanna skrev: Taco er for all del godt, MEN det er utrolig fort å grise når man spiser det. Jeg hadde aldri turt å spise taco i bunad! Hvis dere velger taco så burde gjestene slippe å komme i finstasen. Eller spise med smekke. Gjerne en lang en som dekker godt. Anonymkode: bd7d3...77b
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #390 Skrevet 20. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forresten er det vanlig å legge en serviett i fanget i slike selskaper der man spiser middag som kan tilsøle penantrekk. Anonymkode: 01ac5...fa3 Har du sølt tacosaus noen gang? Det setter flekker som ikke kan sammenlignes med mye annet. Og går rett gjennom en serviett. Uansett hvordan man vrir og vender på synes jeg det er rart at så mange ikke har forståelse for at mange er redde for dyre bunadskjorter i forbindelse med tacospising. En bitteliten flekk tacosaus på bunadskjorta er mye vanskeligere å få bort en en stooooor flekk med brun saus f.eks. Folk må få gjøre som de vil i eget selskap, men det er jammen mange her som ikke har forståelse for andres bekymring. Og urovekkende mange som tyr til latterliggjøring for å få frem et poeng....... Anonymkode: 02373...4c4 8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #391 Skrevet 20. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forresten er det vanlig å legge en serviett i fanget i slike selskaper der man spiser middag som kan tilsøle penantrekk. Anonymkode: 01ac5...fa3 Og du tror en liten serviett i fange vil hjelpe? Anonymkode: bd7d3...77b 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #392 Skrevet 20. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du tror en liten serviett i fange vil hjelpe? Anonymkode: bd7d3...77b Ja, fordi man holder vanligvis både munnen og maten over tallerkenen mens man spiser. Anonymkode: 01ac5...fa3 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #393 Skrevet 20. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, fordi man holder vanligvis både munnen og maten over tallerkenen mens man spiser. Anonymkode: 01ac5...fa3 Som her: ' Anonymkode: 01ac5...fa3 2
lille humla Skrevet 20. april 2017 #394 Skrevet 20. april 2017 Hvis jeg skal bruke mellom 400-800 kr på gave, bruke en hel dag (hvis det i tillegg er reise) og jeg får servert taco Nei takk. Det er forskjell på taco og meksikansk mat. Siden ungen er i konfirmant aldrer tror jeg at det hun ønsker er fredagstaco. Håper dere informerer om dette i invitasjonen. 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #395 Skrevet 20. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som her: ' Anonymkode: 01ac5...fa3 Teksten ble inte med: "Det var alltid litt forvirring når Inge hadde dekket på bordet" Anonymkode: 01ac5...fa3 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #396 Skrevet 20. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sølt tacosaus noen gang? Det setter flekker som ikke kan sammenlignes med mye annet. Og går rett gjennom en serviett. Uansett hvordan man vrir og vender på synes jeg det er rart at så mange ikke har forståelse for at mange er redde for dyre bunadskjorter i forbindelse med tacospising. En bitteliten flekk tacosaus på bunadskjorta er mye vanskeligere å få bort en en stooooor flekk med brun saus f.eks. Folk må få gjøre som de vil i eget selskap, men det er jammen mange her som ikke har forståelse for andres bekymring. Og urovekkende mange som tyr til latterliggjøring for å få frem et poeng....... Anonymkode: 02373...4c4 Hmmm HVORDAN greier de å spise mat med starkt fargede sauser i selskap i finklær i andre land da? Anonymkode: 01ac5...fa3 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #397 Skrevet 20. april 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke sammenlignes, for pasta cabonara kan ikke lages godt til en haug med folk på en gang, men det kan taco. Nå er det igrunnen normal folkeskikk å ta vare på gjestene sine gjennom å være godt vertskap. Det betyr at man ikke durer frem fordi "du er heldig som får komme i bursdagen min asså, pass deg så du ikke får komme neste gang". Jeg har venner som ikke liker sjømat, så da serverer jeg ikke det til dem selv om jeg er gald i det selv. Jeg lager ikke til reker, loff og majones i 6 åringens barnebursdag selv om hun liker det, og jeg dropper indisk karrygryte når vi får besøk av eldre mennesker som ikke liker sterk mat. Det handler faktisk om å ta hensyn til gjestene og gi dem en god opplevelse når de er gjester i ditt hjem, ikke at du skal trumfe gjennom viljen din fordi det er ditt hjem. Du bør lære deg forskjellen. Min favorittmat var ostesmørbrød da jeg var konfirmant, kunne spise det til alle måltid og aldri får nok. Selvfølgelig serverte vi ikke det i konfimasjonen, selv om de kan lages i fancy form. Anonymkode: 1cea4...7c6 Og du bør lære deg forskjellen på å debattere det folk skriver og det du skulle ønske at de skrev Jeg er takknemlig for å bli invitert i selskapeligheter i hvertfall, uansett hva er menyen er. Anonymkode: b5e9c...db7 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #398 Skrevet 20. april 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og går rett gjennom en serviett. Det er tacosaus vi snakker om her, ikke etsende væske. Anonymkode: 10e6c...2d7 8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #399 Skrevet 20. april 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, fordi man holder vanligvis både munnen og maten over tallerkenen mens man spiser. Anonymkode: 01ac5...fa3 Det er taco det er snakk om her. Fingermat. Da eter man som dyr da vettu. Anonymkode: 10e6c...2d7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #400 Skrevet 20. april 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: I innbydelsen kan det kanskje skrives: Antrekk: Helst noe tacosausfarget Anonymkode: 01ac5...fa3 Kleskode: rødt. Alle må ha på seg røde klær. Anonymkode: 10e6c...2d7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå