Gå til innhold

Omgangssyke/magesjau

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva inkubasjonstiden er på magesjau-viruset som går nå?

Eldstemann hadde natt til søndag. Stesøster samtidig. Stefar begynte på søndag, og kaster opp enda!

I går kom ungene hit, og mellomstemann begynte i går kveld. Har nå ikke kastet opp siden kl 05.

Det gjenstår minstejenta, far og stemor (meg). Far og unger skal egentlig kjøre 50 mil i morra for å feire jul. Jeg flyr etter lille julaften. Når kan vi føle oss sikre på at vi IKKE får det, flere av oss?

Videoannonse
Annonse
Gjest Far til 2
Skrevet
Noen som vet hva inkubasjonstiden er på magesjau-viruset som går nå?

Eldstemann hadde natt til søndag. Stesøster samtidig. Stefar begynte på søndag, og kaster opp enda!

I går kom ungene hit, og mellomstemann begynte i går kveld. Har nå ikke kastet opp siden kl 05.

Det gjenstår minstejenta, far og stemor (meg). Far og unger skal egentlig kjøre 50 mil i morra for å feire jul. Jeg flyr etter lille julaften. Når kan vi føle oss sikre på at vi IKKE får det, flere av oss?

Gi oss tilbakemelding om du finner det ut.

Det er desverre flere som sliter med dette nå i jula :-( .

Far til 2

Skrevet

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/12/17/417884.html

- Det varer bare en dag eller to, sier Aavitsland.

Den syke er smittsom mens han eller hun er syk og i noen dager etterpå. Den som nettopp har vært syk, bør derfor ikke stå for julemiddagen.

• Hvis du først er smittet, må du passe på å få i deg så mye væske som du klarer, selv om hverken mat eller drikke virker særlig fristende når magen velter seg. Det beste er å drikke små mengder væske ofte.

• De fleste trenger ikke å gå til lege, men barn blir lettere uttørket enn voksne. Pass på at barna får tilbud om drikke ofte. Gå heller til lege en gang for mye enn en gang for lite.

• Mineralvann og saft er gode drikker når du er dårlig. Sportsdrikker er også bra. Alkohol er ingen god idé, kroppen trenger ikke mer å slite med.

Les Lommelegens matråd når du har omgangssyke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Elstemann ble syk forrige mandag, og har vel kanskje sluttet å kaste opp nå. + fingrene.

Minstemann har kastet opp i siden torsdag.

Pluss at elste fikk ørebetennelse og begge fikk luftveisinfeksjoner.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hun spør om inkubasjonstiden, altså tiden fra en smittes til sykdommen bryter ut. Våre erfaringer tyder på at det er ca to dager. Lillemann ble syk fredag ettermiddag, og jeg og pappaen ble syke i løpet av søndag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...