AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #1 Skrevet 19. april 2017 Ja.. de er hos oss annenhver uke, men stadig vekk når de er hos moren så kommer de innom for å hente diverse. Noe som er helt greit.. Det er bare det at de ikke følger våre regler når de stikker innom.. De kommer busende inn med skitne sko, de slenger fra seg det de har i hendene på gulvet ( dette kan være klær/utstyr som tilhører oss ).. Jeg kommenterer det hver gang. Ber de om å rydde etter seg/ta av seg skoene. Det er utrolig kjipt når du akkurat har vasket gulvet for eksempel, at to barn kommer inn å skitner til, for så å dra igjen to minutter etterpå.. Ofte så kommer jeg hjem til ett fullt belyst hus og ulåst dør også. Da har de vert innom og skrudd på lys og bare dratt igjen. Men det som irriterer mest.. Er at når vi gjør det samme. Henter noe hos mor.. Da er de veldig bevisste på å ta av sko og skru av lys.. Døren blir alltid låst og ting blir direkte lagt på plass dit de skal.. Hva gjør jeg med dette? Jeg og far har sagt ifra sååå mange ganger, men det virker som at det ikke går inn... Kan vi be moren om å ta seg en prat med de? Evt. si at de ikke får hente noe hos oss utenom når vi er hjemme? Anonymkode: 1f339...ff0
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #2 Skrevet 19. april 2017 Jeg må tilføye at de ukene de er hos oss, så gjør de aldri dette.. De tar alltid av seg sko, henger av seg klær, låser døren og rydder etter seg. Generelt sett veldig flinke og snille barn. Det er bare når de er hos mor og kommer innom, problemet oppstår.. Anonymkode: 1f339...ff0
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #3 Skrevet 19. april 2017 Dere som er problemet her ikke mor. Gi de skikkelig beskjed om hva som er greit og ikke. Mor skal ikke blande seg i hva de gjør når de går innom dere, det må dere ta opp med de selv. Anonymkode: 975e4...737 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #4 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dere som er problemet her ikke mor. Gi de skikkelig beskjed om hva som er greit og ikke. Mor skal ikke blande seg i hva de gjør når de går innom dere, det må dere ta opp med de selv. Anonymkode: 975e4...737 Ja.. Jeg har vell aldri antydet at det er mor som er problemet heller... men når vi har gitt tydelig beskjed om hva som er greit og ikke da?? opptill flere ganger, og det ikke fungerer.. Hva gjør vi da?? Det var det som var spm. mitt! Anonymkode: 1f339...ff0 4
Gjest GoldenLioness Skrevet 19. april 2017 #5 Skrevet 19. april 2017 Om de faktisk ikke låser huset etter seg så hadde de ikke fått tilgang. Om dere blir ranet og døren var ulåst så har dere et problem med mht til forsikringen.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #6 Skrevet 19. april 2017 Absolutt ikke greit å oppføre seg sånn om det er stebarn eller egne barn. Du har sagt ifra mange ganger, så det er vell ikke så mye mer du kan gjøre enn å fortsette å kjefte på de. Et alternativ kan jo være å få kodelås på døra? Da låses den automatisk så fort døren lukkes. Hvis du vil være litt mer "slem stemor" (haha) og gi de en liten lærepenge en gang de ikke låser døra etter seg er å gjemme bort leker som playstation, pc eller annet dyrt som du vet de bruker mye og si det har vært innbrudd fordi døren ikke var låst. Da tror jeg de tenker seg om litt mer før du bare raserer hele huset og går uten å låse. Men igjen, kodelås på dør er gull verdt. Her hjemme er vi en del folk i huset, både store og små og vi fant fort ut at alt dette styret med nøkler og låsing ble for mye. Noen glemte å låse, andre glemte nøkler så vi endte opp med å sitte inn kodelås på døren. Det har gjort hverdagen mye, mye enklere! Anonymkode: 99744...b13
Lou Salome Skrevet 19. april 2017 #7 Skrevet 19. april 2017 Si ifra at neste gang de gjør det slik, blir det konsekvenser: De får ikke nøkkel, og kan ikke stikke hjemom uten avtale for en viss periode. Så forsøker dere igjen. 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #8 Skrevet 19. april 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja.. de er hos oss annenhver uke, men stadig vekk når de er hos moren så kommer de innom for å hente diverse. Noe som er helt greit.. Det er bare det at de ikke følger våre regler når de stikker innom.. De kommer busende inn med skitne sko, de slenger fra seg det de har i hendene på gulvet ( dette kan være klær/utstyr som tilhører oss ).. Jeg kommenterer det hver gang. Ber de om å rydde etter seg/ta av seg skoene. Det er utrolig kjipt når du akkurat har vasket gulvet for eksempel, at to barn kommer inn å skitner til, for så å dra igjen to minutter etterpå.. Ofte så kommer jeg hjem til ett fullt belyst hus og ulåst dør også. Da har de vert innom og skrudd på lys og bare dratt igjen. Men det som irriterer mest.. Er at når vi gjør det samme. Henter noe hos mor.. Da er de veldig bevisste på å ta av sko og skru av lys.. Døren blir alltid låst og ting blir direkte lagt på plass dit de skal.. Hva gjør jeg med dette? Jeg og far har sagt ifra sååå mange ganger, men det virker som at det ikke går inn... Kan vi be moren om å ta seg en prat med de? Evt. si at de ikke får hente noe hos oss utenom når vi er hjemme? Anonymkode: 1f339...ff0 At de driter..? Ja, de låser vel baderomsdøren da? Du ødelegger jo barna eget hjem hos sin far. Anonymkode: e01e4...229
Fru Uperfekt Skrevet 19. april 2017 #9 Skrevet 19. april 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja.. de er hos oss annenhver uke, men stadig vekk når de er hos moren så kommer de innom for å hente diverse. Noe som er helt greit.. Det er bare det at de ikke følger våre regler når de stikker innom.. De kommer busende inn med skitne sko, de slenger fra seg det de har i hendene på gulvet ( dette kan være klær/utstyr som tilhører oss ).. Jeg kommenterer det hver gang. Ber de om å rydde etter seg/ta av seg skoene. Det er utrolig kjipt når du akkurat har vasket gulvet for eksempel, at to barn kommer inn å skitner til, for så å dra igjen to minutter etterpå.. Ofte så kommer jeg hjem til ett fullt belyst hus og ulåst dør også. Da har de vert innom og skrudd på lys og bare dratt igjen. Men det som irriterer mest.. Er at når vi gjør det samme. Henter noe hos mor.. Da er de veldig bevisste på å ta av sko og skru av lys.. Døren blir alltid låst og ting blir direkte lagt på plass dit de skal.. Hva gjør jeg med dette? Jeg og far har sagt ifra sååå mange ganger, men det virker som at det ikke går inn... Kan vi be moren om å ta seg en prat med de? Evt. si at de ikke får hente noe hos oss utenom når vi er hjemme? Anonymkode: 1f339...ff0 Deres hus deres regler, mors hus mors regler. Mao så kan dere ikke kreve at mors regler automatisk er deres regler og visaversa
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #10 Skrevet 19. april 2017 6 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Deres hus deres regler, mors hus mors regler. Mao så kan dere ikke kreve at mors regler automatisk er deres regler og visaversa Men nå er det i HENNES hus de bryter reglene da. Anonymkode: 93aa2...305 3
Fru Uperfekt Skrevet 19. april 2017 #11 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men nå er det i HENNES hus de bryter reglene da. Anonymkode: 93aa2...305 Vet og derfor jeg svarte som jeg gjorde. 9 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Deres hus deres regler, mors hus mors regler. Mao så kan dere ikke kreve at mors regler automatisk er deres regler og visaversa
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #12 Skrevet 20. april 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke greit å oppføre seg sånn om det er stebarn eller egne barn. Du har sagt ifra mange ganger, så det er vell ikke så mye mer du kan gjøre enn å fortsette å kjefte på de. Et alternativ kan jo være å få kodelås på døra? Da låses den automatisk så fort døren lukkes. Hvis du vil være litt mer "slem stemor" (haha) og gi de en liten lærepenge en gang de ikke låser døra etter seg er å gjemme bort leker som playstation, pc eller annet dyrt som du vet de bruker mye og si det har vært innbrudd fordi døren ikke var låst. Da tror jeg de tenker seg om litt mer før du bare raserer hele huset og går uten å låse. Men igjen, kodelås på dør er gull verdt. Her hjemme er vi en del folk i huset, både store og små og vi fant fort ut at alt dette styret med nøkler og låsing ble for mye. Noen glemte å låse, andre glemte nøkler så vi endte opp med å sitte inn kodelås på døren. Det har gjort hverdagen mye, mye enklere! Anonymkode: 99744...b13 Ja.. men døren er ikke det største problemet, da det bare har skjedd noen ganger.. Vi har nytt hus med lite opparbeidet uteområde, så når det er litt vått ute, noe som det ofte er her på Vestlandet, så blir det veldig skittent når de kommer hjem og ikke tar av seg skoene.. Da er det gjerne spor OVERALT, og jeg må vaske nesten alle gulvene.. I tillegg så legger de gjerne fra seg en genser på vaskeromsbenken, en caps på hylla i gangen, noen bøker på kjøkkenbenken og henger fra seg ett eller annet på trappa.. Dette skjer minst en gang i uka når de er hos mor.. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: At de driter..? Ja, de låser vel baderomsdøren da? Du ødelegger jo barna eget hjem hos sin far. Anonymkode: e01e4...229 hvorfor i all verden ødelegger jeg barnas eget hjem hos sin far egentlig?? 7 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Deres hus deres regler, mors hus mors regler. Mao så kan dere ikke kreve at mors regler automatisk er deres regler og visaversa Ja.. men vi og mor har egentlig samme regler.. Og barna følger reglene.. Så lenge de er her hos oss.. Når de er hos mor, og kommer innom oss for å hente/levere noe, da "driter" de i reglene vi har hjemme hos oss.. Les tråden før du kommenterer, hadde vert lurt Anonymkode: 1f339...ff0 4
Fru Uperfekt Skrevet 20. april 2017 #13 Skrevet 20. april 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja.. men døren er ikke det største problemet, da det bare har skjedd noen ganger.. Vi har nytt hus med lite opparbeidet uteområde, så når det er litt vått ute, noe som det ofte er her på Vestlandet, så blir det veldig skittent når de kommer hjem og ikke tar av seg skoene.. Da er det gjerne spor OVERALT, og jeg må vaske nesten alle gulvene.. I tillegg så legger de gjerne fra seg en genser på vaskeromsbenken, en caps på hylla i gangen, noen bøker på kjøkkenbenken og henger fra seg ett eller annet på trappa.. Dette skjer minst en gang i uka når de er hos mor.. hvorfor i all verden ødelegger jeg barnas eget hjem hos sin far egentlig?? Ja.. men vi og mor har egentlig samme regler.. Og barna følger reglene.. Så lenge de er her hos oss.. Når de er hos mor, og kommer innom oss for å hente/levere noe, da "driter" de i reglene vi har hjemme hos oss.. Les tråden før du kommenterer, hadde vert lurt Anonymkode: 1f339...ff0 Leste førsteinnlegget ditt og svarte på det, derfor det er sitert. Spør mor hvordan hun gjør det, for hun har åpenbart lykkes.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #14 Skrevet 20. april 2017 Ja,hvor mange gang gir vi ikke barna beskjed om alt mulig. ?? Sånn er det å ha barn. Og hvorfor er det viktig å skrive at det er stebarn? Det holder med barn. Det er da far sine barn,så de er STE det også? Merkelig at det skal presiserer at det er STE i alle innlegg. Anonymkode: d230d...ab5 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #15 Skrevet 20. april 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja.. men døren er ikke det største problemet, da det bare har skjedd noen ganger.. Vi har nytt hus med lite opparbeidet uteområde, så når det er litt vått ute, noe som det ofte er her på Vestlandet, så blir det veldig skittent når de kommer hjem og ikke tar av seg skoene.. Da er det gjerne spor OVERALT, og jeg må vaske nesten alle gulvene.. I tillegg så legger de gjerne fra seg en genser på vaskeromsbenken, en caps på hylla i gangen, noen bøker på kjøkkenbenken og henger fra seg ett eller annet på trappa.. Dette skjer minst en gang i uka når de er hos mor.. hvorfor i all verden ødelegger jeg barnas eget hjem hos sin far egentlig?? Ja.. men vi og mor har egentlig samme regler.. Og barna følger reglene.. Så lenge de er her hos oss.. Når de er hos mor, og kommer innom oss for å hente/levere noe, da "driter" de i reglene vi har hjemme hos oss.. Les tråden før du kommenterer, hadde vert lurt Anonymkode: 1f339...ff0 Så ta fra de nøkkelen og si at de ikke lengre får lov til å komme og dra når de vil siden de ikke følger reglene. Om det er fordi de skitner til eller det er fordi de ikke gidder å låse er irrelevant. Anonymkode: c5d07...47c 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #16 Skrevet 20. april 2017 19 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja,hvor mange gang gir vi ikke barna beskjed om alt mulig. ?? Sånn er det å ha barn. Og hvorfor er det viktig å skrive at det er stebarn? Det holder med barn. Det er da far sine barn,så de er STE det også? Merkelig at det skal presiserer at det er STE i alle innlegg. Anonymkode: d230d...ab5 Jada.. Men når de ikke hører etter så må de jo få konsekvenser? Jeg skriver stebarn fordi det ikke er mine barn, og jeg referer de aldri som mine barn ellers heller... Anonymkode: 1f339...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #17 Skrevet 20. april 2017 Har du spurt de hvorfor de gjør dette? Det virker som de glemmer seg på grunn av noe? Hastverk, kansje? Anonymkode: 1d48e...cff
Minlillesky Skrevet 20. april 2017 #18 Skrevet 20. april 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja.. de er hos oss annenhver uke, men stadig vekk når de er hos moren så kommer de innom for å hente diverse. Noe som er helt greit.. Det er bare det at de ikke følger våre regler når de stikker innom.. De kommer busende inn med skitne sko, de slenger fra seg det de har i hendene på gulvet ( dette kan være klær/utstyr som tilhører oss ).. Jeg kommenterer det hver gang. Ber de om å rydde etter seg/ta av seg skoene. Det er utrolig kjipt når du akkurat har vasket gulvet for eksempel, at to barn kommer inn å skitner til, for så å dra igjen to minutter etterpå.. Ofte så kommer jeg hjem til ett fullt belyst hus og ulåst dør også. Da har de vert innom og skrudd på lys og bare dratt igjen. Men det som irriterer mest.. Er at når vi gjør det samme. Henter noe hos mor.. Da er de veldig bevisste på å ta av sko og skru av lys.. Døren blir alltid låst og ting blir direkte lagt på plass dit de skal.. Hva gjør jeg med dette? Jeg og far har sagt ifra sååå mange ganger, men det virker som at det ikke går inn... Kan vi be moren om å ta seg en prat med de? Evt. si at de ikke får hente noe hos oss utenom når vi er hjemme? Anonymkode: 1f339...ff0 1. Ta fra de nøkkelen. De får ikke nøkkelen tilbake før de kan vise respekt og klare å følge reglene deres. 2. Ta vekk "viktige" ting fra stebarn, som de får tilbake når de klarer å følge regler. 3. De får ikke tilgang til huset når ingen er hjemme. 4. Vær tydelig på reglene, og ikke la de buse inn og holde på som de vil. De må og vaske opp sølet etter seg. Klarer stebarn å følge reglene, kan stebarn smått få tilgang til nøkler, ting osv igjen. Over tid. Vær tydelig og klar på reglene, og si at om dette tullet gjentar seg igjen, så skjer det samme på nytt. Du kan ikke gi stebarn nøkkel når stebarn ikke kan stoles på. Stebarn må vise ansvar, og vise deg at de kan man stole på! Jeg hadde og forsåvidt sagt til stebarn at om du kommer hjem til ulåst dør, og det har vært innbrudd, så må de erstatte det som er borte. Ikke stas å få revet vekk pengene sine, men da lærer de. Ikke sy puter under ermene på dem, ikke vær redd for å være for streng. Sett igang! Jeg hadde ikke tolerert den slags oppførsel, ikke du heller ut ifra det jeg leser her. Du må bare bli strengere!!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #19 Skrevet 20. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du spurt de hvorfor de gjør dette? Det virker som de glemmer seg på grunn av noe? Hastverk, kansje? Anonymkode: 1d48e...cff Ja.. de sier at de ikke orker å ta av seg skoene når de bare skal inn å hente noe.. eller at de glemmer det.. De har det ikke travelt.. De kommer som oftest ruslende sammens med venner, koser litt med pusen.. Noen ganger har de til og med rukket å lage seg en brødskive ( ser smulene på benken) lagt ut mat til katten (den får ikke være inne når vi er borte) og lignende. Akkurat nå, Minlillesky skrev: 1. Ta fra de nøkkelen. De får ikke nøkkelen tilbake før de kan vise respekt og klare å følge reglene deres. 2. Ta vekk "viktige" ting fra stebarn, som de får tilbake når de klarer å følge regler. 3. De får ikke tilgang til huset når ingen er hjemme. 4. Vær tydelig på reglene, og ikke la de buse inn og holde på som de vil. De må og vaske opp sølet etter seg. Klarer stebarn å følge reglene, kan stebarn smått få tilgang til nøkler, ting osv igjen. Over tid. Vær tydelig og klar på reglene, og si at om dette tullet gjentar seg igjen, så skjer det samme på nytt. Du kan ikke gi stebarn nøkkel når stebarn ikke kan stoles på. Stebarn må vise ansvar, og vise deg at de kan man stole på! Jeg hadde og forsåvidt sagt til stebarn at om du kommer hjem til ulåst dør, og det har vært innbrudd, så må de erstatte det som er borte. Ikke stas å få revet vekk pengene sine, men da lærer de. Ikke sy puter under ermene på dem, ikke vær redd for å være for streng. Sett igang! Jeg hadde ikke tolerert den slags oppførsel, ikke du heller ut ifra det jeg leser her. Du må bare bli strengere!! Du er streng! Men det må sikkert til i vårt tilfelle :o Takk for tips Anonymkode: 1f339...ff0
Vera Skrevet 20. april 2017 #20 Skrevet 20. april 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som er problemet her ikke mor. Gi de skikkelig beskjed om hva som er greit og ikke. Mor skal ikke blande seg i hva de gjør når de går innom dere, det må dere ta opp med de selv. Anonymkode: 975e4...737 Jeg er uenig i det du sier. Barna vil ha mye mer igjen for samarbeidene foreldre/foresatte. Jeg tror det lureste er at mor gir beskjed - siden dette skjer når de er hos mor. Det er heller ingenting som er mer "slagkraftig" enn når mor tar stemors parti. Ingen barn har vondt av å lære seg normal folkeskikk og høflighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå