AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #1 Skrevet 19. april 2017 Har lastet ned lifesum for bedre kontroll nå når jeg skal ned i vekt. Jeg ønsker å spise mindre brød, ris, pasta osv da det ikke er noe jeg må ha og kalorier å spare. Problemet er at jeg blir fort sulten. Jeg skal spise 1600kalorier per dag for å gå ned til antall kg jeg er fornøyd med. Jeg er ikke helt nazi på diett, men vil prøve å følge planen med noen unntak. Det jeg lurer på er hva dere erstatter nevnte produkter med. Og hvor mye må du spise for å holde deg mett? Tenker til middag at jeg kan pøse på med grønnsaker i stedet for ris osv. Men hva kan erstatte brød ol til frokost og kvelds? Skal prøve å holde meg til frukt og grønt til kveldsmat. Men har dere gode og enkle forslag til frokost og lunsj? Anonymkode: 6b751...2c8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #2 Skrevet 19. april 2017 Havregrøt og byggrynsgrøt metter godt og lenge. Spiser alltid det til frokost. Anonymkode: f3437...e07 2
Pringle Skrevet 19. april 2017 #3 Skrevet 19. april 2017 Sist jeg gikk ned i vekt, reduserte jeg mengdene brød, potet, pasta og ris. Jeg erstattet ingenting. Jeg spiste så mange kalorier som jeg skulle ha, og variert og balansert/godt sammensatte måltider, inkludert nok fett (droppet lettprodukter), protein, masse grønnsaker, litt frukt og nøtter, så sult var ikke noe problem. Man skal ikke holde seg mett, man skal bli ikke-sulten etter måltidene, og så sulten igjen til måltidene. Det er viktig å spise nok, og det er riktig og viktig at sult føles så ubehagelig at vi gjør noe med den. Men det regelrette maset om metthet kommer fra matvareindustrien. De vil selge. Se hvor mange annonser og plakater og produkter det er i butikkene - vi tilbys mellommåltider og småsulten og en kjapp matbit over en lav sko. Det er ikke nødvendig, men det virker - vi blir engstelige og tror på det - og det er en viktig grunn til at vi blir tjukke. 7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #4 Skrevet 19. april 2017 Jeg erstattet heller ikke de tingene, fordi det er mat jeg liker å spise. Men jeg reduserte det, fungerte bra for meg😊 Anonymkode: f2250...e1c 1
debattanten Skrevet 19. april 2017 #5 Skrevet 19. april 2017 Til frokost her i huset på opplegget vi følger nå har vi erstattet karbohydratene til frokost med Kesam, yoghurt, frukt, nøtter, kjøtt og fisk. Mager kesam naturell/vanilje med nøtter, frø, mandler, kanel, honning osv. Egg, grønnsaker, fisk og kjøtt osv.
Wenda Skrevet 19. april 2017 #6 Skrevet 19. april 2017 Hvorfor må man erstatte det med noe? Bare dropp det fra måltidene 1
reiseglad Skrevet 19. april 2017 #7 Skrevet 19. april 2017 Quinua, chia, byggryn, naturris. Evt så består middagstallerkenen av halvparten proteinrik mat (kylling, fisk osv) og halvparten grønnsaker/salat. Til frokost bruker jeg mye cottage cheese, mager kesam, havregryn/grøt, litt nøtter, bær, egg. Kan spise en skive brød, men da med ett egg + skinkepålegg + avokado + litt grønt. Masse proteinrikt pålegg på en skive, det blir du mett av. Fryser ned blåbær, stikkelsbær, rips, bringebær fra sommerens turer, tar frem nå og lager smoothie av dette, putter i litt havregryn for metthetsfølelse.
Eplemos Skrevet 19. april 2017 #8 Skrevet 19. april 2017 Lag ris av raspet blomkål Smoothie-bowls med nøtter, frø og bær. Topp gjerne med Cottage cheese. Havregryn med litt peanøttsmør. Chia-pudding med masse topping. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #9 Skrevet 19. april 2017 Erstatt det med mer grønnsaker og kjøtt, og aller helst noe sunt fett sånn at du fortsatt får energi og metthetsfølelse. Jeg synes avokado er helt himmelsk, men olivenolje i salat er også et godt valg. Vil tro du vil finne masse god inspirasjon og erstatninger hvis du søker på lavkarbo. F.eks. kan man lage blomkål"ris" som det ble nevnt over, og bruke squash i strimler istedet for spaghetti. Søker du på engelsk, f.eks "low carb bread" eller "low carb spaghetti" finner du enda flere resulater enn om du søker på norsk. Anonymkode: 211bc...0e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå