AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #1 Skrevet 18. april 2017 Har overtatt en to år gammel hund og ser vi har en del å trene på. Lurer på om noen her kan rangere hva som er lurest å begynne med? 1. Hunden kommer på innkalling inne, men ikke utendørs. Sånn sett ikke noe problem da jeg bor ved dn bilvei og ikke vil slippe henne løs rett utenfor, men det kan jo være OK å stole på at hunden kommer tilbake om Feks bånden ryker el. Og også slik hun kan løpe løs i senere tid på sletter, fjell osv 2. Hunden bjeffer voldsomt mot andre hunder. Har vansker med å avlede selv om jeg er i forkant. Vegrer meg derfor for å gå steder der mange hunder ferdes. 3. Hun kan sitte, men har vansker for dette ute da hun er distrahert. Tenker det er en kommando som er OK å ha på plass ute også ved ulike situasjoner Anonymkode: eb900...742
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #2 Skrevet 18. april 2017 Jeg ville tatt det i den rekkefølgen du har satt opp, jeg. Ev. 1, 3 og 2, rett og slett fordi jeg mener nr. 1 er den viktigste, nr. 3 er den letteste og nr. 2 den vanskeligste. Kan være greit å ta det vanskeligste når dere har blitt bedre kjent og er vant til å trene sammen. Anonymkode: 54f46...008
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 19. april 2017 #3 Skrevet 19. april 2017 Du kan trene på alt samtidig, og ved å bruke kontaktlyd slår du tre fluer i ett smekk. Du trener innkalling. Du kan be om kontakt og så vente til hunden setter seg av seg selv og belønne det, noe som er praktisk og gir en knallsterk sitt. Du kan bruke kontaktlyden når dere nærmer dere en annen hund, og så gå i en bue rundt den mens hunden følger for å unngå for nære møter med andre hunder. Gå pent i bånd/passering: https://lisbethborgdewaard.simplero.com/page/55849-1451338875 Si vær så snill ved å sitte: https://www.youtube.com/watch?v=IZ-xxsIaKHM Siden hunden bjeffer på andre hunder og ikke kommer på innkalling eller sitter ute, regner jeg med at den blir lett stresset i ukjente miljøer og/eller dette kan være fordi den er nylig omplassert. Hunder bruker endel tid på å tilpasse seg et nytt miljø, og jeg hadde ikke introdusert denne hunden for for mye nytt på èn gang, men gått korte turer i nærheten av huset og de samme turene til å begynne med til den ble roligere der først. Jeg hadde også unngått møter der hunden bjeffer, så den ikke "trener seg selv" på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå