Gå til innhold

Hunden har begynt å bæsje inne. Råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to hunder. Den ene merker jeg lett på når han må på do. Da leter han iherdig etter den perfekte plass. Men hun andre er ikke slik. Hun er veldig på valt ute/jagende. Jeg prøver å gå steder hvor det er lite dyr og rolig. Hun går som regel på do der det er gress. Men nå har hun begynt å bæsje inne. Vi går flere turer om dagen så hun har god tid til å gjøre fra seg ute. Noen få ganger har hun hatt diaré og da kan jeg forstå at det skjer uhell. Men nå bæsjer hun normal bæsj inne. Fryktelig irriterende! Har dere noen råd?

Anonymkode: 147b0...740

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

@Tabris 

Anonymkode: 63bdd...e40

Gjest førstedamen
Skrevet

Hvor gammel er hunden som gjør fra seg innendørs?  Min kar startet igjen når han var rundt 1 år. Men var nok pga flytting ol og han sluttet straks jeg begynte å ta han ut som man gjør ned valp. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, førstedamen skrev:

Hvor gammel er hunden som gjør fra seg innendørs?  Min kar startet igjen når han var rundt 1 år. Men var nok pga flytting ol og han sluttet straks jeg begynte å ta han ut som man gjør ned valp. 

2år. Jeg overtok dem begge for ca 4mnd siden. De gjorde ikke fra seg inne da. Har startet siste måneden. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

2år. Jeg overtok dem begge for ca 4mnd siden. De gjorde ikke fra seg inne da. Har startet siste måneden. 

Du må være på pletten og hysje den ut med en eneste gang du ser den rigger seg til å gå på do.

Anonymkode: 60da6...4af

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må være på pletten og hysje den ut med en eneste gang du ser den rigger seg til å gå på do.

Anonymkode: 60da6...4af

Har gjort dette også. Men som regel så bæsjer hun når jeg ikke er tilstede. Feks om jeg dusjer eller om natten:(

Gjest førstedamen
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort dette også. Men som regel så bæsjer hun når jeg ikke er tilstede. Feks om jeg dusjer eller om natten:(

Bodde hundene sammen før/når du fikk de? Tror kanskje du må titte på slike miljø faktorer, for å se hva det kan komme av. Er som oftest det som utløser slikt har jeg inntrykk av. Evt kontakte veterinær om det ikke gir seg for å få råd evt hjelp til å finne ut hva det kan være. Lykke til! 

Skrevet

Om jeg forstår deg rett, så er hun mye på vakt ute? Kan det være at hun ikke er helt trygg og ikke tør bæsje ute? Har du prøvd å bare ta henne ut i hagen flere ganger om dagen. Gjerne på samme flekk i hagen også, litt avskjermet fra alt rundt. Kanskje hun tør å bæsje der?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan komme av stress! Ikke bli sint på hunden før du vet hva grunnen er. 

Anonymkode: 974b8...e2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...