AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #1 Skrevet 18. april 2017 Dere som er prøvere: Bruker dere slike hjelpemidler,eller har dere erfaring med at det er bortkastede penger? Jeg har ganske regelmessig syklus,men den kan variere med 2-3 dager.Føler jeg alltid kan merke på kroppen når jeg har EL,men man vet jo aldri helt sikkert...Kan legge til at jeg er 38 år,så jeg har også alderen i mot meg.Min samboer er 43.Sjansen for graviditet er sikkert liten,men har uansett lyst å gi det en sjanse. Anonymkode: 758fd...331
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #2 Skrevet 18. april 2017 Jeg er gravid med nr 5 og har aldri tatt en eggløsningstest eller prøvd en fretilitetsmonitor. Jeg har til sammen vært gravid 7 ganger, de to siste etter at jeg var fylt 37, mannen er 46. Jeg har som deg hatt ganske stabile sykluser så fra da 10 til dag 16 i syklusen har vi hatt samleie minimum annenhver dag. Har stort sett blitt gravid i prøveperiode 1-3. Anonymkode: 4ba31...c56 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #3 Skrevet 18. april 2017 Her har også slike tester vært helt overflødige. Har blitt gravid på 2-4 måneders forsøk hver gang, med det gamle "pass på å ha sex midt i syklusen"-rådet. Men så har jeg ganske stabile sykluser også, for de som ikke har det er det sikkert lurt med tester. Men for min del ville ikke en EL-test fortalt meg noe nytt, liksom ;) Hvis du har stabil syklus vet du jo sånn ca når EL er, så jeg ville bare kjørt på med annenhver dag fra dag 8-9 og fram til 14-15. Anonymkode: eee47...328 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #4 Skrevet 18. april 2017 Her har vi prøvd både med og uten, fremdeles ikke blitt gravid. PP 13 nå, så tror ikke det har hatt noe å si for vår del.. Anonymkode: 6518a...d21
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #5 Skrevet 18. april 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gravid med nr 5 og har aldri tatt en eggløsningstest eller prøvd en fretilitetsmonitor. Jeg har til sammen vært gravid 7 ganger, de to siste etter at jeg var fylt 37, mannen er 46. Jeg har som deg hatt ganske stabile sykluser så fra da 10 til dag 16 i syklusen har vi hatt samleie minimum annenhver dag. Har stort sett blitt gravid i prøveperiode 1-3. Anonymkode: 4ba31...c56 Ok.De siste 3-4 månedene har vi prøvd å treffe på de dagene jeg tror jeg kan være fruktbar basert på å telle dager,men uten å ta det så seriøst.Har hele tiden trodd det bare var 2 dager man kunne bli gravid,og har prøvd å ha samleie 1-2 ganger de dagene. Anonymkode: 758fd...331
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #6 Skrevet 18. april 2017 Sex annenhver dag, så går det fint uten. Men her på KG er det jo et hysteri uten like mtp EL-tester osv. Anonymkode: 45e01...33f 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #7 Skrevet 18. april 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som er prøvere: Bruker dere slike hjelpemidler,eller har dere erfaring med at det er bortkastede penger? Jeg har ganske regelmessig syklus,men den kan variere med 2-3 dager.Føler jeg alltid kan merke på kroppen når jeg har EL,men man vet jo aldri helt sikkert...Kan legge til at jeg er 38 år,så jeg har også alderen i mot meg.Min samboer er 43.Sjansen for graviditet er sikkert liten,men har uansett lyst å gi det en sjanse. Anonymkode: 758fd...331 Ikke kjøp monitor i alle fall, det er bortkastede penger! Det finnes mye billigere måter å finne ut av det samme. Du har nokså regelmessig syklus, hvis jeg hadde vært deg ville jeg startet med å ha sex annen hver dag i den uka du har eggløsning. Hvis du har lyst kan du time eggløsning mer nøyaktig samtidig. Ved å kjøpe billigstrimler og en pakke med de enkleste digitale med smilefjes for eggløsning f.eks. Da har du alt du trenger. Da kan du bruke strimler og dobbeltsjekke med digital når de ser postive ut. Men hvorfor ikke bare prøve natura aller først? Det er billigst og det høres ut som du kjenner din egen kropp Anonymkode: 1cc50...4dc 1
Minlillelykke Skrevet 19. april 2017 #8 Skrevet 19. april 2017 Jeg ble gravid nå ved å følge syklusen min igjennom appen period diary. Prøvde både el tester og monitor med første. For meg ble det bare stress, men det er sikkert individuelt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #9 Skrevet 19. april 2017 Går eventuelt an å kjøpe billige El tester og teste i en syklus for å sjekke hvor i syklusen du har el. Så annen hver dag med sex rundt der de neste mnd Anonymkode: 7f45d...87d 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #10 Skrevet 19. april 2017 TS her,takk for alle innspill.Tror jeg lar være å kjøpe monitor da. Kanskje dette er et dumt spørsmål,men er det noe spesiell grunn til at man bør ha sex annenhver og ikke hver dag,i tiden rundt eggløsning? Anonymkode: 758fd...331
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå