AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #1 Skrevet 18. april 2017 Han hoster til han brekker seg , å har vondt i halsen , tok feberen hans å han har 36,6 noe som er normalt, men han er veldig klam , kaldsvetter ? Bør han være hjem fra skolen ? Anonymkode: f2a7f...614
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #3 Skrevet 18. april 2017 ja , var det jeg mente jeg også Anonymkode: f2a7f...614
Bianconera Skrevet 18. april 2017 #4 Skrevet 18. april 2017 Ja, ja, ja. Hold gutten hjemme hvertfall 24 timer etter siste oppkast, 48 om han er dårlig med hygiene.. ingen lærer som har å tørke spy i arbeidsbeskrivelsen sin.. når det er sagt, god bedring, husk masse drikke og prøv å spis litt for å få energi til å bli frisk:)
Ulrikke Skrevet 18. april 2017 #5 Skrevet 18. april 2017 Det er jo en hel natt til han skal på skolen vil jeg tro, men dersom han er lik i morgen ville jeg nok holdt ham hjemme tror jeg... Å sitte i klasserommet mens man hoster så man brekker seg er ikke behagelig verken for ham eller resten av klassen... Kanskje han brygger på feber... Evt. sklir det over og han er pigg i morgen. Krysser fingre for det!
Kittykat Skrevet 18. april 2017 #6 Skrevet 18. april 2017 Ja, jeg ville holdt han hjemme fra skolen hvis han er likedan i morgen. Det er ikke noe kjekt å sitte i et klasserom når man hoster som fy, kaldsvetter og har vondt i halsen. Da er det heller bedre med en dag eller to hjemme sånn at han blir frisk. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #7 Skrevet 19. april 2017 Send med ham halstabletter og en flaske vann. Evt en skje hostesaft før skolen. En paracet. Om almentilstanden er god og han ikke har feber er det ingen grunn til å være hjemme. Det må være måte på "syt". Hvordan skal han bli som voksen om mamma ber han være hjemme pga litt hoste? Det er faktisk som barn grunnlaget legges for senere arbeidsmoral. Han får prøve å gå på skolen. Snakk med læreren, kanskje kan han sitte ved døra og gå ut i de "verste" hosteanfallene, som jeg er overbevist om at vil reduseres om han myker opp halsen med halstabletter og vann. Gym/svømming kan han stå over. Det er grenser for hvor mange puter man skal sy under armen på poden. Anonymkode: 13a87...e2a 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #8 Skrevet 19. april 2017 9 timer siden, Bianconera skrev: Ja, ja, ja. Hold gutten hjemme hvertfall 24 timer etter siste oppkast, 48 om han er dårlig med hygiene.. ingen lærer som har å tørke spy i arbeidsbeskrivelsen sin.. når det er sagt, god bedring, husk masse drikke og prøv å spis litt for å få energi til å bli frisk:) Dette gjelder ved spysyke, ikke fordi du hoster til du brekker deg.... Anonymkode: 263ec...59f 3
Nasse1 Skrevet 19. april 2017 #9 Skrevet 19. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Send med ham halstabletter og en flaske vann. Evt en skje hostesaft før skolen. En paracet. Om almentilstanden er god og han ikke har feber er det ingen grunn til å være hjemme. Det må være måte på "syt". Hvordan skal han bli som voksen om mamma ber han være hjemme pga litt hoste? Det er faktisk som barn grunnlaget legges for senere arbeidsmoral. Han får prøve å gå på skolen. Snakk med læreren, kanskje kan han sitte ved døra og gå ut i de "verste" hosteanfallene, som jeg er overbevist om at vil reduseres om han myker opp halsen med halstabletter og vann. Gym/svømming kan han stå over. Det er grenser for hvor mange puter man skal sy under armen på poden. Anonymkode: 13a87...e2a Generelt ville jeg vært enig i at man ikke skal være hjemme når man bare er litt pjusk, men her vil jo også gutten kunne forstyrre undervisningen. Har han konstant og kraftig hoste vil han sikkert måtte forlate klasserommet hele tiden for å ikke forstyrre. Da kan han like så godt være hjemme.
Minlillesky Skrevet 19. april 2017 #10 Skrevet 19. april 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Han hoster til han brekker seg , å har vondt i halsen , tok feberen hans å han har 36,6 noe som er normalt, men han er veldig klam , kaldsvetter ? Bør han være hjem fra skolen ? Anonymkode: f2a7f...614 Ja! Se det på en annen måte; ville du ha reist på jobb i den tilstanden? Hvis nei, så er jo avgjørelsen ganske enkel. Det er mye aktivitet på skolen, og det blir for mye når han er så dårlig...
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #11 Skrevet 19. april 2017 han bør nok være hjemme fra skolen. MEN, du får ikke fri fra jobb til å være hjemme med sykt barn. F.o.m 12 år må barnet være alene hjemme når det er sykt Anonymkode: 6699f...951
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #12 Skrevet 19. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: han bør nok være hjemme fra skolen. MEN, du får ikke fri fra jobb til å være hjemme med sykt barn. F.o.m 12 år må barnet være alene hjemme når det er sykt Anonymkode: 6699f...951 Dette er feil, sykt barn dager har du til og med det året barnet fyller 12. Det vil si ut 2017 dersom barnet blir 12 i 2017. Anonymkode: 5aaa1...67b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå