HenrietteH Skrevet 18. april 2017 #1 Skrevet 18. april 2017 Hallo! I november fyller jeg 30 år, og da skal jeg, min kjære og gode venner reise til Reykjavik. Jeg og kjæresten skal være der nesten en uke, mens vennene våre skal være der torsdag - søndag. Noen som har vært der og kan gi oss litt tips om hva vi kan finne på? Attraksjoner, shopping, restauranter, uteliv? Håper på masse gode tips!:) Kan også anbefale hoteller da vi ikke har bestemt oss ennå hvor vi skal overnatte:p Klem Henriette
Gjest Linaria Skrevet 19. april 2017 #2 Skrevet 19. april 2017 Lei bil. Er fryktelig lite å gjøre akkurat i Reykjavik.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #3 Skrevet 19. april 2017 Jeg ville også leid bil og dratt på roadtrip. Vi gjorde det, sov i telt i to uker i september. Også hotell i reykjavik i et par dager. Dere rekker nok ikke rundt øya, men både vest og sør har masse fint å by på. Sørover så har dere de sorte strendene, en del spektakulære fosser. Og skjulte badeperler, reykjadalur kan anbefales. Ta med badetøy over alt, haha. Tror vi badet hver eneste dag! Reykjavik er ikke så veldig stort, men utelivet er fantastisk!! Klarer ikke å anbefale et spesifikt sted, men anbefaler Prikid dagen derpå. Der serverer de god mat og fantastiske hangover-milkshakes(med alkohol) som serveres med en smertestillende, haha. Anonymkode: 78fb1...ab8
Aviale Skrevet 19. april 2017 #4 Skrevet 19. april 2017 Enig med de andre her, lei bil. Når vennene dine er der kan dere ha base i Reykjavik (én dag i selve byen er mer enn nok spør du meg), og dra til den blå lagune og den gyldne sirkel (1 dag hvert sted). Om dere tar en liten omvei på vei til den blå lagune, kan dere besøke et aktivt geotermisk område (husker dessverre ikke hva det heter). For deg og kjæresten din vil jeg anbefale å kjøre langs sørkysten. Vi kjørte den gyldne sirkel, til et krater kalt Kerid og videre til Vik på én dag. Lang dag, men det går fint Området ved Vik er utrolig fint, mye å se. Der finner du den km-lange svarte sandstranda og Dyrholaey, blant annet. Hvis dere kjører videre et lite stykke er landskapet veldig annerledes. Pass på at dere har reiseforsiking som dekker det om noe skjer med bilen - det er lett å få skraper/bulker på noen av de dårligere veiene. Veien fra Vik tilbake til Reykjavik har også mye å se - bla.a. Skogafoss og Selfoss, som har en grotte der man kan gå bak den. 3 dager være akkurat nok til å komme seg t/r Vik og se seg rundt i området. Vi valgte å bo på et gjestehus utenfor Vik, det var veldig koselig! Anbefaler det over et hvilket som helst hotell, selv om prisene var de samme. Du kan være oppmerksom på at Island er dyrt, spesielt mat på restaurant er dyrere enn i Norge. På Island har de selvsagt massevis av ullvarer, av den grove, litt kløende sorten. Mange av genserene er svært dyre (rundt 1000 kr), men jeg angrer ikke på at jeg kjøpte en dyr, men kjempevarm genser der borte Ellers har de spennende matvarer i noen småbutikker langs hovedgatene i Reykjavik, f.eks svart salt! Vi bodde i leilighet leid via Airbnb da vi var der, så kan dessverre ikke anbefale hotell. Men som sagt anbefaler jeg å kikke på gjestehus i området rundt Vik God tur!
gard Skrevet 20. april 2017 #5 Skrevet 20. april 2017 Hei. Jeg var der ifjor og vi leide bil og kjørte rundt til fosser, dro på isbre tur, var nede i en utdødd vulkan etc. Kanskje du kan finne noen gode tips i mitt reisebrev med kart og bilder som jeg har lagt ut på http://gardkarlsen.com/Iceland_trip_report.htm :-) God tur! Jeg syntes Island var kjempeflott og spennende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå