@lfa Skrevet 20. desember 2004 #1 Skrevet 20. desember 2004 Hvordan får man fjernet sikkerhetssperren for .exe filer o.l ?
Gjest Bhsiltsk Skrevet 21. desember 2004 #2 Skrevet 21. desember 2004 Har du forsøkt Office-hjelperen?
Cronos Skrevet 21. desember 2004 #3 Skrevet 21. desember 2004 Tar dette litt på måfå, men i Express så er det vel Verktøy - Alternativer - Sikkerhet - Virusbeskyttelse - "ikke åpne eller lagre..blablabla" På engelsk: Tools - Options - Security - Virus Protection - Do not allow attachments .... Si ifra om dette funket hvis noen andre skulle lure på det samme
@lfa Skrevet 21. desember 2004 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2004 Det er ikke de samme innstillingene i Outlook som i Express og sperren er fortsatt ikke fjernet.
Cronos Skrevet 21. desember 2004 #5 Skrevet 21. desember 2004 Ok, har lett litt på dette, og jeg har funnet ut at det er ikke helt enkelt. Microsoft vil bestemme hva slags typer mail du kan sende og motta.... Men det er noen som har lagd et lite program for å omgå dette. Men først et par ting: 1. Er du helt sikker på at du vil motta .exe-filer (kan veldig fort inneholde virus!!!) 2. Du bør først som sist bytte mail-program til Mozilla Thunderbird http://download.mozilla.org/?product=thund...=win〈=en-US (direkte link til nedlasting) Her er programmet somm åpner for .exe: SecurAttach http://www.samik-inc.com/samiksoftware/
Gjest Kaffegjesten Skrevet 21. desember 2004 #6 Skrevet 21. desember 2004 Hvis du får så mange .exe-filer kan du ikke be avsender om å omnavne de eller sende de i en zip-fil, sammen med en melding til deg - så du kan endre de igjen. Det har jeg gjort ved noen anledninger.
@lfa Skrevet 21. desember 2004 Forfatter #7 Skrevet 21. desember 2004 Takk for svar. Det er ikke min mail som lager krøll (samboer sin), jeg bruker Outlook fra Office2000 og med den kan jeg motta alt jeg vil. Norton scanner all mail så virus er egentlig ikke noe problem .exe filer eller ei.
Catzy Skrevet 21. desember 2004 #8 Skrevet 21. desember 2004 Får han mailen sin gjennom Exchange server? Det er en type mailserver. I så fall har nok administrator stoppet for exe-filer, for å hindre at folk klarer å sette igang virus og annen drit. Catzy
Cronos Skrevet 22. desember 2004 #10 Skrevet 22. desember 2004 Se mitt svar over. Last ned SecurAttach.
Catzy Skrevet 22. desember 2004 #11 Skrevet 22. desember 2004 Det er hjemme-pc. :-) Han kan fremdeles motta mailen sin fra en Exchange-server. Kommer helt an på hvordan administrator har satt opp hva man får lov til å få av vedlegg i mailboksen sin. De fleste administratorer i seriøse firmaer vil være restriktive med å slippe gjennom exe-filer. Catzy
@lfa Skrevet 22. desember 2004 Forfatter #12 Skrevet 22. desember 2004 Han kan fremdeles motta mailen sin fra en Exchange-server. Kommer helt an på hvordan administrator har satt opp hva man får lov til å få av vedlegg i mailboksen sin. De fleste administratorer i seriøse firmaer vil være restriktive med å slippe gjennom exe-filer. Catzy Men... Det er privat hjemme-pc uten tilknytning til jobb overhodet. Kom kanskje ikke så tydelig frem... :oops:
@lfa Skrevet 22. desember 2004 Forfatter #13 Skrevet 22. desember 2004 Se mitt svar over. Last ned SecurAttach. Ja, jeg så svaret ditt. Takk for tips.
Gjest tilfeldig forbipasserende Skrevet 27. desember 2004 #14 Skrevet 27. desember 2004 http://www.slovaktech.com/attachmentoptions.htm Klikk på "Download Attachment Options" litt nede på siden for å laste ned programmet. Husk å starte Outlook på nytt etter installasjonen. Gå deretter inn på Tools- Options, og du vil se at du har fått en ny arkfane som heter "Attachment Security & Options" Der kan du velge hvilke filer Otlook skal godta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå