Gjest førstedamen Skrevet 18. april 2017 #1 Skrevet 18. april 2017 Da har jeg gjort prosjekt 333 i over en uke! Merker allerede store forandringer i dagliglivet. Det er så mye enklere og forholde seg til hva jeg skal ha på meg hver dag, jeg har det så mye ryddigere da det ikke er klær overalt, og jeg vasker mye mye mindre klær! Har enda ikke savnet noe av det jeg har pakket bort. Til dere som ikke vet hva dette er så er det en utfordring som går ut på å bare ha 33 ting i klesskapet i 3 måneder. Da regnes ikke treningsklær/nattpysj og "koseklær" med. Men alt av accessories, hodeplagg og sko skal regnes med i dine 33 ting. Tar DU utfordringen?
Titania Skrevet 18. april 2017 #2 Skrevet 18. april 2017 Jeg har ikke så mye å velge i, en gang Annet enn sokker, men der er det lange for kalde dager, ankelsokker for varmere dager
Gjest førstedamen Skrevet 18. april 2017 #3 Skrevet 18. april 2017 Akkurat nå, Titania skrev: Jeg har ikke så mye å velge i, en gang Annet enn sokker, men der er det lange for kalde dager, ankelsokker for varmere dager Imponerende! Den skal du ha. Jeg måtte fjerne flere søppelsekker med klær 😂
SweetM Skrevet 18. april 2017 #4 Skrevet 18. april 2017 Så mye klær har jeg ikke... Regner med at jobbuniform kan holdes utenfor?
Gjest førstedamen Skrevet 18. april 2017 #5 Skrevet 18. april 2017 (endret) 17 minutter siden, SweetM skrev: Så mye klær har jeg ikke... Regner med at jobbuniform kan holdes utenfor? Ja jobbuniform går utenfor. Undertøy også tror jeg (jeg gjorde hvertfall det) om du teller alle ute jakker, hatter, capser, sommersko, vintersko, kjoler, alle bukser shorts og skjørt, plusser på alle t skjorter, bluser, singletter, gensere, hettegensere, ullgensere og alt av armbånd, ringer, smykker og vesker, så har du fortsatt bare 33 ting? Igjen, imponerende! De fleste jeg kjenner har skapet sitt stappet med klær! ☺ Endret 18. april 2017 av førstedamen
Gjest førstedamen Skrevet 18. april 2017 #6 Skrevet 18. april 2017 23 minutter siden, Titania skrev: Jeg har ikke så mye å velge i, en gang Annet enn sokker, men der er det lange for kalde dager, ankelsokker for varmere dager 18 minutter siden, SweetM skrev: Så mye klær har jeg ikke... Regner med at jobbuniform kan holdes utenfor? Hvordan klesstil kjører dere??
Titania Skrevet 18. april 2017 #7 Skrevet 18. april 2017 31 minutter siden, førstedamen skrev: Hvordan klesstil kjører dere?? Enkel? Har 2 joggebukser, 2 jeans, 3 gensre og 4-5 t-skjorter jeg bytter på Kjolen brukes kun til fint, eller på veldig varme sommerdager. Kan kanskje nevnes at fordelen med å være veldig overvektig, og i tillegg ha dårlig råd ender med lite utvalg i klesskapet Både fordi MYE klær i størrelser som passer meg ikke ser ut i måneskinn, og fordi man aldri har råd til det man syns er fint
Gjest førstedamen Skrevet 18. april 2017 #8 Skrevet 18. april 2017 1 minutt siden, Titania skrev: Enkel? Har 2 joggebukser, 2 jeans, 3 gensre og 4-5 t-skjorter jeg bytter på Kjolen brukes kun til fint, eller på veldig varme sommerdager. Kan kanskje nevnes at fordelen med å være veldig overvektig, og i tillegg ha dårlig råd ender med lite utvalg i klesskapet Både fordi MYE klær i størrelser som passer meg ikke ser ut i måneskinn, og fordi man aldri har råd til det man syns er fint Skjønner. Jeg hadde et slikt klesskap når jeg var yngre. Vet ikke helt hva som skjedde, men tror det har noe med at jeg kjøper mye klær av dårlig kvalitet. Da blir ting så raskt slitt, ubehagelig, nuppete og ødelagt. Skal begynne og spare til de dyre finere plaggene istedet. Tror det er svært lønnsomt i lengden.
Titania Skrevet 18. april 2017 #9 Skrevet 18. april 2017 1 minutt siden, førstedamen skrev: Skjønner. Jeg hadde et slikt klesskap når jeg var yngre. Vet ikke helt hva som skjedde, men tror det har noe med at jeg kjøper mye klær av dårlig kvalitet. Da blir ting så raskt slitt, ubehagelig, nuppete og ødelagt. Skal begynne og spare til de dyre finere plaggene istedet. Tror det er svært lønnsomt i lengden. Man merker i hvertfall stor forskjell på kvaliteten på både klær og sko Nå er jeg så "heldig" at jeg har størrelse 44-45 i sko, så finner ikke så mye pensko som ikke er for herrete. Så går for det meste i joggesko. Og før kjøpte jeg alltid de på økonomisko og slike butikker og de måtte byttes hvert år, om de holdt så lenge. Helt til den dagen svigermor "tvang" meg til å kjøpe et par salomonsko... De holdt i 7 år, og siden det har jeg heller brukt litt mer penger på sko som holder lenger også Bytter de gjerne hvert 3-4 år nå, men det er fortsatt mye bedre enn å bytte hvert år
Gjest førstedamen Skrevet 18. april 2017 #10 Skrevet 18. april 2017 1 time siden, Titania skrev: Man merker i hvertfall stor forskjell på kvaliteten på både klær og sko Nå er jeg så "heldig" at jeg har størrelse 44-45 i sko, så finner ikke så mye pensko som ikke er for herrete. Så går for det meste i joggesko. Og før kjøpte jeg alltid de på økonomisko og slike butikker og de måtte byttes hvert år, om de holdt så lenge. Helt til den dagen svigermor "tvang" meg til å kjøpe et par salomonsko... De holdt i 7 år, og siden det har jeg heller brukt litt mer penger på sko som holder lenger også Bytter de gjerne hvert 3-4 år nå, men det er fortsatt mye bedre enn å bytte hvert år Ja ser akkurat det samme med jakkene mine. Min gamle fra bergans er fortsatt helt fin. Samme med skinnjakke i ekte skinn. De andre jakkene mine er jo helt lurvete 😂
Gjest førstedamen Skrevet 18. april 2017 #11 Skrevet 18. april 2017 Ingen på KG som har mye klær og trenger en utfordring? 😉
SweetM Skrevet 18. april 2017 #12 Skrevet 18. april 2017 3 timer siden, førstedamen skrev: Hvordan klesstil kjører dere?? Prøver å kjøpe klær som kan mikses og matches med det jeg allerede har. Holder meg til 3-4 farger som passer sammen. Og når jeg bruker uniform på jobb (dvs halve dagen) trenger jeg ikke så mange andre klær.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #13 Skrevet 19. april 2017 10 timer siden, førstedamen skrev: Da har jeg gjort prosjekt 333 i over en uke! Merker allerede store forandringer i dagliglivet. Det er så mye enklere og forholde seg til hva jeg skal ha på meg hver dag, jeg har det så mye ryddigere da det ikke er klær overalt, og jeg vasker mye mye mindre klær! Har enda ikke savnet noe av det jeg har pakket bort. Til dere som ikke vet hva dette er så er det en utfordring som går ut på å bare ha 33 ting i klesskapet i 3 måneder. Da regnes ikke treningsklær/nattpysj og "koseklær" med. Men alt av accessories, hodeplagg og sko skal regnes med i dine 33 ting. Tar DU utfordringen? Hva står Prosjekt 333 for? Dumme meg, skjønner ikke annet enn at det har noe med mengden klær vi har i garderoben å gjøre. Anonymkode: f9de7...71e
Gjest førstedamen Skrevet 19. april 2017 #14 Skrevet 19. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva står Prosjekt 333 for? Dumme meg, skjønner ikke annet enn at det har noe med mengden klær vi har i garderoben å gjøre. Anonymkode: f9de7...71e Det er et prosjekt med 33 klesplagg i 3 mnd. Det skal hjelpe på forskjellige måter. Men det dreier seg om å leve litt enklere og ikke ha for mye ting.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #15 Skrevet 19. april 2017 49 minutter siden, førstedamen skrev: Det er et prosjekt med 33 klesplagg i 3 mnd. Det skal hjelpe på forskjellige måter. Men det dreier seg om å leve litt enklere og ikke ha for mye ting. Takk skal du ha, det forklarte alt. Men hvorfor akkurat 33 klesplagg i 3 mnd. Hvor kommer tallene fra og gjelder det alt, inkl. Strømper, undertøy og alt? Anonymkode: f9de7...71e
Gjest førstedamen Skrevet 19. april 2017 #16 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk skal du ha, det forklarte alt. Men hvorfor akkurat 33 klesplagg i 3 mnd. Hvor kommer tallene fra og gjelder det alt, inkl. Strømper, undertøy og alt? Anonymkode: f9de7...71e https://bemorewithless.com/project-333/ Her har du reglene. Undertøy/arbeidsuniform/treningsklær/strømper teller ikke 😉 Akkurat hvortallet 333 kommer fra vet jeg ikke.
Kladd Skrevet 19. april 2017 #17 Skrevet 19. april 2017 Det kunne vært interessant, helt ærlig så tror jeg ikke at jeg egentlig BRUKER mer enn 33 plagg på 3 måneder, men skapet er likevel fullt. Det er jo de samme favorittklærne som ender til vask hele tiden uansett. Men, spørs om jeg er for lat til å sette i gang med noe sånt. Har "konmari-bretta" alle klærne mine, og det har hjulpet veldig - har over et år uten å bli kaos! 1
Kladd Skrevet 19. april 2017 #18 Skrevet 19. april 2017 Lurer på om jeg skal starte med en 10x10(x10) - 10 plagg, 10 dager (og 10 outfits)! Problemet mitt er jo at jeg ofte bruker tre lag klær for å kunne justere alt etter om det er varmt eller kaldt ute og på kontoret akkurat den dagen, så jeg har jo fort 6 plagg på meg per dag (inkl. sko og jakke).
Perelandra Skrevet 19. april 2017 #19 Skrevet 19. april 2017 Det er ikke noe for meg, jeg er alt for glad i variasjon og farger. I tillegg tror jeg det kan være vanskelig på denne tida av året hvor været varierer mye. En dag kan været tillate sommerkjole, eller shorts og T-skjorte, mens få dager etter kan jeg trenge ullundertøy og tykk genser.
Gjest Tigress Skrevet 20. april 2017 #20 Skrevet 20. april 2017 Ein kan jo ikkje drive med noko slikt i april. Det er 20 varmegradar ein dag og 5 blå dagen etter. Eg treng minst fire ytterjakker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå