Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samlet en del smålån som jeg vil refinansiere til et stort forbrukslån. Jeg har tenkt å nedbetale over 4 år. Jeg har foreløpig fått tilbud fra to banker. Den ene med 20 % rente, den andre med 11,90. Nominell. Men den med 11,90 får jeg kun nedbetalingstid på 15 år.

Det totale det står at jeg skal betale tilbake da er jo over dobbelt av lånet mitt!! Men jeg kan betale ned mer hver måned og da er det vel slik at jeg også må betale mindre i renter? hva er lurest av meg å gjøre her?

Anonymkode: 288bf...911

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det totale det står at jeg skal betale tilbake da er jo over dobbelt av lånet mitt!! Men jeg kan betale ned mer hver måned og da er det vel slik at jeg også må betale mindre i renter?

Du kan nedbetale lånet ditt så fort du vil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, abstinent skrev:

Du kan nedbetale lånet ditt så fort du vil.

Ok, så det enorme beløpet som står som sluttsum er hvis jeg bruker alle 15 årene på å nedbetale gjelden?

Takk :) 

Anonymkode: 288bf...911

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så det enorme beløpet som står som sluttsum er hvis jeg bruker alle 15 årene på å nedbetale gjelden?

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du får automatisk fratrekk på mye av renteutgiftene på selvangivelsen. Det bli sikkert ikke så galt. Hvis pengene har gått til noe uten verdi idag er det jo lenge med 15 år da.  Du er kjempeheldig som har fått tilbud fra en bank. De fleste refinansierer ved å ta opp et nytt kredittkort for så å løse inn det første lånet. 

Anonymkode: d1a03...00f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...