celujo Skrevet 18. april 2017 #1 Skrevet 18. april 2017 (endret) Hei! Har en hannkatt på snart 9 år, som den siste tiden har begynt å gulpe opp maten sin når han har spist tørrfor (får våtfor en gang i blandt). Han har samme senior-for som han har spist de siste par årene. Begynte først å tenke at det var mulig han spiste for fort og at det derfor kom opp (ser lite tygd ut), men nå har det vedvart noen uker. Han drikker rikelig med vann, slik han alltid har gjort. Han har ingen synlige vondter (heller ikke om jeg klemmer på magen o.l.) og tennene hans ser ok ut fra det jeg kan se. Noen som har vært borti lignende? Vet veterinær er løsningen dersom det ikke gir seg, men er ute etter å høre om andre har erfaringer og eventuelle løsninger å dele. På forhånd takk for råd! Endret 18. april 2017 av celujo
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #2 Skrevet 18. april 2017 Kan være en blokkering i magen. Vetrinær er ganske så åpenlyst her, hvorfor har du latt det gå flere uker?? Anonymkode: 32916...743 1
celujo Skrevet 18. april 2017 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan være en blokkering i magen. Vetrinær er ganske så åpenlyst her, hvorfor har du latt det gå flere uker?? Anonymkode: 32916...743 Takk for tips! Har pågått i overkant av to uker og katten er i god form med normal allmenntilstand - heller ikke gått ned i vekt. Virker ikke som om det er hver eneste gang han spiser heller, men med jevne mellomrom - kommer da rett etter han har spist. Derfor jeg har ventet for å se an
Velinda Skrevet 18. april 2017 #4 Skrevet 18. april 2017 Min hokatt spyr i perioder, ikke noe feil på henne,litt glupsk kansje....når hannkatten min spyr opp mat er det et tegn på at han må ha ormekur...
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #5 Skrevet 18. april 2017 Jeg hadde samme problem. I mitt tilfelle er det fordi katten spiser for raskt og han kaster ekstremt sjeldent opp etter jeg skiftet til RC Dental (som har store forbiter han MÅ tygge) Kan være din katt er syk, da Anonymkode: 67e6c...724
celujo Skrevet 18. april 2017 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2017 1 minutt siden, Velinda skrev: Min hokatt spyr i perioder, ikke noe feil på henne,litt glupsk kansje....når hannkatten min spyr opp mat er det et tegn på at han må ha ormekur... Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde samme problem. I mitt tilfelle er det fordi katten spiser for raskt og han kaster ekstremt sjeldent opp etter jeg skiftet til RC Dental (som har store forbiter han MÅ tygge) Kan være din katt er syk, da Anonymkode: 67e6c...724 Ormkur har jeg ikke tenkt på, det er mye mulig et tegn ja - men da går de vel ofte ned i vekt også? Ser for meg ut som om han er litt "glupsk" og spiser for raskt egentlig ja, da noen av bitene kommer opp hele. Mulig det hadde vært en løsning å bytte til annet for, men stusser over at han har spist samme foret over lengre tid og det har startet nå. Takk for svar begge to!
Minya Skrevet 18. april 2017 #7 Skrevet 18. april 2017 4 timer siden, celujo skrev: Ormkur har jeg ikke tenkt på, det er mye mulig et tegn ja - men da går de vel ofte ned i vekt også? Ser for meg ut som om han er litt "glupsk" og spiser for raskt egentlig ja, da noen av bitene kommer opp hele. Mulig det hadde vært en løsning å bytte til annet for, men stusser over at han har spist samme foret over lengre tid og det har startet nå. Takk for svar begge to! Ikke før ormetilfellet har blitt alvorlig. Du vil oppdage småmark over alt lenge før katten går såpass ned i vekt at du reagerer på det.
Tvist Skrevet 18. april 2017 #8 Skrevet 18. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde samme problem. I mitt tilfelle er det fordi katten spiser for raskt og han kaster ekstremt sjeldent opp etter jeg skiftet til RC Dental (som har store forbiter han MÅ tygge) Kan være din katt er syk, da Anonymkode: 67e6c...724 Jeg har en glupsk katt som av og til kaster opp etter at hun har spist dental. Bare nevner det.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #9 Skrevet 18. april 2017 Du burde sjekke for tannstein og TR. Det er ikke alltid kattene viser smerte og noe kan være vanskelig å oppdage. Min måtte trekke i fjor. Ikke noe vond lukt eller noen andre tegn, bortsett fra at han svelget maten hel og at det hovnet litt opp av og til. Anonymkode: e3cfb...38f
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #10 Skrevet 18. april 2017 Har en katt som kastet opp mye en periode. Stakkars pus var veldig forstoppet. Måtte få IV og sånn parafin (tror jeg) for å få det ut. Anonymkode: 4c471...8e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå