Gå til innhold

Fire råd til deg som vil knuse glasstaket - For de som ønsker likestilling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var et kjempebra leserinnlegg i Aftenposten jeg ønsker å dele med de som er interessert i likestilling. 

Dyster statistikk Nærmere 70 prosent av alle europeere (både menn og kvinner) mener at kvinner ikke har det som trengs for å få en høyere vitenskapelig stilling.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/Fire-rad-til-deg-som-vil-knuse-glasstaket-619137b.html

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er så rart at kun 1/4 av professorene er menn når 1/2 av doktorgradsstudentene er kvinner.  Mange av professorene er jo gamle og da var sikkert ikke kjønnsfordelingen blant doktorgradsstudenter den samme og det er nok fortsatt flere kvinner enn menn som prioriterer familien og det betyr jo at man nedprioriterer å skrive artikler som er hva som trengs for å bli professor. 

Anonymkode: 78a23...4c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

En norsk studie viser at 75 prosent av menn ville likt å samarbeide med den ambisiøse Hans, men kun 36 prosent med identiske, ambisiøse Hanna. Videre ville 60 prosent tatt en øl med Hans, men 44 prosent med Hanna.

Uff, trist lesestoff for en kvinne som snart skal begynne i en stilling innenfor realfag, på en arbeidsplass der jeg blir den eneste kvinnen... Det verste med artikkelen er at den får meg til å føle meg uønsket før jeg i det hele tatt har begynt i jobben eller møtt kollegene mine. 

Anonymkode: 81fe4...c66

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, trist lesestoff for en kvinne som snart skal begynne i en stilling innenfor realfag, på en arbeidsplass der jeg blir den eneste kvinnen... Det verste med artikkelen er at den får meg til å føle meg uønsket før jeg i det hele tatt har begynt i jobben eller møtt kollegene mine. 

Tror ikke  du er uønsket, du fikk jo jobben av en grunn! Men tror både menn og kvinner  bør være klar over fordommene som finnes og tiltak som kan sikre et mer rettferdig arbeidsliv. 

Endret av Hermine Grang
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

man må nesten bare vite hva man kan og stole på seg selv. Man kan ikke forvente at andre skal være der og støtte og heie på en. På den positive siden vil du bli mer mentalt sterkere om du lærer deg å stole på deg selv og egne evner. Du gjorde det vel ok under studiene? Da vet du at du kan og har evner uavhengig av hva andre sier

Anonymkode: 19fd6...2b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...