Gjest Gjesta Skrevet 20. desember 2004 #1 Skrevet 20. desember 2004 Spørsmålet er tittelen,... Jeg tror jeg avslørte nissen da jeg var rundt 3-4år (takket være min eldre søster). :klø: Lillesøsteren min er 5, og hun tror ennå. "Nissen" var på besøk i barnehagen forrige uke, og hun kunne fortelle at det virkelig var den ekte julenissen, selv om han hadde sminket nesa si rød,....
metteflette Skrevet 20. desember 2004 #2 Skrevet 20. desember 2004 Datteren min er 6 og tror på nissen. Må nevnes at vi var utrolig heldige med han vi fikk til å komme, jeg kjente ham nesten ikke igjen selv.... Koselig så lenge det varer:)
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #3 Skrevet 20. desember 2004 Jeg trodde aldri på nissen,jeg. Mulig mamma og pappa fortalte sannheten uten å prøve lureriet først. Men REDD for nissen, det var jeg. Var livredd for nissen i barnehagen selv om alt tydet på at det var den snille vaktmestern.
Vimsevips Skrevet 20. desember 2004 #4 Skrevet 20. desember 2004 Det varierer veldig. Mange barn vet godt at det ikke er nissen som kommer på besøk, men mener like fullt at han eksisterer hvor lenge de holder på dette varierer som sagt. Andre vil tro, og vil man så gjør man ofte, særlig i den alderen God Jul
Tusseline Skrevet 20. desember 2004 #5 Skrevet 20. desember 2004 Selv var jeg godtroende en veeeldig lang periode, kanskje pga. at mammaen min la opp til at det også skulle være slik. Tror jeg var rundt 12 (:oops:) når jeg med sikkerhet visste at nissen bare var tull.
Gjest Xavia Skrevet 21. desember 2004 #6 Skrevet 21. desember 2004 Min datter på 8 later som om hun tror på nissen. (Kanskje er det for ikke å skuffe meg?? ) Men da jeg rydda rommet sammen med henne tidligere i høst fant jeg en lapp hun hadde skrevet om nissen. Der kom det tydelig fram at det i fjor på julaften hadde gått et lys opp for henne... Nå blir jeg litt i tvil på om hun noen gang har trodd skikkelig på nissen. Jeg har aldri hausa dette med nissen noe voldsomt opp heller da, så det er kanskje i så fall ikke så rart. Kan forressten aldri huske at jeg har trodd på nissen selv.
Brunhilde Skrevet 21. desember 2004 #7 Skrevet 21. desember 2004 Hos oss kommer julenissen natt til julaften. Vi har aldri sett han, men det lilgger ofte en gave under treet julaften morgen, så han MÅ jo finnes....eller? Nei, spøk til side, julenissen har ikke vært noe tema hos oss, påsekaharen derimot... hmmm!
Arkana Skrevet 21. desember 2004 #8 Skrevet 21. desember 2004 Jeg husker ikke når jeg sluttet å tro på nissen, faktisk kan jeg ikke huske om jeg faktisk trodde på nissen i det hele tatt. Så lenge jeg kan huske har jeg vært klar over at det var foreldrene mine som fylte julestrømpen og la gaver under trærne, men jeg tror nok jeg trodde på ham noen år i allefall. Vi la ut mat og drikke til nissen i spisestua, og når vi våknet julaften var det kafferester i koppen, pepperkakesmuler på tallerkenen og han hadde skrevet takk i mandarinskall. Det fortsatte vi med i mange mange år, lenge etter at både jeg og broren min for lengst hadde sluttet å tro på ham, bare fordi det var så koselig.
Sheba Skrevet 21. desember 2004 #9 Skrevet 21. desember 2004 Jeg skjønte ganske tidlig at det nok var bare tull, det var alltid en som manglet når nissen kom, og dessuten så jeg et år skjortesnippen til Pappa over nissedrakta.. Men så - ett år, jeg husker ikke hvor gammel jeg var, var vi hos Mormor og morfar. Og da fortalte de at nå - nå kommer nissen, kom og se i vinduet. Og der kom han gående langt oppe i veien med sekk på ryggen. Jeg og bror min telte og telte, men vi manglet ingen i selskapet! :o Skal villig innrømme at akkurat da var det noen dager hvor jeg virkelig trodde på julenissen allikevel, og jeg var livredd i tillegg. Kunne liksom ikke helt forstå hvordan dette hadde gått til. Har vel egentlig aldri funnet ut hvem det var, men vil jo tippe at de hadde alliert seg med en nabo oppe i veien! Det var veldig spennende, og jeg husker den skrekkblandede fryden jeg følte akkurat da. Men - neste år var det "back to normal" igjen, med onkel tilfeldigvis på do når nissen kom, så jeg trodde nok ikke så veldig lenge egentlig. Morsomt med unger og nisser!
Heline Skrevet 21. desember 2004 #10 Skrevet 21. desember 2004 Min eldste var tre og et halvt da julenissen ble avslørt. Hun tok ham på dialekta. Men hun er ikke helt sikker på om det finnes en "ordentlig" nisse i tillegg også. Men tannfeen har hun kontroll på, for ham har hun sett på TV - i reklamene til Fjordland. Og ikke pokker om hun skal ha besøk av ham på rommet sitt om natta. Sa glasset med tanna må pent stå på badet.
*Lene* Skrevet 21. desember 2004 #11 Skrevet 21. desember 2004 Min sønn på 10 år, er en tviler....hehe! Tror han ØNSKER å tro, men er ikke helt sikker! Hele klassen hans tror visst så.....
Sekhmet Skrevet 21. desember 2004 #12 Skrevet 21. desember 2004 Jeg gikk i første klasse da jeg fikk beskjed om at jeg burde slutte å tro på nissen, ellers kom jeg til å bli erta. Hadde nok mine mistanker om at noe ikke helt stemte før den tid, men det var vel da jeg måtte innse at det ikke var en tilfeldighet at pappa alltid var ute en tur når nissen kom...
Amarone Skrevet 21. desember 2004 #13 Skrevet 21. desember 2004 Jeg har aldri trodd på nissen, men så hadde vi ikke "nisse" på julaften heller. Var alltid søsteren min som delte ut pakkene som vi la under treet - og da jeg var 7 maste jeg meg til å få dele ut pakkene. Det angrer jeg skikkelig på nå, når jeg er 26 og fortsatt tilbringer julekvelden på kne på gulvet! Tror jeg er for gammel til å sitte på gulvet i flere timer, jeg får så vondt i knærne! Men søsteren min sier at er du yngst, så er du yngst...
Murf Skrevet 21. desember 2004 #14 Skrevet 21. desember 2004 Vi har aldri hatt besøk av nissen i jula, så vi trodde aldri på ham. Mamma og pappa ville ha cred for gavene selv m
Fakse Skrevet 21. desember 2004 #15 Skrevet 21. desember 2004 Jeg trodde aldri på nissen. Synes det virker litt merkelig å "lure" barn på den måten, men det er mulig jeg ikke skjønner poenget siden jeg aldri trodde på nissen selv
Arwen Skrevet 21. desember 2004 #16 Skrevet 21. desember 2004 Jeg har aldri trodd på nissen, rett og slett fordi det tydelig var onkelen min som kledde seg ut hvert år.
Gjest *Fiona* Skrevet 21. desember 2004 #17 Skrevet 21. desember 2004 Jeg er 29 år og tror fortsatt på nissen - har hatt en ONS og tror det kan bli noe Spøk til side - min 4 åring sa her om dagen at "nissen i barnehagen var Elin med lue på". Men jeg tror han tror det er EN ordentlig nisse - greit nok at det er mange som kler seg ut asså, for Nissen har mye å gjøre og trenger hjelp. Men et eller annet sted finnes den ordentlige nissen :-) Jeg vil GJERNE tro det jeg også... barnetro er herlig, før alle illusjonene fordufter en etter en.
Polly Ester Skrevet 21. desember 2004 #18 Skrevet 21. desember 2004 (endret) Jeg husker ikke om jeg har trodd på nissen selv, mulig moren og stefaren min fikk meg til å tro på låvenissen, men ikke den Santa Claus utgaven. Endret 2. desember 2019 av Polly Ester
Bettie Skrevet 21. desember 2004 #19 Skrevet 21. desember 2004 Jeg tror fortsatt på nissene. Ikke på nissen med pakker, for den ble avslørt ganske tidlig, men på hus- og fjøsnisser. Hvem ellers er det som flytter nøkler og andre ting fra der jeg la dem og til et helt annet sted? Om jeg husker feil???? Ikke tale om!!
ella.P Skrevet 22. desember 2004 #20 Skrevet 22. desember 2004 Hææ - slutte å tro på julenissen?? Jeg vet om flere "julenisser" jeg :-) Tror det varierer veldig fra barn til barn, fins jo alltids de som er sluttet og tro på nissen veldig tidlig, og som forteller til de "troende". Synes selv det er koselig når de små venter på nissen... Noen barn er jo veldig redd for nissen - hvor foreldrene synes de må fortelle at nissen ikke fins.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå