AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #1 Skrevet 18. april 2017 Jeg liker best å trene på tredemølle, fordi jeg da får mye mer oversikt og kontroll over tidsbruk på intervaller osv. Trener dette ca. tre ganger i uka. Av og til liker jeg å ta meg en joggetur ute, da jeg synes det er forfriskende og ønsker å kunne gjøre dette som et supplement til mølletreningen. Problemet mitt er at hver gang jeg jogger utendørs, blir jeg utrolig stiv og støl etter økta, og dette varer i flere dager. Vet stølhet ikke er farlig, men synes det går utover den andre treningen min og hverdagen generelt. Hvor ofte må jeg jogge utendørs for å unngå dette? Blir nesten at jeg dropper ute-økta når det alltid er blir sånn etterpå, noe som er dumt siden jeg kunne trengt litt frisk luft og ønsker å også trene på denne måten Anonymkode: 80085...a6c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #2 Skrevet 18. april 2017 Det er tyngre å jogge ute, og du bruker andre muskler når du flytter deg framover, så det er ikke uvanlig å bli stiv og støl. Kanskje du bør senke farten litt? Eller øke til to uteøkter i uken? Nå når våren er kommet så jogger jeg alle langturene mine ute, bruker bare mølla til intervaller. Jeg kan fremdeles bli stiv av å løpe ute, men det er kun når jeg har løpt fort. Anonymkode: dd48c...934
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #3 Skrevet 18. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er tyngre å jogge ute, og du bruker andre muskler når du flytter deg framover, så det er ikke uvanlig å bli stiv og støl. Kanskje du bør senke farten litt? Eller øke til to uteøkter i uken? Nå når våren er kommet så jogger jeg alle langturene mine ute, bruker bare mølla til intervaller. Jeg kan fremdeles bli stiv av å løpe ute, men det er kun når jeg har løpt fort. Anonymkode: dd48c...934 Jeg løper ikke særlig fort. Moderat tempo, bruker ca. 45 min på 7 km Anonymkode: 80085...a6c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #4 Skrevet 18. april 2017 Prøv å tøye ekstra godt ut etter uteøkten. Eventuelt legge inn en ekstra økt utendørs i uken om du får det til. Mye mer givende å løpe ute i friluft, spesielt nå <3 Anonymkode: dd48c...934
bamsemums63 Skrevet 18. april 2017 #5 Skrevet 18. april 2017 Det er nok det harde underlaget utendørs som gjør at du blir stiv og støl. Dersom du fortsetter med utendørs jogg hver uke vil jeg tro du bli vant til det etterhvert. Men det kan hjelpe å trene tåhev, som går på den muskelen du kanskje blir mest støl i? ;-) Dersom du jogger flere ganger i løpet av uka burde du uansett trene bein og tøye ut for å unngå belastningsskader :-)
Tvist Skrevet 18. april 2017 #6 Skrevet 18. april 2017 (endret) For meg hjelper det å gå et stykke etter joggingen. Går en tur når jeg er ferdig, mens jeg spiser en banan eller lignende. Endret 18. april 2017 av Tvist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå