Gå til innhold

Melkefri kake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage ei kake til kake til et selskap som må være melkefri og som ikke er ei sjokoladekake. Melkefri, og ikke bare laktosefri. Så har du en oppskrift på ei god kake som holder disse kriteriene? Alle forslag tas i mot :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Persephone skrev:

Jeg skal lage ei kake til kake til et selskap som må være melkefri og som ikke er ei sjokoladekake. Melkefri, og ikke bare laktosefri. Så har du en oppskrift på ei god kake som holder disse kriteriene? Alle forslag tas i mot :)

Ingen over,ingen ved siden av:  http://www.veganmisjonen.com/2014/10/oppskrift-trstekake-gulrotkake-langpanne.html

Anonymkode: 0c311...e8c

Skrevet
3 minutter siden, Persephone skrev:

Tusen takk! Den så utrolig god og saftig ut!

Jeg ser at det blir brukt smøreost som krem. Har du noe melkefritt alternativ til det?

Til glasuren brukte jeg denne veganske kremosten: Tofutti creamy smooth original. Den er laget av soya og fås kjøpt på meny, coop mega, andre større dagligvarebutikker og på helsekost. 

https://4.bp.blogspot.com/-9gXi9XuO9UA/VDRMSHvDx8I/AAAAAAAARKE/cy8wG4Sqmg4/s1600/tofutti.jpgw800.jpg

:) 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Persephone skrev:

Tusen takk! Den så utrolig god og saftig ut!

Jeg ser at det blir brukt smøreost som krem. Har du noe melkefritt alternativ til det?

Som du ser så er oppskriften vegansk,ergo er smøreosten også vegansk. Med andre ord uten melk :)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som du ser så er oppskriften vegansk,ergo er smøreosten også vegansk. Med andre ord uten melk :)

Jeg tenkte ikke over det. Så bare på om den inneholdte melk eller ikke. Men dette så jo riktig bra ut.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Persephone skrev:

Jeg tenkte ikke over det. Så bare på om den inneholdte melk eller ikke. Men dette så jo riktig bra ut.

Så et tips til en annen gang er å google veganske oppskrifter da de aldri innholder melk ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og tofutti kan være vanskelig å få fatt i(kommer ann på hvor man bor),men det kan lett byttes ut med oatly på mackan som er mye mer tilgjengelig :)

• Liker 2
Skrevet

Pavlova med soyafløte f.eks? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...