Gå til innhold

Ok å ruse seg med barn tilstede?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på noe her. Jeg har ingen erfaring med hasj, heller ingen venner rundt meg som har noe spesiell erfaring med det, så derfor spør jeg dere.

Har lest flere steder at mange synes det er ok å røyke hasj når barna har lagt seg ( jeg har mange meninger om dette, men skal ikke starte en diskusjon her). Da tenker jeg at man ikke kan merke om et mennesket har røyket hasj eller ikke siden dette da ikke påvirker barna, stemmer det? Hvis det ikke stemmer, hvordan kan man da se om et menneske har røyka? Jeg bare lurer her, sikkert dumme spøramål, men leser at folk sier du blir mindre påvirket av cannabis enn det en gjør av to glass vin og da skjønner jeg ikke poenget med å røyke, spesielt med barna tilstede...

Anonymkode: a9ef1...97d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Narkotika er ulovlig og skal ikke brukes hverken i nærheten av barn eller ikke

Anonymkode: 3c03d...770

• Liker 9
Skrevet

Jeg har røyket i nesten tjue år. Da jeg var mye yngre og mye dummere hendte det at jeg røyket før jeg tilbragte tid med barn i familien. Ikke små barn, vel og merke, barn i skolealder. 

Man er mindre tilstede når man røyker. Du kan si det som at blikket rettes mer innover, om det er forståelig. Selv om barna ikke nødvendigvis merker noe gjør det noe med måten man engasjerer seg i dem på. 

Jeg ville aldri vært rusa verken på alkohol, hasj eller noe annet i samvær med barn nå som jeg er voksen. Det er rett og slett ikke akseptabelt.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på noe her. Jeg har ingen erfaring med hasj, heller ingen venner rundt meg som har noe spesiell erfaring med det, så derfor spør jeg dere.

Har lest flere steder at mange synes det er ok å røyke hasj når barna har lagt seg ( jeg har mange meninger om dette, men skal ikke starte en diskusjon her). Da tenker jeg at man ikke kan merke om et mennesket har røyket hasj eller ikke siden dette da ikke påvirker barna, stemmer det? Hvis det ikke stemmer, hvordan kan man da se om et menneske har røyka? Jeg bare lurer her, sikkert dumme spøramål, men leser at folk sier du blir mindre påvirket av cannabis enn det en gjør av to glass vin og da skjønner jeg ikke poenget med å røyke, spesielt med barna tilstede...

Anonymkode: a9ef1...97d

Det er selvfølgelig ikke ok og de røyker jo for å bli rusa og ikke for et puff av en joint for smakens skyld liksom..Det er bare "hasj-brukere" som de elsker å kalle seg, i stedet for misbrukere, som finner på løgner og unnskyldninger for å få lov å fortsette som før selv etter at de har fått barn. Å ruse seg enten det er på alkohol, hasj eller noe annet er selvsagt ikke ok med barn. 

Det er bare uansvarlig at foreldrene røyker etter barna er lagt. Personligheten endres, noe barna merker om de våkner, og sånt gjør dem redde og man sover tyngre om barna trenger en i løpet av natta, og blir barnet sykt er det ikke akkurat gunstig om foreldrene lar være å ta det til lege f.eks fordi de er redd noen oppdager at de er skeiv og generell paranoia. Sånne foreldre er egoister som aldri burde fått barn. 

Anonymkode: df709...7fe

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men er det bedre å ta seg et glass vin etter at barnet har lagt seg da?

Anonymkode: 188a8...24d

Skrevet

Å drikke eller på annen måte ruse seg når man har ansvar for barn, er ikke greit. Noengang. Uansett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg synes ikke det er greit. Og om man blir beruset av to glass vin bør man ikke gjøre det heller. Men det kommer litt an på barnas alder (med vin, ikke med hasj).

Anonymkode: 93c48...bf5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har røyka selv og nei, man skal ikke røyke med barn tilstede. Man blir litt fraværende og treg. 

Hvordan kan man se at noen har røyket cannabis? Etter min erfaring er det store variasjoner. Jeg får for eksempel aldri røde øyne.

Anonymkode: 34b93...090

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det bedre å ta seg et glass vin etter at barnet har lagt seg da?

Anonymkode: 188a8...24d

Forskjell på å ta et glass vin og å ruse seg. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Gardermobanen skrev:

Forskjell på å ta et glass vin og å ruse seg. 

Vel. Hva er å ruse seg, i dine øyne?

• Liker 5
Skrevet (endret)
2 minutter siden, abstinent skrev:

Vel. Hva er å ruse seg, i dine øyne?

At man i det minste kjenner  rusen. 

Endret av Gardermobanen
  • Liker 3
Skrevet

Nei, man skal aldri - noen sinne - under noen omstendigheter ruse seg med barn tilstede. Hvilke rusmiddel har absolutt ingen betydning. Blir man beruset av to glass vin skal man så klart ikke gjøre det heller. Vi vet veldig lite om langtidseffektene hasj har på barn, og jeg skjønner ikke at noen vil utsette barna sine for det. Alkohol påvirker ikke barnet fysisk, så dersom man MÅ ruse seg med barn tilstede er alkohol bedre syns jeg. Men da har man så klart et problem og skulle aldri hatt omsorgen for barn i utgangspunktet. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Gardermobanen skrev:

At man kjenner rusen. 

Man kjenner et glass vin også.

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, boblevann skrev:

Vi vet veldig lite om langtidseffektene hasj har på barn, og jeg skjønner ikke at noen vil utsette barna sine for det. Alkohol påvirker ikke barnet fysisk, så dersom man MÅ ruse seg med barn tilstede er alkohol bedre syns jeg.

Jeg vil vel tro at folk som er noenlunde oppegående røyker utendørs, om det er sigaretter eller hasj som røykes.

Er det da greit?

Skrevet
1 minutt siden, abstinent skrev:

Jeg vil vel tro at folk som er noenlunde oppegående røyker utendørs, om det er sigaretter eller hasj som røykes.

Er det da greit?

Hvis du røyker hasj, er vel ikke sjansen særlig stor for at du er noenlunde oppegående...

• Liker 3
Skrevet (endret)
Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Hvis du røyker hasj, er vel ikke sjansen særlig stor for at du er noenlunde oppegående...

Det velger jeg å kalle en fordom du har.

Endret av abstinent
  • Liker 8
Skrevet

Nei, det er ikke greit med rus og barn. Dette inkluderer også alkohol, som dessverre en rekke barn må "tåle" fordi det er sosialt akseptert.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, abstinent skrev:

Er det da greit?

Nei ikke greit. Man blir ikke ruset av nikotinsigaretter. 

Og røyken henger igjen. I klær, ånde, hud, hår, alt - det gjelder begge typer røyk - og barn vil fysisk få giftstoffene i seg. Det er derfor jeg mener alkohol er ''bedre'', barna vil aldri fysisk få giften inn i kroppen sin. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, boblevann skrev:

Nei, man skal aldri - noen sinne - under noen omstendigheter ruse seg med barn tilstede. Hvilke rusmiddel har absolutt ingen betydning. Blir man beruset av to glass vin skal man så klart ikke gjøre det heller. Vi vet veldig lite om langtidseffektene hasj har på barn, og jeg skjønner ikke at noen vil utsette barna sine for det. Alkohol påvirker ikke barnet fysisk, så dersom man MÅ ruse seg med barn tilstede er alkohol bedre syns jeg. Men da har man så klart et problem og skulle aldri hatt omsorgen for barn i utgangspunktet. 

Barna blir vel ikke fysisk påvirket om foreldrene røyker en joint mens de sover? Med mindre de setter seg inn på soverommet til barna og damper liksom :PDe kan jo gå utenfor å røyke

Anonymkode: 24b5d...493

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er det samme om man ruser seg på alkohol eller hasj, og hvis det var smaken som var poenget for vindrikkere, kunne de jo valgt alkoholfri vin. 

Anonymkode: fd05d...d05

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...