AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #1 Skrevet 18. april 2017 Skyller du av? Ser stadig sprikende anbefalinger, her sier de at man ikke trenger å skylle av, mens tester viser at man bør. Anonymkode: be638...a03
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #2 Skrevet 18. april 2017 Skyller av. Også for å unngå matrester i filteren på maskinen. Anonymkode: c82ec...093 1
Rosewood Skrevet 18. april 2017 #3 Skrevet 18. april 2017 Jeg skyller av ting som har en tendens til å klistre seg skikkelig fast, som havregrøt, smeltet ost og sånne ting. Vi setter på oppvakmaskinen såpass sjeldent og at ting begynner jo å lukte ganske forferdelig med alt det matrester.. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #4 Skrevet 18. april 2017 Skyller alltid av først! Anonymkode: db785...626
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #5 Skrevet 18. april 2017 Både skyller og vasker med kost først. Anonymkode: c4a4f...018
boblevann Skrevet 18. april 2017 #6 Skrevet 18. april 2017 Kommer veldig an på. Etter brødskiver, frokostblanding osv. gjør jeg aldri det. Men til middag har min samboer en tendens til å drukne maten i saus, og spiser ikke opp all sausen - da skyller jeg av. Altså: svært skittent = skyll, ''rent'' = ikke skyll. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #7 Skrevet 18. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skyller du av? Ser stadig sprikende anbefalinger, her sier de at man ikke trenger å skylle av, mens tester viser at man bør. Anonymkode: be638...a03 Det er jo ikke verre enn at man er praktisk anlagt. Fisk eller annet som kommer til å stinke? Skylles av dersom ikke maskinen settes på der og da. Ost, saus, smuler, røre og annet som lett går av? Rett i maskina. Ris og ting som erfaringsmessig stivner og ikke går av i vask? ta det bort om ikke (igjen) du skal vaske der og da. Jeg har viktigere ting å ta meg til enn å vaske/skylle ting som ikke strengt tatt MÅ vaskes. Å plukke fritt filteret en gang i måneden tar mindre tid enn å skylle alt, så her er det bare å rasjonalisere og effektivisere. Anonymkode: a2583...dcd 1
JackIost Skrevet 18. april 2017 #8 Skrevet 18. april 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Både skyller og vasker med kost først. Anonymkode: c4a4f...018 Det er vel slik at oppvaskmaskinen skal vaske opp for oss, ikke at vi skal vaske opp for oppvaskmaskinen Produsentene sier man ikke skal skylle, jeg har hatt den ene min i 14 år og den virker fint med den strategien Endret 18. april 2017 av JackIost
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #9 Skrevet 18. april 2017 Vi skyller alltid av sånn typisk middagsmat, men ikke når vi bare har spist brødskive osv liksom. Gjør vi ikke det så blir det ikke rent, da vi ikke setter på oppvaskmaskinen hver dag. Anonymkode: 2c09d...ae8 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #10 Skrevet 18. april 2017 Skyller noe, men ikke alt. Gidder ikke skylle middagstallerkner, men skyller ofte ting som har en tendens til å ikke gå bort i vask (feks ildfaste former). Anonymkode: 0dbe7...57f
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #11 Skrevet 18. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Skyller du av? Ser stadig sprikende anbefalinger, her sier de at man ikke trenger å skylle av, mens tester viser at man bør. Anonymkode: be638...a03 Skyller grundig av. Vil ikke ha matrester liggende å lukte i avløpsslangen eller pumpen på maskinen. Anonymkode: 0a89f...2b6 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #12 Skrevet 18. april 2017 2 timer siden, JackIost skrev: Det er vel slik at oppvaskmaskinen skal vaske opp for oss, ikke at vi skal vaske opp for oppvaskmaskinen Produsentene sier man ikke skal skylle, jeg har hatt den ene min i 14 år og den virker fint med den strategien Joda, du har rett i det, men blir oppvasken helt ren når du gjør det på den måten? Poteter og ris må ihvertfall vaskes bort med kost ellers går det ikke av. Anonymkode: c4a4f...018
_popcorn_ Skrevet 18. april 2017 #13 Skrevet 18. april 2017 Skyller av proteiner, men ikke fett. I maskinsåpe er det midler som binder fettet slik at det ikke stivner i avløpene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå