Gå til innhold

Posten har mistet pakken min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Solgte en påhengsmotor til en på andre siden av landet 20 mars. Med sporing (norgespakke). Sporinga slutter plutselig. Har snakket med posten som sier den kan havne på et hittegodskontor etterhvert. De vil ikke betale ut noen erstatning før det har gått 60 dager, altså ikke før 20 mai! Denne personen skal jo bruke denne motoren nå som båtsesongen starter og mister mye tid uten motor. Syns ikke det er Ok å måtte vente 60 dager før de erstatter dette. Er det lov? 

Anonymkode: 99a81...3ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

😡

Anonymkode: 99a81...3ea

Skrevet

Helt på trynet. Posten blir mer og mer en vits

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal spørre Posten om hvilken hjemmel de bruker for å fastsette hvor lenge påhengsmotoren skal være forsvunnet før de erstatter tapet. Det er Postloven som regulerer postens plikter og rettigheter, og ved første øyekast kan i alle fall ikke jeg se at det står noe om utsatt erstatningsplikt. Jeg finner ikke at det står noe om dette i leveringsvilkårene til Posten heller. Jeg er ikke jurist, bare så det er sagt. 

https://www.posten.no/vilkar/generelle-leveringsvilkar

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2015-09-04-91

Anonymkode: 05922...87e

AnonymBruker
Skrevet

Norgespakke, den største da? Vet du om den blir sendt med posten eller bring? En så stor pakke skal ikke kunne forsvinne på den måten... Hadde ringt og etterlyst den ofte, og ikke gitt meg, men vært saklig. Hvor slutter sporingen?

Anonymkode: b69fc...d87

AnonymBruker
Skrevet

Når du sender med sporing, er jo pakken forsikret for 10k. 

Nå vet ikke jeg hva denne påhengsmotoren kostet, men du må i hvert fall kreve det du har krav på!

Dette er jo skammelig av Posten.

Anonymkode: f24c6...acd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...