AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #1 Del Skrevet 18. april 2017 Jeg sitter i et dilemma her, og blir ikke enig med meg selv om hva jeg burde gjøre. Saken er at jeg har en venninne jeg har kjent så lenge jeg kan huske. Helt fra førsteklasse på barneskolen har vi vært nærmest uatskillelige. Vi er nå begge i starten av tjue-åra. De siste par årene har hun begynt å skuffe meg gjentakende ganger. Det hele startet med at hun, for et par år siden, gikk bak ryggen på meg sammen med min daværende samboer. Kort fortalt kom jeg hjem fra jobb en kveld, hvor jeg fant de to sittende tett sammen med hver sin øl i handa. Hun hadde da allerede ringt meg rett etter jeg var ferdig på jobb hvor hun spurte om hun kunne komme en tur på besøk, og jeg sa det passet dårlig fordi jeg syntes det ble for sent. Fikk vite i ettertid (av huseieren) at hun hadde vært der siden morgenen, omtrent rett etter jeg DRO på jobb... hun løy meg altså rett opp i "trynet" i telefonen. Jenta hadde jo vært der hele dagen.. Jeg ble kjempesint, men hun prøvde å roe meg ned og sa at det overhodet ikke var noe mellom dem. Jeg ga likevel opp (EKS-samboeren klikket på meg), og ble med å drikke. Verre kunne det vel ikke bli.. men dagen etter våknet jeg opp på sofaen, og fant de to liggende i skje i senga vår. Riktignok med klær. Det ble naturligvis slutt med typen, og venninna. Vi snakket ikke på over et halvt år. Men, så er jeg så glad i henne, og valgte til slutt å tilgi henne. Hun lovte å aldri gjøre noe lignende igjen. Så, for ett års tid siden møtte jeg den flotte fyren jeg er sammen med nå. Det var problematisk i starten, for venninna mi flørtet noe vilt med han hver gang vi var på fest sammen. Selv om hun visste utmerket godt at jeg var nærmest sykelig forelsket.. Jeg fikk til slutt nok og begeret rant over. Vi pratet ikke på er nytt halvt år, før jeg igjen tok opp kontakten fordi jeg savnet henne så fælt. Det har gått passe greit, men det er så trist å ikke kunne stole på henne lenger. Det er kun på tomannshånd at vi har det ordentlig koselig. Da er vi sjelevenner igjen og praten tar aldri slutt. Hun er den eneste jeg forteller absolutt alt til. Men så har vi dratt ut sammen noen ganger den siste tiden. Jeg gleder meg like mye hver gang, for det er jo liksom alltid hun jeg har det mest moro med. Men sånn er dry ikke lenger. Nå overser meg hun nærmest totalt så fort det kommer andre mer spennende mennesker enn meg der. Også en venninne hun selv påstår er dum som et brød, velger hun framfor meg. I tillegg blir hun frekk mot meg med andre til stede. Trolig for å tøffe seg, hva ellers kan det være? Jeg føler hun prøver å dominere meg og ber meg gjerne om å holde kjeft. Og nå, har jeg fått nok igjen.. Vi var på en fest sammen hvor en eks av meg også kom (ikke han jeg nevnte istad), som jeg hele tiden har hatt en god tone med siden det ble slutt. Men, jeg har også innrømt for henne at jeg fortsatt har litt følelser for han, og sa like før vi dro ut at jeg kan jo ikke nekte de å være venner, men at jeg hadde satt pris på om hun ikke ga han så mye oppmerksomhet (da det ikke er tvil om at han flørter helt vilt med henne, noe hun selv sier at "plager henne"). vel.. Hele kvelden satt hun klint oppi eksen min. Jeg pratet totalt sett kanskje 15 minutter med venninnen min hele kvelden. De ble borte på badet(?) flere ganger sammen, og jeg tror alle som var der oppfattet de som et flørtende par.. Senere på kvelden ble hun med han hjem. Jeg skjønner bare ikke hva som feiler henne! Det var flere kjekke gutter der, hvorfor MÅ hun gå etter han?? Jeg har ikke sagt noe til henne enda om hva jeg syns om oppførselen hennes. Men hun ringte meg dagen etter, og hun var veldig overblid. Jeg var mer likegyldig, men var likevel hyggelig. Og det er så trist (eller ikke?), for det er nettopp det jeg begynner å føle. Likegyldighet. Jeg føler meg så dum! Jeg føler at hun tråkker på tærne mine igjen og igjen. Og jeg bare tilgir henne, igjen og igjen! Når skal det ta slutt?? Jeg savner den gamle venninnen min. Hva ville dere gjort i min situasjon? Jeg trenger virkelig å se noen andres synspunkt i saken her! Beklager også for så rotete innlegg.. -fra en som føler seg liten og tråkket på Anonymkode: 88748...e82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StripetePysjamas Skrevet 18. april 2017 #2 Del Skrevet 18. april 2017 Dump henne 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Comoros Skrevet 18. april 2017 #3 Del Skrevet 18. april 2017 Jeg ville sluttet å fortelle henne alt - jeg ville faktisk ikke fortalt henne noe som helst privat lenger. Og så ville jeg ha droppet å henge med henne one-to-one men forholdt meg høflig mot henne. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 18. april 2017 #4 Del Skrevet 18. april 2017 Klarer du å formulere, basert på de siste fem årene med vennskap, hvorfor hun er en god venn som gir deg mer enn hun tar fra deg? Hvis ikke, er svaret dump henne. Hvis du har et svar, vil jeg gjerne se det så jeg kan bedømme det opp mot resten av historien, men jeg tviler på at du klarer å overbevise andre enn deg selv om at hun der liksom er en god venn du bør ta vare på uansett hva du sier. Uansett , hvis du skal kutte henne ut, gjør det gjerne som foreslått over her, du trenger ikke dumpe som i å kvitte deg med henne, men å slutte å betro deg til henne (det ville jeg gjort uansett) og å legge opp til situasjoner der dere er på tomannshånd. Det kan være en idé å ikke lage noe drama ut av det, men bare trappe ned, slik at dere fremdeles kan oppføre dere hyggelig og voksent mot hverandre rundt andre 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 18. april 2017 #5 Del Skrevet 18. april 2017 Uhm. Hvorfor i det hele tatt gidder du å gi slikt et giftig mennesker nye sjanser hele tiden? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QQbaby Skrevet 18. april 2017 #6 Del Skrevet 18. april 2017 Du er sjalu, skjerp deg trådstarter! Du burde være der for venninnen din og ikke backstabbe henne!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyJuggernaut Skrevet 18. april 2017 #7 Del Skrevet 18. april 2017 En sånn venninne er ikke noe å ta vare på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torfa Skrevet 18. april 2017 #8 Del Skrevet 18. april 2017 5 minutter siden, QQbaby skrev: Du er sjalu, skjerp deg trådstarter! Du burde være der for venninnen din og ikke backstabbe henne!! Hæ? Denne skjønte jeg virkelig ikke. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #9 Del Skrevet 18. april 2017 6 minutter siden, QQbaby skrev: Du er sjalu, skjerp deg trådstarter! Du burde være der for venninnen din og ikke backstabbe henne!! ?????? Anonymkode: 79b35...f11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. april 2017 #10 Del Skrevet 18. april 2017 Hun er litt for mye, men du har ikke monopol på en fyr som er en eks, uansett hvor mye følelser du liksom har igjen for ham. Jeg regner med det har vært menn etter ham også, så du skal tie stille siden man bør være ferdig med folk før man begynner på noe nytt. Så sånn jeg ser det er dere to like gode og dere fortjener hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QQbaby Skrevet 18. april 2017 #11 Del Skrevet 18. april 2017 1 minutt siden, Torfa skrev: Hæ? Denne skjønte jeg virkelig ikke. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ?????? Anonymkode: 79b35...f11 Trådstarter lager en tråd om å dumpe venninna si fordi hun tror hun er så innmari mye bedre enn denne venninna. Det er vemmelig, og trådstarter burde skjerpe seg og slutte å drittslenge venninna si på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atleten Skrevet 18. april 2017 #12 Del Skrevet 18. april 2017 (endret) Her har du ett bekjentskap som er løgnaktig, pågående og tilnærmet fri for empatiske sider. Du vil på litt sikt få det mye bedre med deg selv og dine relasjoner ovenfor andre mennesker om du kutter ut dette mennesket. Denne "venninnen" vil neppe forandre seg og kommer til å påføre deg mye smerte om du fortsetter å ha henne nær deg . Lykke til😊 Endret 18. april 2017 av Atleten 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #13 Del Skrevet 18. april 2017 1 time siden, O.G. skrev: Hun er litt for mye, men du har ikke monopol på en fyr som er en eks, uansett hvor mye følelser du liksom har igjen for ham. Jeg regner med det har vært menn etter ham også, så du skal tie stille siden man bør være ferdig med folk før man begynner på noe nytt. Så sånn jeg ser det er dere to like gode og dere fortjener hverandre. Hvordan er vi like gode? Anonymkode: 88748...e82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. april 2017 #14 Del Skrevet 18. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan er vi like gode? Anonymkode: 88748...e82 Du mener du har enerett på en fyr du ikke lenger er ilag med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #15 Del Skrevet 18. april 2017 1 minutt siden, O.G. skrev: Du mener du har enerett på en fyr du ikke lenger er ilag med. Det har jeg da aldri sagt? Anonymkode: 88748...e82 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #16 Del Skrevet 18. april 2017 6 minutter siden, O.G. skrev: Du mener du har enerett på en fyr du ikke lenger er ilag med. Hei venninna til TS Anonymkode: 04110...e64 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #17 Del Skrevet 18. april 2017 7 minutter siden, O.G. skrev: Du mener du har enerett på en fyr du ikke lenger er ilag med. Om en venninne av deg betror deg at hun er forelsket i en fyr, går du da bevisst inn for å flørte med den fyren? Gang på gang? Anonymkode: b732f...489 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #18 Del Skrevet 18. april 2017 Du er ganske dum som har tatt opp kontakten med henne, da ser hun jo at handlingene hennes (som stinker dritt) ikke får en eneste konsekvens. Du tilgir henne okke som. Hvis du ikke liker situasjonen så må du kutte kontakten og aldri finne på å ta den opp igjen. Det er tydelig at venninna di stinker og er en fæl person, men du kan ikke forandre henne. Mener absolutt ikke å være krass, men jeg har ei venninne som er som deg som stadig klager over dårlige venninner som hun tilgir. Måtte til slutt si til henne at jeg ikke gadd å høre på klagingen når hun ikke "slo opp" med venninnene uansett. Det er bare destruktivt. Jeg har vært der selv, men valgte å kutte kontakten etter svik nummer to. Hun sender fortsatt meldinger og trygler om tilgivelse, men jeg orker ikke hele mølja om på nytt. Lykke til! Anonymkode: 0977e...26c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #19 Del Skrevet 18. april 2017 1 time siden, O.G. skrev: Hun er litt for mye, men du har ikke monopol på en fyr som er en eks, uansett hvor mye følelser du liksom har igjen for ham. Jeg regner med det har vært menn etter ham også, så du skal tie stille siden man bør være ferdig med folk før man begynner på noe nytt. Så sånn jeg ser det er dere to like gode og dere fortjener hverandre. TS har ikke monopol på en eks, nei, og spesielt siden hun er sammen med en annen. Det er likevel råttent av "venninna" å gå etter han, når hun vet at TS fremdeles har litt følelser for han, med den historikken hun har fra før. Hadde det vært slik at det hadde vært et engangstillfelle, så hadde det vært noe helt annet i mine øyne. Men når venninna gikk på en annen eks når de fremdeles var sammen, og flørtet vilt med den nåværende kjæresten i begynnelsen, så vitner det til at hun gikk på denne eksen nettopp fordi TS betrodde seg om følelsene, og ikke til tross for. TS, jeg ville nok ikke beholdt dette "vennskapet". Skjønner at det er vanskelig siden dere har vært venner så lenge, men folk forandrer seg. Ikke alltid til det bedre. Og at den hun var før kommer tilbake en gang i fremtiden (om du tilgir henne igjen) tviler jeg på. En person som blir tilgitt mange ganger kan jo fort tenke at det ikke spiller noen rolle hva de gjør, for de blir tilgitt uansett. At dere har det gøy på tomannshånd burde heller ikke gjøre det OK at hun behandler deg dårlig resten av tiden. Anonymkode: a35de...7bd 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rubinara Skrevet 18. april 2017 #20 Del Skrevet 18. april 2017 (endret) , Endret 18. april 2017 av rubinara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå