Gå til innhold

Vi har bestemt å flytte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter mange års savn etter slekt og venner, har vi besemt å flytte. Hvor i all verden starter vi nå?? Har hus og hytte, faste jobber begge to. Virker uoverkommelig alt som skal gjøres... 

Vi har 2 barn på barneskolen.

Anonymkode: bb448...20f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? 

Anonymkode: a39c7...605

• Liker 2
Gjest Marillia
Skrevet

Sett dere ned og skriv liste over det som må gjøres. Første bud er vel at begge får jobb der dere ønsker å flytte, neste steg er å få solgt huset og få leid/kjøpt nytt hus på nytt hjemsted. Skal dere beholde hytta, eller blir denne for lite brukt om dere flytter langt? Det er en lang prosess, men man kan ta en kraftig rydde/kasterunde hjemme snarest; de fleste av oss har vel mye i skap, skuffer, på loft og i boder/garasje som kan kastes.... 

Skrevet

Først må dere få dere jobber der dere ønsker å flytte til. Deretter selger dere huset. Så finner dere bolig der dere skal flytte, enten kjøper dere, men det er også mulig dere må leie en periode før dere finner en bolig dere vil ha og/eller har råd til. Dersom boligprisene er høyere der dere skal flytte til enn der dere bor nå, må dere antagelig selge hytta for å ha råd til å kjøpe bolig i samme standard og størrelse som den dere eier i dag. Men først: Nye jobber. 

AnonymBruker
Skrevet

Først må dere skaffe dere jobb i det området dere vil flytte til. Før det er i boks så vet dere lite om hva slags økonomi dere har, og har dere ikke det økonomiske på plass, så vil fremtiden bli usikker. 

Litt usikker på hva du egentlig spør om, men om det er arbeidet ved flyttingen som er problemet, så finnes det firmaer som ordner med både salg og flytting. Dette kan dere evt spare til, hvis det rent praktiske ved flyttingen er problemet.

Anonymkode: fdd7a...cd1

AnonymBruker
Skrevet

Trenger dere hytta? For tror jeg ville solgt den først, hvis det hadde frigjort noe kapital. Så søkt på jobber, og når en av dere får jobb, så flyttet da. Og start gjerne med å gå gjennom alt dere eier og har, og rydd. Kast alt det dere ikke bruker. Hvordan er arbeidsmarkedet der dere skal flytte? Og kan dere klare dere på en inntekt en stund, hvis bare en av dere får jobb?

Anonymkode: b1280...1d4

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger dere hytta? For tror jeg ville solgt den først, hvis det hadde frigjort noe kapital. Så søkt på jobber, og når en av dere får jobb, så flyttet da. Og start gjerne med å gå gjennom alt dere eier og har, og rydd. Kast alt det dere ikke bruker. Hvordan er arbeidsmarkedet der dere skal flytte? Og kan dere klare dere på en inntekt en stund, hvis bare en av dere får jobb?

Anonymkode: b1280...1d4

Ja å selge hytta først er en god vurdering, tror jeg. Så spørs det hva vi får for den... Og hva vi får for boligen etter hvert. Boligprisene der er omtrent like her vi bor nå. Jeg er villig til å gå ned i levestandard, og det er mannen min også. Der er det verdt, for å få familien nærmere...

Ts

Anonymkode: bb448...20f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...