AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #1 Skrevet 18. april 2017 Datteren min er 8 og vil gjerne ha snap, men det har vi selvsagt sagt nei til. Venninnen derimot, får lov av foreldrene til å ha dette. Jeg har snakket mye med disse foreldrene generelt om at jeg synes aldersgrenser er til for en grunn og at de er litt for små til å forstå mye av det som skjer der inne, og at de derfor bør skjermes. Det var nylig foreldremøte på skolen om dette med aldersgrenser, og jeg sa da til denne mammaen at jeg synes de er alt for små. Hun sa at de hadde oversikt over hvem barnet la til etc, så hun mente det gikk bra at datteren hennes var der, men at hun hadde forstått på dette møtet at mange var enige med meg. Greia nå er at denne jenta la meg til på snap. Hun er min datters beste venninne og vi kjenner fam godt, så jeg ville synes det var litt rart å ikke akseptere - jeg tenkte det ikke gjorde så mye. Men da braket det jo løs- i påskeferien ble jeg fullstendig spammet ned med meningsløse snapper fra henne. bilde av en fot, en dør , en blomst, og hundre meldinger hvor det står "streak". (Jeg lærte for øvrig av 14-åringen min at det betyr at hun vil at jeg og hun skal ha en avtale om å snappe hverandre hver dag for å øke poengsummen??). For meg virket det ikke som hun gjorde annet enn å sitte på mobilen hele påska. Til slutt ble jeg lei og fjernet henne som venn.. synes det er spesielt rart at denne moren er så slapp på dette, hun er jurist og ellers opptatt av å gjøre det rette. Men datteren har generelt foreldrene rundt lillefingeren, så .. Hva tenker dere om dette? Er jeg en streng surpomp eller er de ettergivende slackiser? Anonymkode: dc799...264 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #2 Skrevet 18. april 2017 Jeg hater småunger på snap! De spammer deg med meningsløse bilder av alt mulig rart. Fult av grimaser og gud veit hva! Jeg hadde ikke nølt med å slette henne. Anonymkode: f2c9d...cc2 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #3 Skrevet 18. april 2017 Aldersgrensen er vel 13år? Den er der for en grunn. Syns de er ettergivende slackiser. Anonymkode: e74ed...b49 11
Gjest Annetnavn_ Skrevet 18. april 2017 #4 Skrevet 18. april 2017 Det er helt rett. De er ettergivende. Snap har 13 årsgrense.
Kinno Skrevet 18. april 2017 #5 Skrevet 18. april 2017 Det er lettvint å gi etter. Det er vel så enkelt som det. De tror de har kontroll og tror ikke at det finnes overgripere i alle fora, på alle arenaer som greier å lure småbarn trill rundt. Barn under ti er for meg fortsatt småbarn. Stå på ditt med god samvittighet. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #6 Skrevet 18. april 2017 Er på din side i denne saken her. Anonymkode: 3ae4d...501 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #7 Skrevet 18. april 2017 Det er 13 års grense der, og den skal følges. Det burde vel en jurist ha forståelse for. Nå har jeg en 15 åring, og 10 åring. Og nå er det spesielt mye informasjon fra skolen, til 10 åringen på dette med aldersgrenser på sosiale medier. Min 10 åring får ikke ha snap eller lignende. 15 åringen har jo dette, og blir jevnlig kontaktet av eldre menn. Så jeg ville ikke latt min 8 åring være der. Anonymkode: 4ff90...40a 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #8 Skrevet 18. april 2017 Jeg er fullstendig enig med deg. Problemet med slike foreldre er at de ikke skjønner at de skaper et press. Det er mye enklere om alle foreldrene i en klasse forholder seg til regelene slik de er. Anonymkode: 2f9dc...eca 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #9 Skrevet 18. april 2017 Moren er jurist og forholder seg ikke til Snapchat sine regler om at det er 13-års aldergrense?! Kunne virkelig ikke ha vært mer enig med deg i denne saken ts!! Hold på ordet ditt. Anonymkode: dbed8...fbe
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #10 Skrevet 18. april 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er 13 års grense der, og den skal følges. Det burde vel en jurist ha forståelse for. Nå har jeg en 15 åring, og 10 åring. Og nå er det spesielt mye informasjon fra skolen, til 10 åringen på dette med aldersgrenser på sosiale medier. Min 10 åring får ikke ha snap eller lignende. 15 åringen har jo dette, og blir jevnlig kontaktet av eldre menn. Så jeg ville ikke latt min 8 åring være der. Anonymkode: 4ff90...40a Du vet at man kan sperre sånn at ingen fremmede kan legge til på snap? Da slipper hun slike forespørsler. Man behøver heller ikke legge til telefonnummer osv, sånn at ingen kan finne henne uten at hun vil legge de til, eller gir ut brukernavn? Anonymkode: e74ed...b49 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #11 Skrevet 18. april 2017 Kan man ikke rapportere dersom en bruker er yngre enn aldersgrense? Det kan man med Facebook. Anonymkode: 21711...57e
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #12 Skrevet 18. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man ikke rapportere dersom en bruker er yngre enn aldersgrense? Det kan man med Facebook. Anonymkode: 21711...57e God ide! skal sjekke.. ts Anonymkode: dc799...264
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #13 Skrevet 18. april 2017 Godt å høre at flertallet er enige med meg, btw.. ts Anonymkode: dc799...264
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #14 Skrevet 18. april 2017 Stå på ditt. Her har vi en 6 åring som har sin egen Snapchat etter mors ønske. Jeg drar meg i håret av den beslutning. Små barn skal ikke være på sosiale medier! Anonymkode: 24aa0...238
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #15 Skrevet 18. april 2017 Jeg er enig med deg, til tross for at jeg har en 8-åring som jeg er glad for å ha på snap det er min eldste niese, vi bor ett stykke unna hverandre. Hun har kun meg, far og annen nær familie som ikke bor i nærheten, fungerer veldig fint! Anonymkode: 4a338...b02
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #16 Skrevet 18. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stå på ditt. Her har vi en 6 åring som har sin egen Snapchat etter mors ønske. Jeg drar meg i håret av den beslutning. Små barn skal ikke være på sosiale medier! Anonymkode: 24aa0...238 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med deg, til tross for at jeg har en 8-åring som jeg er glad for å ha på snap det er min eldste niese, vi bor ett stykke unna hverandre. Hun har kun meg, far og annen nær familie som ikke bor i nærheten, fungerer veldig fint! Anonymkode: 4a338...b02 Hvordan passer dere på så ikke fremmede legges til / prøver å add barnet ? Du kan jo ikke begrense kontoen så lett å plutselig få kontakt med gult feil folk. Politiet har jo advart mot dette i åsted Norge. Vil dere at barna deres skal bli utsatt for overgrep? Dere er jo med å øke sjansen for at det kan skje! Anonymkode: 1689e...220
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #17 Skrevet 18. april 2017 Det er galskap Anonymkode: 957ca...15e
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #18 Skrevet 18. april 2017 Dere som har barn som har snap konto. Hvor naiv kan man egentlig være? Det er ikke ufarlig og nei, man har ikke kontroll over alt de foretar seg på SoMe. De som utnytter barn er flinke til å skjule seg. Ikke bare det, men dere legger unødvendig mye press på andre som faktisk bare vil skjerme barna sine fra SoMe så lenge som mulig. Hva med å la barn være barn så lenge som mulig? Snapchat er ikke ett leketøy! Anonymkode: 21711...57e 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #19 Skrevet 18. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan passer dere på så ikke fremmede legges til / prøver å add barnet ? Du kan jo ikke begrense kontoen så lett å plutselig få kontakt med gult feil folk. Politiet har jo advart mot dette i åsted Norge. Vil dere at barna deres skal bli utsatt for overgrep? Dere er jo med å øke sjansen for at det kan skje! Anonymkode: 1689e...220 Vi har null kontroll, jeg er ab med 6 åringen i hus. Mor nekter å stenge kontoen og mener hun følger med. Men jeg er mer skeptisk. Jeg har selv en 10 åring som fint må vente til hun er 13 år for å få Snapchat. Anonymkode: 24aa0...238
Måbarefåsiat... Skrevet 18. april 2017 #20 Skrevet 18. april 2017 Fem minutter så er kidsa på Facebook og Insta også... her har foreldrene lagt seg på rygg og bare aksepterer at ungene er bedre enn oss voksne på sosiale medier. Hørt sånn! Det er 13 årsgrense. Ferdig snakka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå