Gå til innhold

Noen som har erfaring med kreative fagskoler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Til våren er jeg ferdigutdannet ingeniør med master og hele pakka.. For det var det "smarte" å gjøre, men inni meg så vil jeg egentlig jobbe med noe kreativt. Det er da jeg opplever flyt og trives. Så ja, her har du meg. Jeg er altså 25 år, og vurderer å søke kreative fagskoler.

Hva tenker folk om dette? Noen erfaringer (bra/dårlig?). Hvilke skoleranbefales? Hvilke linjer?

Tusen takk for alle svar!

Anonymkode: d9f96...6a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke Norges Kreative Fagskole (Tidligere MI) i alle fall! Jeg gikk der, utdannet meg til interiørkonsulent. Ble lovet gull og grønne skoger og jobb da jeg var ferdig. Svært få av de jeg gikk i klasse med har jobb innenfor yrket. Det samme gjelder min mann som utdannet seg innen grafisk på samme skole. 

Godt mulig andre fagskoler er bra, men Norges Kreative Fagskole anbefaler jeg ingen.

Anonymkode: b884f...113

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke Norges Kreative Fagskole (Tidligere MI) i alle fall! Jeg gikk der, utdannet meg til interiørkonsulent. Ble lovet gull og grønne skoger og jobb da jeg var ferdig. Svært få av de jeg gikk i klasse med har jobb innenfor yrket. Det samme gjelder min mann som utdannet seg innen grafisk på samme skole. 

Godt mulig andre fagskoler er bra, men Norges Kreative Fagskole anbefaler jeg ingen.

Anonymkode: b884f...113

De har byttet navn til Høyskolen Kristiania.  Men er enig med deg! Dyrt og dårligt. 

Anonymkode: 69c70...a02

• Liker 1
Skrevet

Hva med å søke på noe kreativt på en vanlig høyskole? Du finner det meste på samordnaopptak: skriv "design" på søkerdelen feks  https://sok.samordnaopptak.no/#/studies

Du kan jo også sjekke ut de offentlige kunsthøyskolene som finnes i Norge. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...