AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #1 Skrevet 18. april 2017 I hele påsken har svigersøster kommentert oppdragelsen på vår minste datter (5 år).. Hun har ved flere tilfeller sammenlignet datteren vår med hennes datter på 12. Som når vår datter satte fra seg skiene i skiløypa og ikke plukket de opp etter seg når vi ba henne om det. Hun hadde da en trass"periode" og hadde ikke spist på flere timer fordi svoger ikke tok med ved til pølsegrillling! Så sa hun: "min datter plukker alltid opp etter seg når jeg ber henne om det,. Dessuten så slenger hun aldri fra seg skiene slik. Dette er jeg veldig streng på! Man får de barna man fortjener. Høyt, fremfor masse mennesker. " Ti minutter senere så lå svigersøsters datters ski midt i løypa.. Når jeg kommenterte dette, med samme volum, så overså hun meg bare og gikk for å plukke opp skiene før noen fikk det med seg. Hun bablet også i hele påsken om at samboeren min sine barn aldri plukker opp etter seg. Jo, de gjør ikke det, hun har rett i det. Men jeg går heller ikke å plukker opp etter dem. De gjør det når jeg ber de om det, men på hytta orker jeg ikke å mase. Da koser vi oss.. Mens jeg stadig ila. påsken observerte svigersøster mens hun ryddet og plukket opp etter barnet sitt.. Da de reiste, en dag før oss, lå det strødd klær og dilldall etter datteren deres over hele hytta.. Dette irriterer meg. Hun skal alltid være så perfekt, og kommenterer oss og vårt hele tiden, samtidig som at hun ikke er noe bedre selv. Jeg vurderer å ta dette opp med svigersøster.. Vi har egentlig ett greit forhold.. Eller lager jeg bare drama da?? Anonymkode: fb0b4...1b9
Outlander Skrevet 18. april 2017 #2 Skrevet 18. april 2017 Tja, jeg er ikke konfliktsky og ville ha tatt det opp da og da rett foran alle. 6
Tanuki Skrevet 18. april 2017 #3 Skrevet 18. april 2017 Det heter vel svigerinne? Uansett syns jeg du burde tatt det opp med henne der og da, du kan fort tolkes som dramaqueen om du kommer flere dager etterpå å skal disskutere noe som allerede har skjedd. Evt la mannen din prate med henne om det. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #4 Skrevet 18. april 2017 Enig, du skulle tatt det der og da eventuelt. Det blir lett tett i en ferie som påske. La det hele gå over, og si heller fra ved neste anledning. Anonymkode: f443e...793 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #5 Skrevet 18. april 2017 Sånne folk er så ekle. Fatter ikke hva det er som gjør at noen bare må trumfe gjennom at de er så mye bedre. Har to slike folk i livet mitt, en svigerinne og en venn av fmilien. Gjør barnet mitt noe så smeller det fra de at det hadde aldri deres unge gjort. Er barnet mitt urolig så er det blikk og trumfing på hvor disiplinerte deres unge er. Det er så trashy oppførsel og viser lite empati. Anonymkode: 4f3ee...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #6 Skrevet 18. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånne folk er så ekle. Fatter ikke hva det er som gjør at noen bare må trumfe gjennom at de er så mye bedre. Har to slike folk i livet mitt, en svigerinne og en venn av fmilien. Gjør barnet mitt noe så smeller det fra de at det hadde aldri deres unge gjort. Er barnet mitt urolig så er det blikk og trumfing på hvor disiplinerte deres unge er. Det er så trashy oppførsel og viser lite empati. Anonymkode: 4f3ee...d2a Ja!! Jeg skjønner ikke hvorfor de er sånn.. Og enda verre, at de ikke ser at de ikke er noe bedre selv.. Dessuten.. så er ikke påskeferien en tid hvor man setter oppdragelsen øverst, spør du meg.. Jeg blir lett avslappet i forhold til det meste, og lar barna styre (nesten) som de vil.. Det går jo greit, og det er jo ikke slik at de er frekke og stygge mot andre.. I en slik sammenheng mener jeg at høflige barn er viktigere enn barn som rydder og ordner etter seg. Men litt trass fra en femåring må de fleste som har barn selv tåle! Dessuten så var det jo ikke hennes problem, det var vårt. Anonymkode: fb0b4...1b9
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #7 Skrevet 18. april 2017 Enig med dere som mener jeg burde tatt det der og da.. Jeg får bare prøve å gjøre det neste gang Anonymkode: fb0b4...1b9 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #8 Skrevet 18. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja!! Jeg skjønner ikke hvorfor de er sånn.. Og enda verre, at de ikke ser at de ikke er noe bedre selv.. Dessuten.. så er ikke påskeferien en tid hvor man setter oppdragelsen øverst, spør du meg.. Jeg blir lett avslappet i forhold til det meste, og lar barna styre (nesten) som de vil.. Det går jo greit, og det er jo ikke slik at de er frekke og stygge mot andre.. I en slik sammenheng mener jeg at høflige barn er viktigere enn barn som rydder og ordner etter seg. Men litt trass fra en femåring må de fleste som har barn selv tåle! Dessuten så var det jo ikke hennes problem, det var vårt. Anonymkode: fb0b4...1b9 Svigerinna mi er HELT lik, men hun er ikke helt normal da. Hun elsker å hakke på oss og går å antar at vi feks ikke leser for vårt barn. Vi leser hver dag. Hver gang vi ser henne så er det noe. "Jeg leser for barna mine HVER dag" Og skjuler bort på oss. Bruker feks meg som eksempel for å lære sine unger hvordan man ikke skal være ved bordet, osv. Det er så utrolig ubehagelig og ikke minst skremmende at hun tror fullstendig på de virkelighetene hun skaper i hodet om oss og jeg vil helst bare synke ned i gulvet de få gangene jeg må føre en samtale med henne. Jeg føler meg alltid null verdt etter å ha truffet henne og jeg har egentlig ganske grei selvtillit. Anonymkode: 4f3ee...d2a
abstinent Skrevet 18. april 2017 #9 Skrevet 18. april 2017 7 timer siden, Tanuki skrev: Det heter vel svigerinne? svigersøster sviger|søster m., f. svigerinne
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #10 Skrevet 18. april 2017 Du må bare ta igjen der og da, vær litt humoristisk og høylytt. "Må du slutte å tulle myrsnipe-mor, jeg har da vært på hyttetur med deg før og sett deg plukke både klær og ski etter datteren din også." Også ler du litt, for å ta brodden av det, og få de som hører på til å le også. Anonymkode: 01f9d...403 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå