Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bitt negler i over 30 år. Det er fryktelig stygt, men jeg klarer virkelig ikke å slutte. Nå er det nok, jeg skal slutte!

Hva fungerte for deg?

Anonymkode: 4af21...f85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neglelakk og en klaps på hånden når jeg merket at jeg gjorde det :laugh:

Anonymkode: 7a4e7...af7

Skrevet

Misunnelse og neglefil!

Etter mange år ble jeg bare så drittlei av at mine negler så ut som dass, mens "alle andre" hadde fine negler. Og, så dro jeg med meg neglefil overalt, bare en antydning til noe som kunne bites på, så var det frem med fila. Tok vel over ett år, før jeg kunne gå ut uten fil, og før neglene mine ble fine. 

Gjest Athleisure
Skrevet

Har aldri bitt negler, rett og slett fordi det er så uhygienisk at jeg ikke hadde klart det

Skrevet

Konstant bruk av neglebåndsolje, håndkrem, negleforsterker og neglelakk. Jeg hadde alltid med en neglefil og filte ned hver eneste antydning til skarpe kanter, for de var alltid mer fristende å bite på. Jo lenger og finere de ble, jo mindre hadde jeg lyst til å ødelegge de med biting. Nå har jeg blitt kjempeinteressert i neglekunst og bruker gjerne noen timer på å legge neglelakk flere ganger i uken. Det tok flere forsøk, men jeg klarte det til slutt!

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, marengsi skrev:

Har aldri bitt negler, rett og slett fordi det er så uhygienisk at jeg ikke hadde klart det

Så hvorfor svarer du da? Dette var jo ikke til hjelp for ts.

Jeg hadde samme problem som deg og klarte virkelig ikke å slutte. Det føltes helt håpløst ut. Jeg var jo helt avhengig. Det eneste som hjelper når man er avhengig av noe er viljestyrke! Som de andre har sagt, ha en fil tilgjengelig. Sånn at du kan file når neglene fliser seg og andre ting som gjør at det frister å bite.

Nedbite negler er drittstygt og jeg hadde det alltid i bakhodet når jeg fikk litt lengde på de. En annen ting var at jeg ofte beit negler da jeg kjedet meg, så jeg fant noe annet å bite på. En pen f.eksempel. Når jeg klarte å gå en stund uten å bite, så var ikke behovet like stort lenger. Du kan også få satt på falske negler, så blir det helt umulig å bite på dine egne. 

Anonymkode: ac3d9...aa2

Gjest Athleisure
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor svarer du da? Dette var jo ikke til hjelp for ts.

Jeg hadde samme problem som deg og klarte virkelig ikke å slutte. Det føltes helt håpløst ut. Jeg var jo helt avhengig. Det eneste som hjelper når man er avhengig av noe er viljestyrke! Som de andre har sagt, ha en fil tilgjengelig. Sånn at du kan file når neglene fliser seg og andre ting som gjør at det frister å bite.

Nedbite negler er drittstygt og jeg hadde det alltid i bakhodet når jeg fikk litt lengde på de. En annen ting var at jeg ofte beit negler da jeg kjedet meg, så jeg fant noe annet å bite på. En pen f.eksempel. Når jeg klarte å gå en stund uten å bite, så var ikke behovet like stort lenger. Du kan også få satt på falske negler, så blir det helt umulig å bite på dine egne. 

Anonymkode: ac3d9...aa2

Jo, for hun kan tenke på hvor uhygienisk det er, at det rett og slett ikke frister å bite negler

AnonymBruker
Skrevet

TS - kan du huske at du noen gang har hatt lange negler? Hvis ja - har du også da lyst til å bite? Jeg har selv bitt i minst 15 år, siden jeg var svært ung, og har nå det siste året klart å slutte. Jeg er veldig stolt. :P

Min greie var at neglene mine naturlig er litt svake, så de fliset seg lett og jeg endte opp med å bite hele tiden. Når jeg bet, forble de så korte som de kunne bli, og jeg klarte ikke gi meg før jeg satte på gel- eller akrylnegler. Etter fjerning av disse hadde neglene mine vokst en del, men som vi vet - neglene kan bli veldig svake av disse behandlingene. Så prøvde jeg igjen tidlig i fjor, og bestemte meg, til tross for at jeg ikke trodde det ville ha noen effekt, å kjøpe en neglforsterkende lakk. Når neglene mine er lange og sterkere enn normalen har jeg nemlig aldri lyst til å bite, for de ser jo så perfekte ut. 

Kjøpte denne: https://www.kicks.no/opi/nail-envy-original-p7428?ticket=Oy9zZWFyY2hfcGFnZS9wcm9kdWN0c2VhcmNoOyM7cHJvZHVjdF9rZXk7NTI5NjE1X25vX05POyM7T0JKRUNUSVZFJDtOT05FOk5PTkU7NTI7&searchWord=opi nail envy

Syntes den var knalldyr(fordi jeg tenkte det sikkert ikke kom til å funke, at sterke negler må komme fra innsiden/gener etc), men valgte å prøve det ut da neglene mine var ekstremt svake etter jeg hadde fjernet de falske neglene, og jeg ville virkelig klare dette. Jeg lakket flere lag hver eneste dag(mye mer enn man skal :P), og på under en ukes tid hadde neglene helt tydelig blitt sterkere. De gikk fra å være klare til å knekke til å bli langt hardere. Og da fikk jeg heller ikke lyst til å bite! Vanligvis ville neglene mine knekt etter få dager, en etter en, men ikke en negl knakk! Og siden har jeg holdt opp. Har ikke trengt å legge på negler igjen. Jeg bruker ikke neglforsterkeren særlig ofte nå, men det hender. Hvis jeg ikke rører neglene mine holder de seg også sterkere. 

Nå biter folk av forskjellige årsaker da, så det er ikke sikkert at dette funker for alle. Min årsak var at neglene mine alltid var nedbitt, og jeg hadde en slags "tvangstanke" om at da måtte jeg bare fortsette å bite... Men når jeg først har fått de lange og fine, så har jeg ikke lyst til å bite.

Det er min historie! :) Har holdt opp i snart ett år - og for meg virket det usannsynlig at jeg noen gang skulle klare å slutte.

Anonymkode: eeff3...05d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...