Gå til innhold

Cola - koffein

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det nok koffein i cola til at det kan gjøre at man sliter å sove?

Anonymkode: e9702...f8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor mye du drikker. Det har en del koffein, men mindre enn kaffe. Gjennomsnittlig rundt 1/4 av det svart kaffe har tror jeg.

Anonymkode: ac690...bff

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor mye du drikker. Det har en del koffein, men mindre enn kaffe. Gjennomsnittlig rundt 1/4 av det svart kaffe har tror jeg.

Anonymkode: ac690...bff

Drikker aldri kaffe, ble litt mye cola i et selskap i går og jeg sovnet ikke derfor jeg lurte. Men er kanskje derfor sa rett og slett. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor vant du er til koffein, noen vennes så mye til det at det ikke plager dem. 

Jeg kunne drikke cola rett før jeg la meg, før. Nå har jeg ikke hatt i meg noe med koffein i på 1 år, og hadde antakeligvis vært våken en uke etter et glass hehe. 

Men hadde dødd før den tid, da jeg ikke tåler koffein. Men en kropp kan vennes til det meste. Mannen min drikker mye pepsi max, også rett før leggetid. Han sover som en stein.

Anonymkode: 8fa5a...ea3

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det nok koffein i cola til at det kan gjøre at man sliter å sove?

Du kan være mer eller mindre sensitiv for koffein som for alt annet. Noen (som meg) kan drikke kaffe/te rett før jeg legger med og det påvirker ikke søvnen i det hele, andre må begrense seg til 1-2 kopper tidlig på dag for å få sove, og enkelte tåler det ikke i det hele.

Men det er nok sukker og diverse annet i cola til at de fleste som lever sunt på normalen merker at kroppen sliter såpass med å kvitte seg med slaggstoffene at det går utover almenntilstanden. Så det kan like godt være det du merket.

Anonymkode: 4f5a9...a50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...