Trixi Skrevet 20. desember 2004 #1 Skrevet 20. desember 2004 Jeg tror jeg har fått verdens staeste 2-åring!! Hun kan ikke sammenlignes med førte-jenta! Hun her nekter å legge seg om kvelden :-( og jeg er møkk lei av å høre på at hun hyler og griner :evil: . Hvis hun mot formodning sovner uten hyl og spetakkel på kvelden så våkner hun gjerne i 01-02 tiden på natta og står og hyler! Føler vi har prøvd alt, hun står og gråter og vi går inn med jevne mellomrom. Men, hun kan stå der i tre-fire timer, gjerne midt på natten også, og når hun har stått så lenge kaster vi inn håndkle og tar henne inn til oss... Vi orker rett og slett ikke mer, dessuten sover storesøster vegg-i-vegg og vi vil ikke forstyrre søvnen hennes! Nå vurderer vi søvn-terapeut eller hva det heter. Noen med erfaring? Noen som vet hva det koster? Har hørt at det er forholdsvis dyrt. Hvis det er noen som har noen supre råd takker og bukker jeg for det!!
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #3 Skrevet 20. desember 2004 Hva er førte-jenta? Jeg antar at hun mener "første-jenta"
Litz Skrevet 20. desember 2004 #4 Skrevet 20. desember 2004 Syns hun høres ut som en helt normal 2 åring jeg.
Gjest to-er syndromet Skrevet 21. desember 2004 #5 Skrevet 21. desember 2004 Du har fått et typisk to-er barn. Min nr. to var akkurat likedan..... en tålmodighetsprøve. Det eneste som hjelper er tålmodighet, tålmodighet og enda mere tålmodighet og at du er staere enn ungen. Det går seg til med årene.
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2004 #6 Skrevet 21. desember 2004 Vår første var sånn. Han hylte og hylte, våkna på natta og nekta og sove. Vi prøvde alt. Var så sta som overhode mulig! Ente opp med at mor grein og. Til slutt lot vi han få sove i vår send der lå han ett halvt år. Nå sover han som en stein i sin egen seng, endelig etter 3 år! Vet ikke hvorfor det hjalp jeg, mulig han bare måtte bli stor gutt først. Føle seg trygg. Ikke vet jeg! men slitsomt var det!
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2004 #7 Skrevet 21. desember 2004 Dette høres helt ut som vår sønn. Vi trodde vi skulle bli gale da han plutselig begynte med det. Vi hadde barnevakt i helgen og etter det har det blitt roligere, kanskje det hjelper hos dere? At hun bryter mønsteret sitt. Vår sønn sov sammenhengende fra 2000-0930 på besøk hos tante. Nå sovner han greit hjemme, og om han er våken på natten er det bare å gå inn så sovner han igjen. Jeg tror imidlertid han også får jeksler, og at det har gjort fryktelig vondt på natten, kanskje jenta di får jeksler også?
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2004 #8 Skrevet 21. desember 2004 Dette høres helt ut som vår sønn. Vi trodde vi skulle bli gale da han plutselig begynte med det. Vi hadde barnevakt i helgen og etter det har det blitt roligere, kanskje det hjelper hos dere? At hun bryter mønsteret sitt. Vår sønn sov sammenhengende fra 2000-0930 på besøk hos tante. Nå sovner han greit hjemme, og om han er våken på natten er det bare å gå inn så sovner han igjen. Jeg tror imidlertid han også får jeksler, og at det har gjort fryktelig vondt på natten, kanskje jenta di får jeksler også?
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2004 #9 Skrevet 21. desember 2004 Hva er krisen med å ta to-åringen inn i deres seng? Hvis ungen roer seg med det og sover resten av natten? Begge mine er "natteravner". Førstemann er nå seks år. Hun sover nå hele nettene i egen seng, men det begynte hun med i sommer. Før det kom hun til oss stortsett hver natt. Vi prøvde å få henne til å sove i sin seng da hun var fire år også. Da stod hun opp, midt på natta, hvis hun ikke fikk sove hos oss. :-? Ikke helt ideelt. Han på tre kommer snikende om natten fortsatt. Det fungerer greit for oss. Han kryper oppi selv, og sover videre. Hvis han skulle roes på sitt rom, hadde jeg blitt mer forstyrret/ødelagt :-( .(Særlig den tiden da begge var våkne om natten)
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2004 #10 Skrevet 21. desember 2004 Hva er krisen med å ta to-åringen inn i deres seng? Hvis ungen roer seg med det og sover resten av natten? Begge mine er "natteravner". Førstemann er nå seks år. Hun sover nå hele nettene i egen seng, men det begynte hun med i sommer. Før det kom hun til oss stortsett hver natt. Vi prøvde å få henne til å sove i sin seng da hun var fire år også. Da stod hun opp, midt på natta, hvis hun ikke fikk sove hos oss. :-? Ikke helt ideelt. Han på tre kommer snikende om natten fortsatt. Det fungerer greit for oss. Han kryper oppi selv, og sover videre. Hvis han skulle roes på sitt rom, hadde jeg blitt mer forstyrret/ødelagt :-( .(Særlig den tiden da begge var våkne om natten) Jeg hadde vært sjeleglad jeg om sønnen vår hadde sovnet i vår seng, men det gjør han da ikke. Gjest over.
Vimsevips Skrevet 21. desember 2004 #11 Skrevet 21. desember 2004 Sover ho i stor seng ? Hvis ikke prøv det. Det fungerte for oss da Vesla var 13-14mnd. Da hadde ho ikke sovet en hel natt siden ho ble født. I perioder har vi fortsatt mye hyl og skrik bade på kvelden og midt på natta. *Noen perioder har det hjulpet med litt mat, et 1/2 tørt knekkebrød og litt vann pleier å holde. *Noen perioder legger vi oss i senga sammen med henne. *Noen ganger trenger ho noen av våre brukte klær å lukte på. *Noen ganger står vi opp, så får ho heller sove litt i barnehagen Og når det hele står på som verst pleier vi å trøste oss med at vi ikke kjenner noen 10åringer som er våkne hver natt.. Snakk med legen deres, og spør om sovetabletter kan hjelpe på søvnproblemene til jenta deres, eller om det er noe annet som kan hjelpe, som søvnterapi eller annet.
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #12 Skrevet 22. desember 2004 Dette høres helt ut som vår sønn. Vi trodde vi skulle bli gale da han plutselig begynte med det. Vi hadde barnevakt i helgen og etter det har det blitt roligere, kanskje det hjelper hos dere? At hun bryter mønsteret sitt. Vår sønn sov sammenhengende fra 2000-0930 på besøk hos tante. Nå sovner han greit hjemme, og om han er våken på natten er det bare å gå inn så sovner han igjen. Jeg tror imidlertid han også får jeksler, og at det har gjort fryktelig vondt på natten, kanskje jenta di får jeksler også? Forresten, vi har skiftet til reisesengen hans også med madrassen hans i, det virket litt som han ikke likte sprinkler lenger. Sove hun i sprinkeseng?
Lullu Skrevet 22. desember 2004 #13 Skrevet 22. desember 2004 Hva er krisen med å ta to-åringen inn i deres seng? Hvis ungen roer seg med det og sover resten av natten? Greit nok. Men jeg sover utrolig dårlig når Vesla vår sover i vår seng. Så det mest ideelle er absolutt å prøve å la henne sove i egen seng.
Trixi Skrevet 22. desember 2004 Forfatter #14 Skrevet 22. desember 2004 Hun sover i egen seng, sprinkelseng på rommet sitt. Vi har hatt henne en del netter i senga vår, men problemet da er at hun helst skal sove oppå oss eller med hodet tett oppe under haka vår :-? . Og dermed får ikke mor og far sin skjønnhetssøvn da heller! Dessuten har vi en til som sliter litt med ørevondt i disse vintermånedene og da vil hun gjerne komme på besøk i løpet av natten hun også - og fire stykker i en dobbeltseng kan bli litt voldsomt synes vi....
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #15 Skrevet 23. desember 2004 Hun sover i egen seng, sprinkelseng på rommet sitt. Vi har hatt henne en del netter i senga vår, men problemet da er at hun helst skal sove oppå oss eller med hodet tett oppe under haka vår :-? . Og dermed får ikke mor og far sin skjønnhetssøvn da heller! Dessuten har vi en til som sliter litt med ørevondt i disse vintermånedene og da vil hun gjerne komme på besøk i løpet av natten hun også - og fire stykker i en dobbeltseng kan bli litt voldsomt synes vi.... Har det vart lenge? Vår sønn begynte nemlig sånn etter at han hadde hatt diare, tror han hadde fått den nye omgangssyken og den er visst helt forferdelig med magekramper osv. Hørt om femåringer som også står og hyler i sengen... Men, om hun sover bra borte ville jeg prøvd å hatt barnevakt for å bryte mønsteret hennes. Det fungerte veldig bra for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå