AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #1 Skrevet 17. april 2017 Når jeg får hvite og gule papirregninger i posten har jeg en ordning der de ubetalte er hele og de betalte har en liten revet merke eller et kryss over. Og de faste har jeg efaktura eller avtalegiro for. Men jeg har lett for å glemme regninger som kommer på epost. Ganske raskt havner de langt nede i innboksen og ute av syne ute av sinn. Hvordan holder dere orden på disse? Anonymkode: 0af9d...bd0
Gjest Sugemerke Skrevet 17. april 2017 #3 Skrevet 17. april 2017 Legger de inn i nettbanken eller printer dem ut.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #4 Skrevet 17. april 2017 Setter de som ulest til de er betalt så jeg konstant har den irriterende røde dotten over mailikonet på iphonen som minner meg på at jeg må betale de. Anonymkode: e8f0d...552 4
penny_ Skrevet 17. april 2017 #5 Skrevet 17. april 2017 Sett et flagg på dem. Det kan man i alle fall gjøre i Outlook. Eller legg de i en egen mappe. 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #6 Skrevet 17. april 2017 Få alt over på eepaktura eller avtalegiro. Klarer du ikke det, så skriv ut fakturaene når du åpner og leser mail. Alternativ flagg mail med fakturaer. Anonymkode: e31fc...92a
asterix Skrevet 18. april 2017 #7 Skrevet 18. april 2017 Jeg har alt av faste regninger på e-faktura og avtalegiro. De få regningene jeg får pr post eller epost legger jeg inn til betaling i bankappen med det samme jeg får dem. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #8 Skrevet 18. april 2017 Jeg legger de i en flagget gruppe i postkassen kalt "regninger". Der ligger de helt til de er betalt. Jeg klarer ikke å ha de ulest. Ellers går det jo an å legge de inn i nettbanken. Jeg gjør ikke det på grunn av økonomisk situasjon. Anonymkode: a6e69...083
prt90 Skrevet 18. april 2017 #9 Skrevet 18. april 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg får hvite og gule papirregninger i posten har jeg en ordning der de ubetalte er hele og de betalte har en liten revet merke eller et kryss over. Og de faste har jeg efaktura eller avtalegiro for. Men jeg har lett for å glemme regninger som kommer på epost. Ganske raskt havner de langt nede i innboksen og ute av syne ute av sinn. Hvordan holder dere orden på disse? Anonymkode: 0af9d...bd0 Regninger per epost (eller enda verre digipost) blir bare rot så jeg reserverte meg mot det. Mye enklere å holde orden på regninger og viktig informasjon når de kommer fysisk i posten eller i nettbanken. 1
Forundret.. Skrevet 18. april 2017 #10 Skrevet 18. april 2017 Jeg har et notat på mobil som jeg fører dem opp på og så sletter jeg dem når de er betalt.
Million Skrevet 18. april 2017 #11 Skrevet 18. april 2017 De få gangene jeg får epost-faktura (f.eks ved enkelte nettkjøp) så printer jeg ut eposten for å huske den. Legger den enten inn med en gang i nettbanken, eller jeg lar den utskriften ligge rett foran meg og godt synlig på skrivebordet inntil den er betalt. Ofte får man jo epostfakturaen FØR varen er kommet, så da lar jeg regningen ligge til varen er mottatt og kontrollert først, før jeg betaler. Etter at den er printet ut, flytter jeg selve e-posten til en egen mappe merket "Fakturaer" i epost-programmet. Da kan jeg lete den opp igjen hvis det skulle være noe, f.eks. om jeg skulle rote bort utskriften eller noe skjer.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #12 Skrevet 18. april 2017 Jeg betaler kun regninger en gang i måneden og det på lønningsdato. Sorterer alle regninger i en egen mappe med navn på måneden, f.eks. "mars 2017" slik at jeg alltid går inn og betaler alt som ligger der når jeg får lønn. Jeg synes det er utrolig kjedelig å betale regninger, så jeg nekter å gjøre det oftere enn nødvendig. Anonymkode: bfb4f...8a7
Amaha Skrevet 18. april 2017 #13 Skrevet 18. april 2017 Nettbank og/eller fast dag i mnd for å gå over alle regninger. Legger inn påminnelser med alarm i kalender på mobil, da er det ingen "unnskyldninger" for å glemme seg
asterix Skrevet 18. april 2017 #14 Skrevet 18. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg betaler kun regninger en gang i måneden og det på lønningsdato. Sorterer alle regninger i en egen mappe med navn på måneden, f.eks. "mars 2017" slik at jeg alltid går inn og betaler alt som ligger der når jeg får lønn. Jeg synes det er utrolig kjedelig å betale regninger, så jeg nekter å gjøre det oftere enn nødvendig. Anonymkode: bfb4f...8a7 Hvis du synes det er kjedelig å betale regninger bør du jo legge alt inn som efaktura og avtalegiro slik at du slipper jobben med å betale regninger. 2
Gjest frøken_1975 Skrevet 18. april 2017 #15 Skrevet 18. april 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Setter de som ulest til de er betalt så jeg konstant har den irriterende røde dotten over mailikonet på iphonen som minner meg på at jeg må betale de. Anonymkode: e8f0d...552 Plusss 1 på den:)
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #16 Skrevet 18. april 2017 Jeg har Gmail, og har sortert slik at all ulest mail ligger øverst. Og så stjernemerker jeg regninger med rød stjerne. Så da blir regningen liggende som ulest og med rød stjerne til jeg har lagt den inn i nettbanken. Når den legges i nettbanken markerer jeg den som lest og flytter den over i regningsmappen i Gmail. Anonymkode: 68aa2...e01 1
Høna79 Skrevet 18. april 2017 #17 Skrevet 18. april 2017 Jeg unngår leverandører som kun har epostfaktura som gratis-alternativ, gidder ikke forholde meg til leverandører som ikke gidder å sette opp betalingsalternativer som er attraktive for meg. Det finnes alltid noen andre jeg kan bruke penger hos.
abstinent Skrevet 18. april 2017 #18 Skrevet 18. april 2017 Jeg legger dem bare inn i nettbanken. Hvor vanskelig kan det egentlig være? 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #19 Skrevet 18. april 2017 Merker de som viktig (stjerne i Gmail), så kommer de øverst i hovedmappen og det er lettere å finne dem igjen. Legger også inn alt av regninger i en regnskapskalender, som jeg sjekker et par ganger i uka så jeg ikke glemmer noe. Anonymkode: e8ba4...a8d
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #20 Skrevet 19. april 2017 14 timer siden, asterix skrev: Hvis du synes det er kjedelig å betale regninger bør du jo legge alt inn som efaktura og avtalegiro slik at du slipper jobben med å betale regninger. Jeg gjør det der det er mulig, selvfølgelig. Anonymkode: bfb4f...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå