AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #1 Skrevet 17. april 2017 Kjæresten sin katt har vært borte i 4 dager. Vi mistenker det er fordi jeg har med meg hunden min hos han av og til. En gang ble katten skremt fordi den ikke var obs på at hunden var der. De går ikke godt overens, så vi prøver på at ikke hunden min er så ofte hos han. Katten hans er heller ikke kastrert. Typen er nå ganske oppgitt/lei seg siden han er redd katten ikke vil komme tilbake. Har dere noen tips? Jeg kommer til å holde hunden min hos meg frem til katten hans er tilbake, dersom det er det som har skremt den unna. Han har satt mat utenfor, den er spist opp, men det er nok mer sannsynlig at fuglene har spist maten. Anonymkode: a1ee3...4dc
Gjest Bøllefrøa Skrevet 17. april 2017 #2 Skrevet 17. april 2017 (endret) Har katten innedo med "innhold" i? Noen ganger når de blir skremt så løper de i panikken uten å finne veien hjem igjen. Et tips for å hjelpe de til å finne tilbake er å sitte ut kattedoen så de kan lukte seg tilbake. Evt. Strø litt mengder i større områder så kan den kanskje fange opp lukten sin ? Med jakthunder er et tips å legge svette/brukte klær fra eieren igjen på siste stedet hunden ble observert, og en vannskål (ikke mat! Da det kan tiltrekke andre dyr som igjen skremmer hunden vekk). Nesten alle som gjør dette finner hunden igjen på plagget dagen etter ☺ Kan være lurt at du ikke besøker kjæresten din overhodet den neste uken++ til den kommer tilrette. Da den kanskje lusker i nærheten men ser/hører/lukter deg (..som igjen lukter hunden den misliker) og derfor har bestemt seg for at det fortsatt ikke er trygt å komme hjem. Da den tror at hunden også er hjemme. Endret 17. april 2017 av Bøllefrøa La til et tips
Gjest Bøllefrøa Skrevet 17. april 2017 #3 Skrevet 17. april 2017 (endret) Ellers tror jeg at hunden ikke kan komme mer på besøk da det virker som at katten har bestemt seg for å flytte ut pga. Denne endringen den ikke ser seg enig i. Mange katter flytter rett og slett til noe bedre når de misliker hjemmesituasjonen noe denne katten tydeligvis gjør. Og for all del kastrer den om den kommer til rette ! Ellers tusler den nok avgårde før som sist. (Hvis den fortsatt er for ung til dette og det er årsaken til at den ikke er kastrert enda må den holdes inne til dette er gjort) + Hvordan får katten mat? Når jeg gir mine bløtfor (lørdagsgodis) pleier jeg å bruke faste skåler m. gaffel, dette klirrer på en så bestemt måte at kattene kommer lø-øpende hver gang jeg dulter borti gaffelen i en slik skål. Tidligere når mine var lenge borte(10+timer på sommeren) pleide jeg å gå ut i hagen med en tom slik skål+gaffel og bare klirre gaffelen nedi skålen skikkelig høyt mens jeg ropte navnet på pusen. (Jeg er en gøy nabo!) Da gikk det ikke mange minuttene før jeg hørte dem purre og rope i det fjerne at de ko-oommer. Så kom de travende, hver gang. Håper den dukker opp Endret 17. april 2017 av Bøllefrøa la til enda et tips!
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #4 Skrevet 17. april 2017 Du må i hverfall aldri ta med hunden dit igjen. Det er kattens hjem. Håper pus og eier finner hverandre igjen. Anonymkode: 9409d...d5d
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #5 Skrevet 17. april 2017 Hvor gammel er katten? Om den ikke er 1 år, kan det være den har gått seg bort. Hvor lenge har han hatt den? Høres ut som katten enten er ung, eller ikke er så veldig knyttet til samboeren din. Eventuelt har rotet seg bort Lot dere katten løpe ut mens den hadde panikk? I verste fall føler katten seg jagd av dere alle Anonymkode: 4a842...a3f
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #6 Skrevet 18. april 2017 Hææ?? Ikke kastrert, hva i huleste er det du sier?! Katten er sikker long gone. Enten død eller forhåpentligvis noen bedre folk tar vare på den. Stakkars!😭 Anonymkode: 914eb...0b8
Tvist Skrevet 18. april 2017 #7 Skrevet 18. april 2017 Han bør legge ut annonse av katten på lokale facebooksider,og på dyrbar.no. Heng opp lapper på alle nærbutikker og lyktestoler o.l i området. Lever også ut lapper til dyrlegene i området, og kontakt dyrebeskyttelsen. Regner ikke med at pus er chippet når han ikke er kastrert. Legg også ut annonse i avisen. I tillegg så bør han gå rundt ute og rope på katten. Godt mulig den har gått seg bort i iveren etter å jage bort en hannkatt eller forfølge en hunnkatt. Får han katten tilbake, må han holde den inne til den er kastrert og chippet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå