Gå til innhold

Markedskommunikasjon eller organisasjonsvitenskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville dere valgt?

Har en helsefaglig utdanning fra før, men er veldig lei.

Anonymkode: 4217f...709

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt noe jeg synes er interessant, som er høyt etterspurt i jobbmarkedet, og som har stor sjanse for å skaffe jobb i etter endt studie.

Anonymkode: 30a64...0d2

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville valgt noe jeg synes er interessant, som er høyt etterspurt i jobbmarkedet, og som har stor sjanse for å skaffe jobb i etter endt studie.

Anonymkode: 30a64...0d2

Enig, men hvordan er jobbmarkedet egentlig for de som tar slike utdanninger.noen andre som vet kanskje?

Jeg er ikke så flink i matematikk og regnskap, så en bachelor innen økonomi og administrasjon er nok utelukket for meg.Ellers ville jeg nok valgt det. 

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men hvordan er jobbmarkedet egentlig for de som tar slike utdanninger.noen andre som vet kanskje?

Jeg er ikke så flink i matematikk og regnskap, så en bachelor innen økonomi og administrasjon er nok utelukket for meg.Ellers ville jeg nok valgt det. 

Nå er vel arbeidsmarkedet for de som tar en bachelor innenfor økonomi og administrasjon ikke så bra heller, så støtter deg i å utelukke dette studiet. Det er bare flere og flere som tar bachelor i økonomi og administrasion, rett og slett fordi de har ingen anelse på hva de ønsker å jobbe med. Det utdannes desverre flere enn det er jobb for. 

Anonymkode: 5dc1e...269

AnonymBruker
Skrevet

Jegvtror ikke noen av de to forslagene dine er veldig gode utdannelser når du skal ut i arbeidslivet. 

Anonymkode: 854ea...46e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jegvtror ikke noen av de to forslagene dine er veldig gode utdannelser når du skal ut i arbeidslivet. 

Anonymkode: 854ea...46e

Hvorfor tenker du det?

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du bruke utdanningene til? Med organisasjonsvitenskap tenker jeg litt på administrasjon og HR stillinger, mens markedskommunikasjon kan brukes til salg, PR, digital markedsføring, SoMe, kommunikasjon +. Jeg er selv utdannet innenfor markedskommunikasjon, og jo det finnes jobber men mye går i kontakter og erfaring. Mange ender opp i salgsstillinger, men er du dyktig og kan drive med grafisk og innholdsmarkedsføring på si så blir du sett. Lag feks en blogg, hjemmeside o.l, markedsfør deg selv! Ellers vil jeg tro begge utdanninger kan like så gjerne bli brukt som saksbehandler i kommunen, som rådgiver i NAV. Folk har en tendens til å begrense seg i forhold til utdanning, hvorfor tar du heller ikke bare ett årsstudium og søker på andre ting siden du allerede har en helseutdanning? Husk man trenger ikke en helt ny bachelor for å hverken jobbe med markedsføring eller administrasjon/organisasjon, det hadde vært noe helt annet om du ville ha en jobb som ingeniør. 

Anonymkode: 6c2d9...7ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...