Gå til innhold

Hva vil dere si om høyden + vekta mi? Er jeg lubben/overvektig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17.4.2017 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Jeg veier 66,7kg og er ca 165 høy. Vekten er både mat og normal mosjon/aktivitet. Kan også legge til at jeg har store bryster. Vil dere anse meg som lubben/lettere overvektig? Ønsker og komme ned til vekt på ca 60.

Spør bare av ren nysgjerrighet ikke fordi jeg mener at jeg er overvektig. Flere som sier at de syntes jeg er normalvektig og noen sier at det er på grenseland. 

Hva er deres synspunkter? Vet det ikke er lett og gi noe svar uten bildet...

Anonymkode: 3a1e4...695

Det spørs vel helt hva de 66,7 kg består av det (= Du kan ha mye muskelmasse og lite fett, eller mye fett og lite muskelmasse (=  En bodyscan vil gi det svaret på det. BMIen din er ihvertfall helt normal, men du kan fortsatt ha for mye fett på kroppen. Tror fortsatt ikke du skal bekymre deg ;) Vekt er ikke alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.4.2017 den 3.46, NewInTown skrev:

Jeg forstår ikke hvordan folk fortsatt er så opphengt i vekt. Ser x antall tråder om vekt, vektoppgang, vektnedgang, vektreduksjon, vekt ditt og datt. Vekt har jo ingen betydning! Vekt sier ingenting om sunnhet, det sier ingenting om kroppens utseendet, vekten kan være fordelt ganske forskjellig fra person til person så det foreligger ingen normal standard for hva som er bra/ikke bra. 60 kg kan være mye på den ene, og lite på den andre. Er du en muskelbunt, trener og spiser godt, kan du veie en hel del. Du kan også være rimelig lubben på mage og lår uten å veie en hel del.

Hvis man virkelig ønsker å vite hvordan det står til med helsen, må man sjekke innsidene av blodårene og organene. Fett lagres på innsiden av kroppen og kan gi alvorlige sykdommer. Det er derfor viktig å spise nok mat, men sunn og god mat. Det er viktig for psykens skyld å ha et normalt forhold til mat og ernæring, og det er viktig å kunne kose seg en gang i blant uten å få dårlig samvittighet. Ønsker man å redusere kroppens størrelse, bør man ta målebåndet i bruk. Se antall cm man mister rundt livvidden, lårene, og etc.

??  Virkelig?  Vekt sier ingenting om kroppens utseende?  Nei vel, vil du anta at en jente på 1,60 som veier 100 kg har en sunn, frisk og fin kropp?  Javel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...