Gå til innhold

Har rikinger/kjendiser/statusfolk noen gang vært fattige, eller hatt dårlige jobber?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer i så fall ikke å se det for meg. Vet du om noen kjendis, som noen gang har hatt noe ala søppelplukker eller Vært rengjører?

Anonymkode: 0ae51...88d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Petter Stordalen startet som jordbærselger hvis det var det du mente?

Og hvem som helst kan jo bli kjendis, det er bare å melde seg på farmen og andre ræl.

Anonymkode: 62f00...4de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det du refererer til? "Kjendiser" er da kjent for helt ulike ting, og del av ulike industrier.

Anonymkode: 54598...a0b

AnonymBruker
Skrevet

De fleste kjendiser har hatt drittjobber før de slo gjennom.

Anonymkode: 473ab...e70

AnonymBruker
Skrevet

Mariah Carey har jobbet som servitør. George Clooney har solgt forsikring. 

Anonymkode: 52070...044

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Røkke startet som maskinsmører på en fiskebåt i Alaska da han var 16.

Anonymkode: 66bbf...f4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Røkke startet som maskinsmører på en fiskebåt i Alaska da han var 16.

Anonymkode: 66bbf...f4e

Ja,og jeg så et intervju med han der de spurte hva han ville jobbet med om han skulle hatt en annen jobb enn han har i dag.Da svarte han at han ville søkt tilbake der han startet, og jobbet på båt i fiskeindustrien.

Anonymkode: 9259a...e26

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer i så fall ikke å se det for meg. Vet du om noen kjendis, som noen gang har hatt noe ala søppelplukker eller Vært rengjører?

Anonymkode: 0ae51...88d

De rikfolk som ikke har arvet seg til riktdom har ihvertfall gjerne startet med vanlig jobb og jobbet seg oppover. Som nevnt Stordalen som begynte som jordbærselger. En annen er jo Kjell Inge Røkke som begynte som fisker i Alaska. Fikk hyre på båt og arbeidet seg opp til å bli svært så rik etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet

Hatt dårlige jobber har vel de fleste. Mange tar jo dårlige deltidsjobber når de studerer eller som sommerjobb. Men dette har ikke samme mental påkjenning for de som er tvunget inn i slike jobber på livstid. 

Å ha vært fattige tror jeg er mindre normalt. Da tenker jeg at fattig betyr at man har slitt økonomisk i noen år. Ser ikke helt hvordan en frisk person kan være fattig om han er så ressurssterk at han klarer gjøre seg rik senere. De som sliter økonomisk er som regel syke eller har ikke forutsetning for å skape seg millionbedrift. En så ressurssterk person burde da alltid klare å få seg en slags type jobb eller ta en form for utdanning. 

Anonymkode: d203a...315

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at Chris Pratt var veldig fattig.

Anonymkode: 42144...2df

AnonymBruker
Skrevet

Nå tok jeg for øvrig utgangspunkt i at det var nordmenn man snakket om. Selvsagt har det eksistert mange som pleide være fattige i utlandet, da måten man lever på der er helt annerledes

Anonymkode: d203a...315

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste kjendiser har hatt drittjobber før de slo gjennom.

Anonymkode: 473ab...e70

Nei, de fleste kjendiser har vokst opp i middel- eller overklassen. De fleste rike i Norge har arvet pengene sine f.eks. 

Anonymkode: d73c1...67e

AnonymBruker
Skrevet

*norske

Anonymkode: d109b...cbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...