AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #1 Skrevet 17. april 2017 Ja, da var altså denne serien over. For dere som har sett finalen, hva synes dere? I det hele tatt, hva synes dere om siste sesong? For meg ble finalen veldig "underwhelming". Slutten på nest siste episode fikk meg til å sitte igjen med massevis av sterke følelser, den dro meg totalt inn og var for meg den perfekte avslutningen. Selv om jeg veldig gjerne ønsket å se babyen bli født, så var det dog ikke nødvendig synes jeg. Jeg ville likt det bedre om vi som seere kunne gjort våre egne tolkninger for hvordan morsrollen ble for Hannah, samt alle de andre. En liten halvtime var også ALT for kort tid til å få et innsyn i en så stor omveltning av livet hennes. Det hele føltes veldig antiklimaks. Det at vi ikke fikk se noen andre enn Marnie og Hannah av gjengen i den siste episoden, ble for meg også feil. Alt i alt må jeg innrømme at jeg satt igjen med en skuffelse. Slutten føltes i grunn ut som hvilken som helst episode. Nei, jeg skulle virkelig ønske at nest side episode kunne vært finalen. Jeg føler også at store deler av siste sesong ble kastet bort på tull og tøys som ikke var relevant. Serien heter Girls, ikke Girl. Jeg ønsket i det minste at Jessa endelig skulle modnes litt og utvikle seg i en (nogenlunde) positiv retning. At Adam skulle få en verdig slutt. Etter finalen så jeg en sånn bonus episode på hbo, med tilbakeblikk og intervjuer og den var herlig. Til tross for noen svake sesonger og skuffelser så var det helhetlig en fantastisk serie. Det var fint å få en kort gjennomgang av det hele! Anonymkode: bb6e1...9c6 1
Avocado90 Skrevet 17. april 2017 #2 Skrevet 17. april 2017 Det var "forvarslet" at Shoshanna og Jessa ikke ville være med i siste episode. Jeg følger Lena Dunham og Judd Apatow på insta, samt at jeg iblant ser Girls-sidens egne oppdateringer, så jeg var forberedt på det. Sånn sett var nest siste episode en semi-finale, og avslutningen for noen av karakterene. Den beste episoden i sesongen var etter min mening "American Bitch", episoden der Hanna drar hjem til en forfatter. Rett og slett fordi den var såpass velskrevet og godt regissert. Jeg er veldig glad i de andre karakterene, men den episoden var overlegen selv om den kun inneholdt Hanna. Det er ikke nødvendigvis slik at sesongavslutninger er de beste episodene, generelt vil jeg si de sjelden er det. Men jeg er enig i at avslutningen var litt "underwhelming". Sesongsavslutningen for forrige sesong var bedre. Men husk også at det er ekstremt høye forventninger til finaler, som nesten er umulig å innfri.
Svartedauden Skrevet 17. april 2017 #3 Skrevet 17. april 2017 Takk gud for at jeg ikke er den eneste! Hadde forventet mer av denne sesongen av Girls, siden det var den siste. Synes sesongen, samme som deg, var kastet bort på masse tull. Det var så sinnsykt hakkete og hoppet veldig. Det var veldig "nå skjedde det, så skjedde det", bare informasjon men ingen følelser. Finalen var skuffende. Jeg hadde forventet mer, at de kanskje gikk ut med et "bang". 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #4 Skrevet 17. april 2017 7 minutter siden, sommermorgen skrev: Takk gud for at jeg ikke er den eneste! Hadde forventet mer av denne sesongen av Girls, siden det var den siste. Synes sesongen, samme som deg, var kastet bort på masse tull. Det var så sinnsykt hakkete og hoppet veldig. Det var veldig "nå skjedde det, så skjedde det", bare informasjon men ingen følelser. Finalen var skuffende. Jeg hadde forventet mer, at de kanskje gikk ut med et "bang". Helt 100 % enig. Det finnes jo mange tilfeller hvor serier blir kansellert uten forvarsel, i noen tilfeller etter sesongfinalen er spilt inn. Da er det forståelig at man sitter igjen med mange løse tråder og bortkastede storyer, i og med at de trodde de ville ha mer tid til utvikling. Men det har vært offentlig kjent at dette var den siste sesongen, før de i det hele tatt begynte innspilling av sesongens start. De har dermed ingen unnskyldning. Hannah er ikke hovedkarakteren, de er fire hovedkarakterer sammen. Igjen, serien heter jo Girls! Dermed finner jeg det merkelig at den aller siste sesongen omtrent bare fokuserer på henne. Anonymkode: bb6e1...9c6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #5 Skrevet 17. april 2017 Jeg er dessverre enig. Jeg likte episoden, men ikke som en sesongavslutning Synes også det var synd at Shosh plutselig ble "gal" og ikke ville ha noe med dem å gjøre. Ja jeg vet at Girls kanskje ikke er rett sesong til en "happy ending", men jeg ønsket meg likevel litt mer happy ending enn det der Jeg ønsket også mer "character development" fra, vel, egentlig HELE gjengen, gutter og jenter. Litt mer modne. Marnie er vel den eneste jeg føler har blitt mer moden- etter denne siste episoden. Jeg skulle gjerne likt å se "10 år frem i tid" hvor vi så hvordan det gikk med dem. Litt klishe, kanskje ikke alle liker slik avslutning, men jeg liker dem sånn. Trenger ikke å være mer enn 5 minutter heller Anonymkode: 0e781...9c4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #6 Skrevet 17. april 2017 14 minutter siden, Avocado90 skrev: Det var "forvarslet" at Shoshanna og Jessa ikke ville være med i siste episode. Jeg følger Lena Dunham og Judd Apatow på insta, samt at jeg iblant ser Girls-sidens egne oppdateringer, så jeg var forberedt på det. Sånn sett var nest siste episode en semi-finale, og avslutningen for noen av karakterene. Den beste episoden i sesongen var etter min mening "American Bitch", episoden der Hanna drar hjem til en forfatter. Rett og slett fordi den var såpass velskrevet og godt regissert. Jeg er veldig glad i de andre karakterene, men den episoden var overlegen selv om den kun inneholdt Hanna. Det er ikke nødvendigvis slik at sesongavslutninger er de beste episodene, generelt vil jeg si de sjelden er det. Men jeg er enig i at avslutningen var litt "underwhelming". Sesongsavslutningen for forrige sesong var bedre. Men husk også at det er ekstremt høye forventninger til finaler, som nesten er umulig å innfri. Semi-finale eller ikke, så er det bare en finale som regnes som en finale, og jeg synes faktisk ikke det var en eneste ting med hele episoden som strengt tatt var nødvendig for oss seere å få med oss. Jeg bare fatter ikke hvorfor de ikke kunne avslutte med nest siste episode. Lena visste at dette var den siste sesongen, så det ville aldri blitt nok tid å åpne opp for å se henne som mamma. Ikke med så korte episoder fordelt på så korte sesonger. Da tenker jeg heller at det smarteste ville vært noe lignende av finalen til Parenthood og Six feet under, hvor man får en "montage" av noe slag med korte innblikk av framtiden til alle fire jentene. Da hadde vi seere i tillegg fått sett babyen. Det vil aldri være mulig å gjøre alle fornøyd med en seriefinale, men de aller fleste serier satser likevel stort på siste episode, og får en konklusjon (og da mener jeg serier som ikke har blitt kansellert i siste liten). Noe som setter sammen serien så man får et helhetlig bra inntrykk på historien vi har fulgt (og da mener jeg ikke nødvendigvis med en lykkelig slutt). Her har de ikke gjort noen av delene. Det var i grunn en hvilken som helst filler episode. Det er ikke det at vi ikke fikk en lykkelig slutt jeg er skuffet over, mer det av vi fikk ingen slutt overhodet. Det er så innmari kjipt, for jeg er helt sikker på at de kunne klart å gjøre noe så fantastisk at det ville løftet opp hele serien. Anonymkode: bb6e1...9c6 2
Avocado90 Skrevet 17. april 2017 #7 Skrevet 17. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Semi-finale eller ikke, så er det bare en finale som regnes som en finale, og jeg synes faktisk ikke det var en eneste ting med hele episoden som strengt tatt var nødvendig for oss seere å få med oss. Jeg bare fatter ikke hvorfor de ikke kunne avslutte med nest siste episode. Lena visste at dette var den siste sesongen, så det ville aldri blitt nok tid å åpne opp for å se henne som mamma. Ikke med så korte episoder fordelt på så korte sesonger. Da tenker jeg heller at det smarteste ville vært noe lignende av finalen til Parenthood og Six feet under, hvor man får en "montage" av noe slag med korte innblikk av framtiden til alle fire jentene. Da hadde vi seere i tillegg fått sett babyen. Det vil aldri være mulig å gjøre alle fornøyd med en seriefinale, men de aller fleste serier satser likevel stort på siste episode, og får en konklusjon (og da mener jeg serier som ikke har blitt kansellert i siste liten). Noe som setter sammen serien så man får et helhetlig bra inntrykk på historien vi har fulgt (og da mener jeg ikke nødvendigvis med en lykkelig slutt). Her har de ikke gjort noen av delene. Det var i grunn en hvilken som helst filler episode. Det er ikke det at vi ikke fikk en lykkelig slutt jeg er skuffet over, mer det av vi fikk ingen slutt overhodet. Det er så innmari kjipt, for jeg er helt sikker på at de kunne klart å gjøre noe så fantastisk at det ville løftet opp hele serien. Anonymkode: bb6e1...9c6 Jeg er også skuffet over finalen, men jeg er ikke enig i det du sier med en "filler"-episode. Hanna er hovedkarakteren i serien. Definisjonen på en hovedkarakter er at han eller hun gjennomgår en personlig transformering gjennom serien, eller filmen. Hanna har alltid vært en narsissist - berettiget, selvsentrert og en krysning mellom moden for alderen, samt ekstremt umoden. Det er jo hele kompleksiteten som unge mennesker kjenner seg igjen i. I denne episoden er hun blitt mor, og takler det - som mange førstegangsmødre - dårlig. I scenen der hun treffer en ung, hysterisk jente, møter hun sitt gamle jeg igjen (den 24 år gamle Hanna vi traff i sesong 1). Og der ser vi hvordan hun har endret seg, og hvordan hun fullt ut forstår hva det vil si å være mor, og voksen. Hun har vært kritisk og lite forståelsesfull overfor sin egen mor gjennom så og si hele serien, så den scenen er et viktig vendepunkt. Hun kjefter på sitt "gamle jeg". Når hun så kommer hjem igjen greier hun endelig å amme sitt eget barn. Hun har omfavnet morsrollen, og behersker den. Det er jo en HELT annen person enn den Hanna vi startet ut med. Igjen - jeg er ikke storfornøyd med finalen, men å si at den er irrelevant eller en hvilken som helst episode, blir feil. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #8 Skrevet 17. april 2017 4 minutter siden, Avocado90 skrev: Jeg er også skuffet over finalen, men jeg er ikke enig i det du sier med en "filler"-episode. Hanna er hovedkarakteren i serien. Definisjonen på en hovedkarakter er at han eller hun gjennomgår en personlig transformering gjennom serien, eller filmen. Hanna har alltid vært en narsissist - berettiget, selvsentrert og en krysning mellom moden for alderen, samt ekstremt umoden. Det er jo hele kompleksiteten som unge mennesker kjenner seg igjen i. I denne episoden er hun blitt mor, og takler det - som mange førstegangsmødre - dårlig. I scenen der hun treffer en ung, hysterisk jente, møter hun sitt gamle jeg igjen (den 24 år gamle Hanna vi traff i sesong 1). Og der ser vi hvordan hun har endret seg, og hvordan hun fullt ut forstår hva det vil si å være mor, og voksen. Hun har vært kritisk og lite forståelsesfull overfor sin egen mor gjennom så og si hele serien, så den scenen er et viktig vendepunkt. Hun kjefter på sitt "gamle jeg". Når hun så kommer hjem igjen greier hun endelig å amme sitt eget barn. Hun har omfavnet morsrollen, og behersker den. Det er jo en HELT annen person enn den Hanna vi startet ut med. Igjen - jeg er ikke storfornøyd med finalen, men å si at den er irrelevant eller en hvilken som helst episode, blir feil. Det var et godt poeng jeg selv glemte! Savner likevel enda mer character development. Anonymkode: 0e781...9c4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #9 Skrevet 17. april 2017 Siste episode var skikkelig skuffende. Sånn bortsett fra at selve handlingen i episoden hang dårlig på greip og ikke passet med resten av sesongen, synes jeg: -Hanna oppførte seg skikkelig fælt, og framstod som enda mer narsissit enn vanlig. Trodde hun hadde utviklet seg og blitt mer moden jf. episode 9, men tydeligvis ikke. -Det at Hanna bader, går rundt naken og kler på seg med moren på slep. Synes det framstår som veldig merkelig. Føles som om det skal være nakenhet med, uavhengig av om det passer inn med resten av det som skjer i episoden. -Urealistisk at babyen skulle ha så mørk hudfarge, basert på hvem foreldra er. -Føler ikke Marnie fikk noen ordentlig avslutning som karakter. Skal hun liksom bo på bygda med dritsure, utakknemlige Hanna og hennes baby, uten noe eget liv? Veldig merkelig. Anonymkode: 8a4ec...b3d 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #10 Skrevet 17. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Siste episode var skikkelig skuffende. Sånn bortsett fra at selve handlingen i episoden hang dårlig på greip og ikke passet med resten av sesongen, synes jeg: -Hanna oppførte seg skikkelig fælt, og framstod som enda mer narsissit enn vanlig. Trodde hun hadde utviklet seg og blitt mer moden jf. episode 9, men tydeligvis ikke. -Det at Hanna bader, går rundt naken og kler på seg med moren på slep. Synes det framstår som veldig merkelig. Føles som om det skal være nakenhet med, uavhengig av om det passer inn med resten av det som skjer i episoden. -Urealistisk at babyen skulle ha så mørk hudfarge, basert på hvem foreldra er. -Føler ikke Marnie fikk noen ordentlig avslutning som karakter. Skal hun liksom bo på bygda med dritsure, utakknemlige Hanna og hennes baby, uten noe eget liv? Veldig merkelig. Anonymkode: 8a4ec...b3d Slik jeg forstod det skulle hun studere jus, og kanskje bli dommer? Så slik jeg tolket det tror jeg at Hannah klarer seg alene, eller kanskje med moren. Marnie drar vekk og skal studere jus. Det er det beste for vennskapet deres, som holdt på å bli ødelagt. Anonymkode: 0e781...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #11 Skrevet 18. april 2017 Det ser ut som at flere er misfornøyd med finalen. På imdb har den fått lavest rating av alle episodene i hele serien. Nest siste episode har fått den nest beste ratingen i hele serien, og ligger mye høyere enn de fleste andre episoder. Anonymkode: bb6e1...9c6 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #12 Skrevet 18. april 2017 Ble det forklart hvorfor babyen var svart? Anonymkode: d377e...2b8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #13 Skrevet 18. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble det forklart hvorfor babyen var svart? Anonymkode: d377e...2b8 Faren var mørkhudet, men babyen var jo omtrent mørkere enn ham, og det med en hvit mor. I tillegg synes jeg babyen så afrikansk ut, mens faren så som en araber eller mestis. Mulig det er pirkete, men jeg synes det er forstyrrende for handlingen når slike basic ting ikke stemmer. Anonymkode: 8a4ec...b3d 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #14 Skrevet 18. april 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faren var mørkhudet, men babyen var jo omtrent mørkere enn ham, og det med en hvit mor. I tillegg synes jeg babyen så afrikansk ut, mens faren så som en araber eller mestis. Mulig det er pirkete, men jeg synes det er forstyrrende for handlingen når slike basic ting ikke stemmer. Anonymkode: 8a4ec...b3d Hintet de til at hun kanskje har hatt en svartere mann på si? Anonymkode: d377e...2b8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #15 Skrevet 18. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hintet de til at hun kanskje har hatt en svartere mann på si? Anonymkode: d377e...2b8 Fikk ikke med meg det, i så fall. Hun hadde en svart/afroamerikansk kjæreste i forrige sesong (?), men han kan vel ikke ha vært faren. Anonymkode: 8a4ec...b3d
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #16 Skrevet 18. april 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faren var mørkhudet, men babyen var jo omtrent mørkere enn ham, og det med en hvit mor. I tillegg synes jeg babyen så afrikansk ut, mens faren så som en araber eller mestis. Mulig det er pirkete, men jeg synes det er forstyrrende for handlingen når slike basic ting ikke stemmer. Anonymkode: 8a4ec...b3d Faren var brun, ikke svart. Så det stemmer overhodet ikke at hun kunne fått en så mørk baby som tydelig hadde sterke afrikanske gener i seg basert på hvem moren og faren til babyen er. Anonymkode: bb6e1...9c6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #17 Skrevet 18. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk ikke med meg det, i så fall. Hun hadde en svart/afroamerikansk kjæreste i forrige sesong (?), men han kan vel ikke ha vært faren. Anonymkode: 8a4ec...b3d Men er det mulig at han som ble presentert som faren virkelig er faren til den negerbabyen?, noe må vi ha misset. Anonymkode: d377e...2b8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #18 Skrevet 18. april 2017 Kan det være at Lena Dunham bare ville provosere? Anonymkode: d377e...2b8
thexx Skrevet 18. april 2017 #19 Skrevet 18. april 2017 Er jo fullt mulig at babyen blir mørkere enn sine foreldre. Kanskje en av foreldrene til faren er like mørk som babyen
pinar Skrevet 18. april 2017 #20 Skrevet 18. april 2017 Likte heller ikle slutten. Savnet en form for hade med de andre karakterene. Selv om det kanskje kom frem i nest siste. Hva endte liksom alle med. Min for alltid favoritt girls episode er episode 6 i sesong 5: a panic in central park. Der gråt jeg nesten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå