Gå til innhold

Er man naiv dersom man er venn med/tror at det finnes gode muslimer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en diskusjon med noen familiemdlemmer i stad. Hvor det ble prat om hvordan Norge vil se ut når de som er unge barn nå vokser opp. At de har en helvetes fremtid, at de ikke kommer til å ha noe de skulle ha sagt. Jeg er også skeptisk til innvandring, og jeg irriterer meg over at så mange ikke-gode personer kommer hit. 

Men, jeg har et par muslimske venner. I tillegg har jeg et par venninner som er sammen med muslimer. Bør jeg kutte kontakt med disse vennene, og venninnene fordi de er muslimer? Og heller ønske dem tilbake til hjemlandet? 

Jeg har jo nevnt at jeg ikke tenker over at de er muslimer, for de er jo som oss...forskjellige. Men da sier de bare at "de er venner frem til de blir i flertall. Da har jeg ikke noe jeg skulle sagt og de vil mest sannsynlig gjøre voldteksforsøk".

jeg tviler veldig sterkt på, at de gidder å spille et så bra skuespill, for å få være slemme i ettertid. Jeg klarer bare ikke å tro at ALLE muslimer er slemme. 

Anonymkode: d5bf9...e89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle muslimer er ikke IS, alle kristne er ikke Westboro Baptist Church og alle innvandring skeptikere er ikke ABB. 

• Liker 11
Skrevet

Nei. Du er ikke naiv om du er venn med muslimer. Tvert imot er du alvorlig psykisk syk om du seriøst tror at "de er venner frem til de blir i flertall. Da har jeg ikke noe jeg skulle sagt og de vil mest sannsynlig gjøre voldteksforsøk".

• Liker 9
Skrevet

Er dette en tulletråd?!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel tror du at alle tyskere på 30-40 tallet var nazister ?

Tror du at alle i Sovjetunionen var kommunister ?

Tror du at alle i USA er med i KKK ?

Hadia Tajik er muslim tror du at hun er ond ?

Anonymkode: a9b6b...426

• Liker 4
Gjest Newroz
Skrevet

Egentlig tror jeg nok dette er en tulletråd, men det er jo noen som faktisk mener at alle muslimer er slemme, utelukkende fordi de er muslimer. 

Så: Nei. Ikke kutt kontakten med dine venner fordi de er muslimer. SÅ KLART ER IKKE ALLE MUSLIMER SLEMME. Det burde vært totalt unødvendig å skrive. 

Skrevet
2 minutter siden, Newroz skrev:

Egentlig tror jeg nok dette er en tulletråd, men det er jo noen som faktisk mener at alle muslimer er slemme, utelukkende fordi de er muslimer. 

Så: Nei. Ikke kutt kontakten med dine venner fordi de er muslimer. SÅ KLART ER IKKE ALLE MUSLIMER SLEMME. Det burde vært totalt unødvendig å skrive. 

Det er det samme som å spørre "er alle menn slemme?". De fleste idioter som driver terror i dag er muslimer, ja (regner jeg med?). Men de aller, aller fleste som driver terror er menn. De fleste som voldtar og slåss i gatene er også menn.

Vi regner da ikke med at alle menn er slemme av den grunn? Det er da man er naiv.

• Liker 5
Gjest Newroz
Skrevet
13 minutter siden, Tibbie skrev:

Det er det samme som å spørre "er alle menn slemme?". De fleste idioter som driver terror i dag er muslimer, ja (regner jeg med?). Men de aller, aller fleste som driver terror er menn. De fleste som voldtar og slåss i gatene er også menn.

Vi regner da ikke med at alle menn er slemme av den grunn? Det er da man er naiv.

Ikke bare naiv. Ganske gal også. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en diskusjon med noen familiemdlemmer i stad. Hvor det ble prat om hvordan Norge vil se ut når de som er unge barn nå vokser opp. At de har en helvetes fremtid, at de ikke kommer til å ha noe de skulle ha sagt. Jeg er også skeptisk til innvandring, og jeg irriterer meg over at så mange ikke-gode personer kommer hit. 

Men, jeg har et par muslimske venner. I tillegg har jeg et par venninner som er sammen med muslimer. Bør jeg kutte kontakt med disse vennene, og venninnene fordi de er muslimer? Og heller ønske dem tilbake til hjemlandet? 

Jeg har jo nevnt at jeg ikke tenker over at de er muslimer, for de er jo som oss...forskjellige. Men da sier de bare at "de er venner frem til de blir i flertall. Da har jeg ikke noe jeg skulle sagt og de vil mest sannsynlig gjøre voldteksforsøk".

jeg tviler veldig sterkt på, at de gidder å spille et så bra skuespill, for å få være slemme i ettertid. Jeg klarer bare ikke å tro at ALLE muslimer er slemme. 

Er du kritisk til kommunisme fordi du tror alle kommunister er onde mennesker?  Det er islam som imperialistisk ideologi som utgjør en trussel, ikke en slags iboende ondskap i hver enkelt muslim. Men vi mennesker er svake, vi har i oss evnen til å godta mye uheldig hvis vår gruppe er dominerende. Det gjelder også muslimer. Islam har vært en imperialistisk religion helt fra Muhammeds tid, og i alle samfunn der muslimer utgjør en betydelig andel av befolkningen påvirker islam livet også til den ikke-muslimske del av befolkningen. En påvirkning som sett med mine øyne i det store og hele er negativ. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel tror du at alle tyskere på 30-40 tallet var nazister ?

Anonymkode: a9b6b...426

Det holdt jo at noen var det, og resten var enig. Mange eldre nordmenn kunne fortelle om snille unge tyske soldater som var stasjonert i Norge, men det betyr ikke at det ikke var et HELVETE PÅ JORD for de gruppene som ble utryddet..

Anonymkode: 80fba...b25

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Testosteron skrev:

Nei. Du er ikke naiv om du er venn med muslimer. Tvert imot er du alvorlig psykisk syk om du seriøst tror at "de er venner frem til de blir i flertall. Da har jeg ikke noe jeg skulle sagt og de vil mest sannsynlig gjøre voldteksforsøk".

Moren min fikk selv høre da hun jobbet på et slikt opplæringssenter at "når de blir i flertall så skal de drepe alle vantro, men deg skal vi la være fordi du er snill"... :dry: Dette var for 10 år siden. Da er vel alle som har hørt lignende, alvorlig psykisk syke. 

Angående muslimer generelt så har jeg vært borti en del og de er helt allrighte de. Er selv sammen med en, men jeg tenker at hvis jeg forblir sammen med h*n forblir jeg trygg i tilfellet noe skjer :) 

Anonymkode: 19c16...4b1

AnonymBruker
Skrevet

Høres som moren min også. Ser rødt bare hun hører ordet "muslim" og går til verbalt angrep på meg hvis jeg ikke sier meg enig i alt hun mener. En dame som aldri har vendt et vondt ord mot meg ellers, går opp i fyr og flamme og kaller meg idiot, tulling, tilbakestående, osv. Skjønner de som mener det må være en psykisk diagnose inni bildet hos de verste casene. Trist å se folk man er glad i råtne opp av hat.

Anonymkode: 185b1...b5b

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde disse muslimske vennene vært venner du hadde satt pris på, så hadde du ikke spurt om dette. Gode venner er gode venner. Men hvis du tror at muslimer ikke snakker med 2 tunger, så tar du feil. Du vil nok slite med å bli nær venn med en muslim. 

Disse venninnene som er sammen med muslimer, er det norske damer som er sammen med muslimske menn? For tenk litt igjennom det, norske menn får ikke være sammen med muslimske kvinner! Det er helt sykt! De er så dømmende og elsker å undertrykke kvinnen. Hold deg langt vekke fra dem, så er du trygg!

Anonymkode: 3897a...1d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, sommermorgen skrev:

Alle muslimer er ikke IS, alle kristne er ikke Westboro Baptist Church og alle innvandring skeptikere er ikke ABB. 

IS er Islam. 

Muslimer som ikke følger koranen er ikke "ekte muslimer", de er sekulære muslimer. Latemuslimer. 

Muslimer som følger koranen, har samme tro og samme meninger som IS

Anonymkode: daf75...902

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til TS! Selvsagt (!) finnes det mange snille og gode muslimer. Selvsagt.

Men de har ikke lest koranen, og vet ikke sånn egentlig hva Islam går ut på. For hvordan kan noen støtte en slik "profet" i alt han gjorde, og samtidig være et godt menneske? Det går jo ikke. Det er umulig.

Så derfor er snille muslimer egentlig ikke muslimer :) De kan være kulturelle/sekulære muslimer som har "vokst opp med troen", men som ikke tar den på alvor. Men da er de jo egentlig ikke muslimer. 

De eneste muslimene som lever slik profeten deres ønsket at man skulle leve er IS-krigere. Og sympatisører.

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IS er Islam. 

Muslimer som ikke følger koranen er ikke "ekte muslimer", de er sekulære muslimer. Latemuslimer. 

Muslimer som følger koranen, har samme tro og samme meninger som IS

Nå må du gi deg. Det er jo forskjellige hvordan folk tolker koranen. Er ikke folk kristne hvis man ikke er medlem av Westboro Baptist Church da? 

Skrevet

Ja, alle muslimer er jævler som bare vil deg vondt.

Muslimer er ikke onde, de er bare hjernevaska.

Skrevet

Nei, ikke kutt kontakten, mange snille og gode muslimer, det skjønner vel alle??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 18.4.2017 den 10.11, AnonymBruker skrev:

Moren min fikk selv høre da hun jobbet på et slikt opplæringssenter at "når de blir i flertall så skal de drepe alle vantro, men deg skal vi la være fordi du er snill"... :dry: Dette var for 10 år siden. Da er vel alle som har hørt lignende, alvorlig psykisk syke. 

Angående muslimer generelt så har jeg vært borti en del og de er helt allrighte de. Er selv sammen med en, men jeg tenker at hvis jeg forblir sammen med h*n forblir jeg trygg i tilfellet noe skjer :) 

Anonymkode: 19c16...4b1

Kanskje det samme som tyskertøsene tenkte? 

Anonymkode: 31ce4...5ff

AnonymBruker
Skrevet

Hør på dere selv..hva er dette for primitiv tankegang?

Anonymkode: dea10...de7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...