Gå til innhold

"Slitsom" venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg har en venninne som egentlig er helt fantastisk, full av energi og glede. Hun er veldig flink til å finne på ting og det skjer noe rundt henne 24/7. Det skal også helst være kontakt daglig fra hennes side. Hun kan lett oppfattes som noe krevende og intens, men jeg pleier å synes det er deilig med noen som er så forskjellig fra meg! 

"Problemet" er at jeg er gravid og 100% sykemeldt. Jeg er fryktelig sliten og ligger på sofaen så og si hele dagen med unntak av når jeg lager middag. Denne venninnen min vil gjerne finne på ting minst en gang i uka. Dette har jeg ikke sjangs til. Det må også skje noe når vi finner på noe, det å komme på besøk for å bare sitte å snakke er uaktuelt. 

Jeg sliter litt med å takle dette, har sagt ifra ganske mange ganger og det bedrer seg i en periode før det går tilbake til det samme. Har begynt å oppfatte alt av kontakt som mas, dette synes jeg er kjedelig! Så har noen vært i lignende situasjon og har tips til hvordan jeg kan takle dette? Hva jeg kan gjøre for å bedre situasjonen? Er jo forbigående, så kjenner jeg ikke orker en voldsom kamp.

Anonymkode: d76d7...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

du kan jo be henne hjem til deg? om du ikke orker å dra ut?

Anonymkode: 41f7f...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar :) men som jeg skriver i HI, det er ikke nok å "bare" komme på besøk. Det må skje noe i tillegg. 

Nå fikk hun heldigvis sett meg når jeg ble skikkelig dårlig sist vi fant på noe, så håper på naturlig bedring :) vil ikke miste henne heller for noe som kommer til å gå over.

Anonymkode: d76d7...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

UFF håper hun har forståelse for din situasjon! 

Kunne dere sett film sammen? Ellercen series også sett feks 2 episoder sammen når dere møttes? Spist noe godt til og bytte på hvem som lager noe godt. 

Lese samme bok, strikke, sy, sitte utenfor huset og grille på engangs grill når det er fint vær. 

Tenker at det ikke bare er opp til deg hva dere skal finne på. Når du inviterer til prat fordi du ikke orker annet og du mister henne pga dette synes jeg ikke at dette er så mye å ta vare på... Jeg forstår godt at du ikke orker annet. Og du ville ikkevha mistet meg som venninne pga det og de tror jeg de fleste tenker :)

Anonymkode: 0b808...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...