Gå til innhold

Hvem gratulerer du på Facebook ved bursdager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En jeg gikk i klassen med på grunnskolen for over 30 år siden, har bursdag i dag, så jeg på Facebook. Jeg har verken sett henne eller pratet med henne siden den gangen. Har heller ikke hatt noe kontakt med henne på Facebook, eller hatt "likes" på hverandres ting/poster der. Jeg ser at flere i dem gamle klassen vår er på plass og gratulerer henne med dagen på Facebook.

Jeg vil ikke det. Hvorfor skal jeg gratulere noen jeg ikke har sett på over 30 år og overhodet ikke har hatt noen kontakt med?

Hvordan er andre når det kommer til Facebook og bursdager? Har følelsen av at en del mennesker gratulerer alt og alle. Forsåvidt greit nok, det koster deg jo ikke mer enn et par sekunder å skrive den meldingen på FB. Men jeg gjør det ikke likevel. Jeg gratulerer de jeg har hatt et spesielt godt forhold til, eller har spesielt gode minner fra, eller de jeg er i kontakt med jevnlig, enten det bare er på FB eller i virkeligheten. 

Hva gjør andre?

Anonymkode: 4ddc2...896

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så kjedelig at jeg ikke gratulerer noen på facebook veggen :P

Ringer eller sender en melding til familie og venner.

Anonymkode: 4f497...59f

• Liker 9
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg gratulerer alle Facebookvenner med dagen. 30 år siden eller ei: det koster ikke mer enn 3-5 sekunder av min tid å gjøre det. Det forplikter overhodet ikke, og det er hyggelig for bursdagsbarnet å få hilsninger. Skjønner ikke hvorfor man skal legge så mye mening i det å skrive en hilsning. De jeg har ordentlig kontakt med sender jeg en PM eller SMS til, eventuelt ringer. 

Gjest antbug
Skrevet

Jeg tar meg tid til å gratulere alle bursdagbarna hvis de ikke er veldig mange og jeg har dårlig tid, men jeg nøyer meg med en kort og enkel hilsen til de som ikke står meg så nær. Gode venner og familie får mer personlige og hjertelige gratulasjoner.

Skrevet

Alle. Til og med de jeg ikke kjenner 

• Liker 1
Gjest Jessica
Skrevet

Jeg gratulerer alle jeg legger merke til jeg. Gode venner og familie får gjerne litt lengre gratulasjoner, både på telefon og Facebook. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg gratulerer folk jeg kjenner personlig og/eller har kontakt med i sosiale sammenhenger. Nær familie og private venner ringer jeg gjerne til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg verken liker eller gratulerer på facebookvegger, jeg bruker meldingsfunksjonen om jeg vil noen noe. Det samme gjelder motsatt vei. 

Anonymkode: c41d0...d7e

AnonymBruker
Skrevet

Man gratulerer folk fjes til fjes, eller i det minste via telefon. Facebook er upersonlig.

Anonymkode: 24bce...ea8

AnonymBruker
Skrevet

Kun de som gratulerer meg!

Anonymkode: 4a8da...42c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kun de som gratulerer meg!

Anonymkode: 4a8da...42c

Men hvordan husker du alle? Det blir jo gjerne en liste med folk som skriver "gratulerer" til deg. Hvordan husker du alle de neste gang noen på din venneliste har bursdag, og om den personen er nettopp en av de som skrev det til deg?

TS

Anonymkode: 4ddc2...896

Skrevet

Jeg er ikke innom Facebook hver dag, men bruker å gratulere de som jeg ser har bursdag.

Det året det var runddag var det ekstra koselig å gratulere alle de jeg gikk i klasse med på skolen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier som regel å ringe til de nærmeste (foreldre, søsken og veldig nære venner) og skriver heller en facebook-hilsen til de jeg anser som bekjente og mer perifere venner. Det dumme er at jeg har blitt så vant til at facebook minner meg på alle bursdagene til folk, så det er bare familie og de aller nærmeste vennene jeg husker datoene til utenom, før i tiden var jeg så mye flinkere til å huske når folk hadde bursdag! :P 

Jeg synes det er kjempehyggelig med gratulasjoner på facebook når jeg har bursdag selv, synes ikke det er noe mindre personlig enn en tekstmelding egentlig. Forventer absolutt ikke at 300 perifere bekjente skal huske/vite fødselsdatoen min, og det er jo bare koselig at de tar seg tid til å skrive en liten hilsen hvis de tilfeldigvis ser at jeg har bursdag :) 

Anonymkode: 913e9...ee3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer stort sett de nærmeste, og folk jeg liker. De jeg ikke liker gratulerer jeg ikke. Dette er gjerne folk som bruker meg som vennelistefyll,drittmannfolk og oppmerksomhetshorer.

Anonymkode: 6e446...485

• Liker 2
Skrevet

Jeg er kun venner med venner så alle får gratulerer!

Skrevet

Trodde akkurat det var litt av vitsen med Facebook 

Skrevet

Jeg har kun venner som jeg kjenner så jeg gratulerer alle når de har bursdag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gratulerer ingen på facebook.

Skrevet

Jeg gratulerer alle. Syntes det er en hyggelig ting å gjøre og det tar meg null tid. På den lista over bursdager er det jo kjempeenkelt og bruke copy/paste om det er mange. Folk jeg faktisk omgås i det daglige får så klart en litt mer personlig hilsen enn "gratulerer med dagen :)". Venner og familie ringer eller skriver jeg SMS til i tillegg. 

Nå skal det legges til at det ikke er alltid jeg husker å sjekke bursdagslisten så noen glipper nok, men gratulerer de aller fleste :)

Skrevet
På 17.4.2017 den 18.08, Margit Spat skrev:

Jeg gratulerer alle Facebookvenner med dagen. 30 år siden eller ei: det koster ikke mer enn 3-5 sekunder av min tid å gjøre det. Det forplikter overhodet ikke, og det er hyggelig for bursdagsbarnet å få hilsninger. Skjønner ikke hvorfor man skal legge så mye mening i det å skrive en hilsning. De jeg har ordentlig kontakt med sender jeg en PM eller SMS til, eventuelt ringer. 

Tenker det samme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...