AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #1 Skrevet 17. april 2017 For en tid tilbake søkte jeg på en jobb som var utlyst som en 100 % fast stilling.Det endte med at jeg fikk jobben,men i kontrakten var det endret til en 70 % midlertidig stilling.Jeg takket likevel ja,da jeg ikke vil gå på NAV.Arbeidsgiver ga ingen nærmere begrunnelse for hvorfor det var endret til midlertidig,men sa at målet var å få meg opp i 100 % stilling etterhvert.Dette er en kundeservicebransje,og hun ville se an kundetilstrømmingen først.Hun ville også ansatte en ringevikar i tillegg. Det viser seg nå at hun ikke har ansatt andre enn meg,slik at vi kun er 2 ansatte.Dette er veldig lite,og jeg vet av erfaring at vi vil trenge minst 1 ansatt til for å få dette til å gå rundt.Jeg fikk først vite at jeg kunne velge selv om jeg ville jobbe ca.3 lange dager per uke,eller jobbe hver dag,men korte dager.Siden jeg bort langt unna og må ta flere busser for å komme til jobb,sa jeg at jeg foretrakk ca.3 lange dager per uke.Hun sa det var greit,og at vi sammen skulle sette oss ned og lage en turnus.Men et par dager senere fikk jeg tilsendt en ferdig turnus som er lagt opp til at jeg skal jobbe hver dag.Begrunnelsen var at hun vil se an kundegrunnlaget og det var best vi var minst 2 på jobb.For meg er dette forsåvidt greit.Problemet er at når jeg slutter (kl.14.30) er det ofte den tiden på dagen da kundetilstrømingen begynner å øke,og jeg blir stadig bedt om å jobbe overtid.I tillegg er jeg blitt pålagt å ta ut all ferie i løpet av et bestemt tidsrom i sommer. Dette innebærer at jeg ikke har noe ferie igjen til høsten. Jeg har undersøkt litt,og tror ikke det hun gjør er ulovlig.Likevel føler jeg meg litt ført bak lyset,og er redd jeg vil bli gående i 70%,og dekke inn alle hennes behov for ekstra hjelp.Samtidig som hun slipper å forholde seg til flere ansatte,mens jeg som følge av midlertidig deltidsstilling taper pensjonspoeng og ikke får boliglån. Hadde dere følt dere utnyttet i en slik situasjon? Anonymkode: 0822d...c1a
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #2 Skrevet 17. april 2017 Høres ut som en surrete sjef spør du meg. Dersom du ofte blir spurt om å jobbe overtid hadde jeg i din situasjon begynt å forhandle meg til en større og fast stilling og sagt nei til overtid i mellomtiden, og i tillegg søke andre jobber. Anonymkode: bf9d0...161 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå