Gå til innhold

Sex på første date eller ikke - betyr det noe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en del det siste året. Noen lengre enn andre, men ofte ikke så lenge om gangen. Problemet mitt er at jeg ofte ender med å ligge med dem første kvelden fordi jeg er impulsiv av natur og gjerne blir raskt begeistret for folk. Men nå som jeg sitter her og er singel fremdeles lurer jeg jo på om det hadde vært annerledes om jeg hadde ventet med sex.. noen som har erfaringer med dette å dele?

Anonymkode: 5e913...004

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Personlig har jeg aldri blitt dumpet etter sex, enten det skjedde på date en, tre eller syv. Men 'problemet' er jo at jeg, som mange kvinner, får litt ekstra angst etter sex og følelsene står litt på høykant. Derfor synes jeg det er greit å vente til vi kjenner hverandre bedre (selv om det er vanskelig og jeg savner sex ekstremt).

Du får lære av erfaring. Fungerer det ikke slik det er nå, så må du endre noe. Sannsynligvis ville det ikke fungert uansett med noen av mennene du har datet, men det er også en god mulighet for at noen av dem simpelthen ikke gadd å bli bedre kjent med deg, men hadde giddet det om du ventet lenger. 

Anonymkode: be6e3...194

AnonymBruker
Skrevet

TS: Men samtidig: hvis de bare er ute etter sex er det vel like greit at de dumper meg med en gang og ikke etter at vi har truffet hverandre lenger og at de da dumper meg etter sex..? Spørsmålet er vel egentlig: er mange menn slik at de bare ønsker sex og mister interessen etterpå? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS: Men samtidig: hvis de bare er ute etter sex er det vel like greit at de dumper meg med en gang og ikke etter at vi har truffet hverandre lenger og at de da dumper meg etter sex..? 

Jo du kan selvsagt gjøre det slik, dersom du a) ikke synes det er verre å bli dumpet etter sex enn før, og b) ikke bryr deg om hvor mange du totalt har ligget med. 

Jeg ville synes det var en litt risky dating"strategi" for meg personlig.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å vente dersom du satser på et forhold med vedkommende, det blir fort kjedelig hvis dere går for fort frem. 

Anonymkode: 1a9c2...d74

AnonymBruker
Skrevet

Hehe.. jeg skjønner hva du mener. Men det jeg egentlig lurer på er om menn mister interessen etter sex.. eller hva i huleste so skjer når jeg opplever at vi har kjempekontakt også bare forsvinner det..

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du lukter eller er kjedelig å ha sex med?

Anonymkode: c14f9...106

Skrevet

Mennesker er forskjellige, og du må finne ut hva som funker for deg - liker du å ha sex med folk du nesten ikke kjenner, kjør på! Kjennes det feil ut, stopp opp. 

Jeg personlig har aldri hatt en ons, eller hatt sex etter 1 date. Han jeg er gift med ventet vel nesten et halvt år før jeg var klar. Men så betyr sex enormt mye for meg også, det må rett og slett klaffe på alle andre plan før jeg er klar for det steget.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du lukter eller er kjedelig å ha sex med?

Det har jeg absolutt ikke fått tilbakemeldinger på... :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg absolutt ikke fått tilbakemeldinger på... :fnise: 

Vel, hvis de dumper deg etter å ha hatt sex med deg kan det jo tenkes det er noe. Ikke alle er komfortable med å si ifra om slikt til noen de nettopp har møtt.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Vera skrev:

Mennesker er forskjellige, og du må finne ut hva som funker for deg - liker du å ha sex med folk du nesten ikke kjenner, kjør på! Kjennes det feil ut, stopp opp. 

Jeg personlig har aldri hatt en ons, eller hatt sex etter 1 date. Han jeg er gift med ventet vel nesten et halvt år før jeg var klar. Men så betyr sex enormt mye for meg også, det må rett og slett klaffe på alle andre plan før jeg er klar for det steget.

Sex er ikke så viktig for meg på den måten. Jeg liker det og jeg har alltid fått gode tilbakemeldinger. Men jeg trives dårlig med å miste kontakt med folk etter at jeg føler at vi har vært helt på nett. Da føler jeg meg lurt.. og jeg føler at jeg blir redusert til et kjøttstykke og at det BARE var sex. Det hadde vært bedre om de var ærlige på det og ikke latet som at de likte meg.. nå gjelder jo ikke dette alle altså..

AnonymBruker
Skrevet

Vel, hvis de dumper deg etter å ha hatt sex med deg kan det jo tenkes det er noe. Ikke alle er komfortable med å si ifra om slikt til noen de nettopp har møtt.

Jeg blir ikke dumpet rett etter. Men jeg har ikke hatt så ekstremt langvarige forhold. Det lengste i det siste har vært 5 mnd, det korteste 2 uker og så har det vært noen one night stands. I tilfelle du lurte. Dessuten blir sex som regel bedre etter at man blir kjent med hverandre. Sjelden første ganga er super, liksom...

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe.. jeg skjønner hva du mener. Men det jeg egentlig lurer på er om menn mister interessen etter sex.. eller hva i huleste so skjer når jeg opplever at vi har kjempekontakt også bare forsvinner det..

Ja. De er litt trang i hodet og tror kvinner som holder tilbake på sex er mer verdt. Det eneste morsomme med med det er at mange av kvinnene som holder tilbake bare ikke liker sex så godt, så 5 år senere sitter samme menn å sutrer for dama ikke vil ha sex med dem. Karma!

Anonymkode: c78f9...28d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. De er litt trang i hodet og tror kvinner som holder tilbake på sex er mer verdt. Det eneste morsomme med med det er at mange av kvinnene som holder tilbake bare ikke liker sex så godt, så 5 år senere sitter samme menn å sutrer for dama ikke vil ha sex med dem. Karma!

Anonymkode: c78f9...28d

:fnise:

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ikke dumpet rett etter. Men jeg har ikke hatt så ekstremt langvarige forhold. Det lengste i det siste har vært 5 mnd, det korteste 2 uker og så har det vært noen one night stands. I tilfelle du lurte. Dessuten blir sex som regel bedre etter at man blir kjent med hverandre. Sjelden første ganga er super, liksom...

Hvor mange forhold har du egentlig hatt og hvor gammel er du??

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange forhold har du egentlig hatt og hvor gammel er du??

Spiller det noen rolle? Føler du slutshamer... Jeg spør etter andres erfaringer, ikke etter din moralske fordømmelse.

AnonymBruker
Skrevet

Spiller det noen rolle? Føler du slutshamer... Jeg spør etter andres erfaringer, ikke etter din moralske fordømmelse.

Nei, jeg har hatt masse sex med mange, men jeg har ikke hatt så mange forhold. Jeg er litt mer selektiv der.

Det kan virke som om du ikke har de høyeste kravene, men bare vil ha noen. Det merkes når folk er slik, tro meg.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg har ikke opplevd at det har vært noe problem med sex på første date, det har derimot gjort de mer interessert. Du har vel antakelig møtt menn som enten bare er ute etter sex, eller som føler dere hadde dårlig kjemi i senga. 

Anonymkode: 40921...8bd

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har hatt masse sex med mange, men jeg har ikke hatt så mange forhold. Jeg er litt mer selektiv der.

Det kan virke som om du ikke har de høyeste kravene, men bare vil ha noen. Det merkes når folk er slik, tro meg.

Takk. Det var et nyttig svar.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sex er ikke så viktig for meg på den måten. Jeg liker det og jeg har alltid fått gode tilbakemeldinger. Men jeg trives dårlig med å miste kontakt med folk etter at jeg føler at vi har vært helt på nett. Da føler jeg meg lurt.. og jeg føler at jeg blir redusert til et kjøttstykke og at det BARE var sex. Det hadde vært bedre om de var ærlige på det og ikke latet som at de likte meg.. nå gjelder jo ikke dette alle altså..

Men jeg skjønner ikke at du fortsetter å ha sex på første date dersom du føler deg som "et kjøttstykke" i etterkant. Dersom noe konsekvent ender negativt, så må du jo bare endre på det. Fremfor å håpe at alle andre endrer seg.

Det finnes ikke noe fasitsvar her, og menn er jo også forskjellige. I noen tilfeller kan det hende at sexen ikke var så fantastisk for dem som den var for deg. I noen tilfeller var det kanskje en fyr med valgmuligheter som hadde en annen dame i sikte som han valgte i stedet. I noen tilfeller var det kanskje en fyr som var på jakt etter en kjapp rebound. 

Det man uansett kan si med sikkerhet er at, i motsetning til hva enkelte KG-kvinner vil hevde, så har de fleste menn samvittighet og det sitter mye lenger inne å dumpe en kvinne du er blitt godt kjent med, enn en du har vært med en natt. Når du har sex med en gang signaliserer du jo også at du ikke ser på det som en big deal, så hvorfor skulle de føle seg ille om de går videre? Pass på at det er samsvar mellom det du føler og det du signaliserer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...