Gå til innhold

Hvor finne likesinnede minimalister i Norge evt Bergen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og da tenker jeg på minimalister som har downsized både eiendeler, jobb, livsstil, bolig. 

(Ser ikke helt for meg samme interesse og glød for minimalisme mellom de som eier ca 100 + kvm og de som har downsized til under 60 til 20 kvm.)

Anonymkode: 9270b...188

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 17. april 2017 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Og da tenker jeg på minimalister som har downsized både eiendeler, jobb, livsstil, bolig. 

(Ser ikke helt for meg samme interesse og glød for minimalisme mellom de som eier ca 100 + kvm og de som har downsized til under 60 til 20 kvm.)

Anonymkode: 9270b...188

Tenker du ikke litt for snevert rundt minimalisme her? Man kan fint være minimalist og bo i en større bolig. Jeg gjør det. Det er fordi jeg har fem barn, bl.a., og seIv om jeg regner meg selv som minimalist, så regner ikke min mann og mine barns seg som minimalister.

I tillegg kan man være minimalist på ulike områder. Man kan f.eks bo i en større bolig men velge å ha få eiendeler, få klesplagg, ting etc. Minimalist kan man også være i matveien, i hvordan man kler seg, pengebruk etc. Å tenke kun downsizing til liten bolig blir veldig snevert.

Anonymkode: 56a32...b83

• Liker 3
Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er minimalist eller ei. Men det jeg vet er at:

- Jeg trives best med få eiendeler - liker ikke eie for mye

- Har lite klær og eiendeler, mener jeg selv

- Kjøper heller noe som koster mer, er av suveren kvalitet og varer lenge

- Liker ikke rot

- Downsizer jevnlig og minimerer antall eiendeler

- Selger unna, gir bort eller kaster ting jeg ikke trenger

- Bor nøkternt og lever en nøktern livsstil

- Mener at enhver må finne ut hvordan man ønsker å leve minimalistisk

- Er i mot overforbruk og tankeløst forbruk

- Syns folk generelt er alt for opptatt av materielle verdier, forbruk og er for lite opptatt av det som er viktig

Er jeg en minimalist? :klo:

Gjest førstedamen
Skrevet (endret)

Jeg har akkurat begynt på project 333 (bare ha 33 klesplagg i skapet i 3 måneder)

Vi har digert hus, men har aldri kjøpt møbler nytt. Sofa er arvet, jeg har kjøpt gamleskinn stoler på brukthandel. Ting jeg ikke liker fargen på farger jeg bare i vaskemaskinen  (som sofatrekkene)

Har bare planter og en til 2 pyntegjenstander i huset. Liker ikke rot og mannen har ocd. 

Vi ønsker faktisk å bygge et såkalt mini hus!

Vi lager nå senger til gjesterom 2 stk(det digre huset) vi liker å redesigne gamle møbler eller bygge selv fra scratch.

Sløser ikke penger på tull. Skal blande annet ikke ha noen jente fest før bryllupet mitt med billige plast dingser og plast glass det står crazy woman på ol. Dette er tull i mine øyne. Her blir det ost og vinkjeller med jentene. 

Bruker ene søsteren min som frisør i mitt bryllup, og min andre søster skal være fotograf! 

Ble litt rotete tekst dette men men.

Vet heller ikke om jeg kan kalle meg minimalist? Noen som kan gi meg sin mening?

Endret av førstedamen
AnonymBruker
Skrevet

#

Anonymkode: 44bcc...01f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...