Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En sjelden gang blir jeg litt småsyk. Småslapp og murrende hodepine av og på, mulig litt småvarm, men ikke direkte feber. Det er såpass at jeg ikke trenger Paracet. Har Ikke smerter i kroppen eller vond hals.  

Jeg er i stand til å trene i moderat tempo 7 dager i uka 40 min per økt

Nå har jeg hanglet i 2 uker og lurer på om jeg skal kutte ut treningen så kroppen får tid til å komme seg?

Kan det være en sammenheng mellom trening og restitusjon fra mildere sykdomssymptomer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du trener 7 dager i uka har kroppen din aldri mulighet til å hente seg inn igjen.. sykdom eller ikke sykdom. du bør ihvertfall trappe ned på treningen en periode om du har hangla rundt en god stund. Å trene lett når man er litt slapp er ikke noe problem, men du bør ikke kjøre på ;) Bare ta deg noen dager fri du, så blir du nok bedre.

Restitusjon har mye å si om det er sykdom inn i bildet også ja (= 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du er så dårlig at du trenger paracet så sier all sunn fornuft at kroppen din trnger ro og hvile. 

Det du beskriver er en kropp du driver rovdrift på. 

Anonymkode: f85ab...90e

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du er så dårlig at du trenger paracet så sier all sunn fornuft at kroppen din trnger ro og hvile. 

Det du beskriver er en kropp du driver rovdrift på. 

Anonymkode: f85ab...90e

Tror du blingsa, trenger ikke paracet eller liknende

Endret av Miranda16
Skrevet
2 timer siden, Silje92 skrev:

Hvis du trener 7 dager i uka har kroppen din aldri mulighet til å hente seg inn igjen.. sykdom eller ikke sykdom. du bør ihvertfall trappe ned på treningen en periode om du har hangla rundt en god stund. Å trene lett når man er litt slapp er ikke noe problem, men du bør ikke kjøre på ;) Bare ta deg noen dager fri du, så blir du nok bedre.

Restitusjon har mye å si om det er sykdom inn i bildet også ja (= 

Takk! Trener moderert gange, men nå har jeg hangla så lenge, så prøver en pause på et par dager

Skrevet
På 17.4.2017 den 20.27, Miranda16 skrev:

Takk! Trener moderert gange, men nå har jeg hangla så lenge, så prøver en pause på et par dager

Det høres ut som en god idé! God bedring :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Hva er moderert gange? Å gå er jo ikke akkurat hard trening, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke kan gjøre det selv om du er småsyk...? 

Anonymkode: c5288...414

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er moderert gange? Å gå er jo ikke akkurat hard trening, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke kan gjøre det selv om du er småsyk...? 

Tja, kommer an på definisjon, men vil si moderart for meg

Uansett tatt det med ro i 2 dager og er mye bedre

Anonymkode: f9fcc...631

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man har gått rundt og hangla i to uker så er det definitivt et tegn på at kroppen ikke får hentet seg inn igjen og dermed ikke blir frisk! Moderat gange er absolutt ikke problem om man er forkjøla, men har man vært syk i to uker og ikke blir bedre er det kanskje greit å roe ned litt på gåturene et par-tre dager for å se om man blir bedre :) Er vel kanskje lurt å lese hele teksten, så du ser problematikken ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...