AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #1 Skrevet 17. april 2017 Jeg kjøpte hus, pusset opp, ble fornøyd med alt unntatt kjøkkenet. I fjor sommer fjernet jeg halve veggen mellom stue og kjøkken og rommene ble totalforvandlet. Åpent, men uten at kjøkkenrot viser fra stua. Da jeg gjorde det fikk jeg en vegg mellom stue og kjøkken som tilhører begge rom. Jeg malte den i veggfargen til stua, men det så bare rart ut. Malte så i veggfargen til kjøkkenet og det ble enda mindre fint. Det står et stort malt skap på veggen og jeg lekte med tanken på å male veggen i samme, nesten sorte farge som skapet, men slo det fra meg. Var redd det skulle bli mørkt og ikke minst, redd det skulle bli slik "alle" har nå for tiden med en mørk kontrastvegg. Mørkt hadde det ikke blitt, tror jeg, det kommer masse lys inn, men man vet jo aldri.. Ihvertfall, jeg droppet det og startet en tapetjakt. Hadde med meg sikker 20 tapetbøker hjem og tikbrakte timesvis i farhehandelen. Fant til slutt en som er riktig lekker og som var svindyr. Grublet litt, bestilte tre ruller, trengte bare to (farhehandelen regnet ut behovet mitt) får ikke returnere den tredje. Begynner å bli en dyr vegg dette. Har hatt tapetet hengende en stund nå og klarer ikke bli fortrolig med den. Den er lekker, men den gir både stue og kjøkken et litt annet preg enn det som er helt "meg". Nå angrer jeg på at jeg ikke malte mørkt. Jeg kan enkelt male om, men seriøst..! Jeg syntes det er flaut! Bortkastet, sløsing osv. Blir aldri fornøyd, liksom. Jeg er vanligvis veldig bestemt når det gjelder interiør og vet hva jeg liker. Men her? Rene vinglepetter. Noen andre som har gjort noe lignende? Felles skjebne, felles trøst.. Skal jeg ta sjansen og male om? Nå ser jeg tydelig for meg hva som ville blitt kult å ha på en mørk vegg for at inntrykket ikke skal bli tungt. At jeg ikke tenkte på det før? Ble jo helt tapetbesatt. Interiørflinke folk, jeg vet dere er her inne. Trøst meg eller be meg skjerpe meg. Anonymkode: d92d6...e80
onyx Skrevet 17. april 2017 #2 Skrevet 17. april 2017 Kanskje du skal tenke litt mer på hva du kan ha på veggen som gjør at du blir mer fortrolig med tapeten heller enn å fokusere på å endre veggen igjen? 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #3 Skrevet 17. april 2017 Det er en vegg! En vegg! Jeg foreslår at du jobber som frivillig hos Kirkens bymisjon eller en annen frivillig organisasjon, slik at du får løftet blikket litt. Anonymkode: 14837...168 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #4 Skrevet 17. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en vegg! En vegg! Jeg foreslår at du jobber som frivillig hos Kirkens bymisjon eller en annen frivillig organisasjon, slik at du får løftet blikket litt. Anonymkode: 14837...168 Ta deg en bolle, er du snill. TS, om du angrer på å ikke ha malt veggen mørk, så mal den mørk, da vel. Det er jo dine penger dette her, og til slutt blir du nok fornøyd, skal du se. Anonymkode: 3be42...207 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #5 Skrevet 17. april 2017 22 minutter siden, onyx skrev: Kanskje du skal tenke litt mer på hva du kan ha på veggen som gjør at du blir mer fortrolig med tapeten heller enn å fokusere på å endre veggen igjen? Godt forslag egentlig, men jeg ser ikke for meg at det blir fint med noe på tapeten, den er veldig mye i seg selv. Men kanskje.. Jeg kan eksperimentere litt 😊 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en vegg! En vegg! Jeg foreslår at du jobber som frivillig hos Kirkens bymisjon eller en annen frivillig organisasjon, slik at du får løftet blikket litt. Anonymkode: 14837...168 Hehe, men hva om jeg allerede jobber hos kirkens bymisjon, men når jeg kommer hjem etter en lang dag med frivillig arbeid, så er veggen like lite min stil som før jeg dro ut for å gjøre gode gjerninger? 😇 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta deg en bolle, er du snill. TS, om du angrer på å ikke ha malt veggen mørk, så mal den mørk, da vel. Det er jo dine penger dette her, og til slutt blir du nok fornøyd, skal du se. Anonymkode: 3be42...207 Ja. Takk. Føler meg litt dum, bare. Liker ikke bruk og kast, men det er jo det jeg holder på med. Kognitiv dissonans 😄 Anonymkode: d92d6...e80 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #6 Skrevet 17. april 2017 Det er lov å ta et valg - og gjøre det om igjen Anonymkode: c4fb3...478
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå