AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #1 Skrevet 17. april 2017 Jeg jobber som vikar i en jobb innen helsevesenet, og blir da ofte ringt/får sms om vakter. Fikk en sms uken før påske med en del vakter det var spørsmål om jeg kunne ta. Jeg fikk ikke svart på den meldingen selv, pga jeg har kontantkort ( dette er noe jeg har valgt å ha siden jeg var student og hadde dårlig råd, og bare fortsatt med det i ettertid ) så jeg ringte via facebook ( koblet til wifi ) til samboeren min som var på jobb. Jeg sa han skulle svare at jeg ikke kunne jobbe den 10ende og 17ende, men kunne ta alle de andre vaktene. Samboeren min sa da at han hadde skrevet det jeg sa, alt var i orden og jeg hadde fått svar at resterende vakter var mine. MEN! han skrev tydeligvis ikke den 17ende som jeg sa tydelig og klart, han skrev bare 10ende kommer det frem NÅ når jobben ringte meg og lurte på hvor jeg har blitt av idag. Jeg skjønte ingenting. Jeg kan ikke jobbe idag pga at samboer jobber dagvakt idag og da må jeg være hjemme med barn. Det var jo derfor jeg sa at jeg ikke kunne jobbe idag, det er jo ferie og bhg stengt!! Jeg er så sint, jeg trodde jeg kunne stole på at ting var skrevet riktig, tanken slo meg ikke en gang at jeg skulle sjekke sms mellom han og min sjef. For han sa han skrev det jeg sa. Nå har jeg en haug med kolleger som er sinte fordi de får en haug med ekstra ting å gjøre, og jeg kommer til å bli uglesett. Redd de ikke tror meg meg også. Måtte bare få ut litt frustrasjon, det var den dagen liksom! Anonymkode: 08b93...693 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #2 Skrevet 17. april 2017 Du får ta det med samboeren din, og ikke oss. Lite vi kan gjøre. Anonymkode: 7c3a7...7fd 46
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #3 Skrevet 17. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ta det med samboeren din, og ikke oss. Lite vi kan gjøre. Anonymkode: 7c3a7...7fd Ditt naut. Anonymkode: 4e6c5...d6d 17
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #4 Skrevet 17. april 2017 Ja såklart, har tatt dette med han. Ringte han i det øyeblikk jeg hadde lagt på med jobben. Jeg skjønner jo det at dette ikke var med vilje, men jeg blir så oppgitt over at det skjedde. Jeg har svart via han ett par ganger før og det har ikke vært noe tull, så jeg trodde ikke det skulle bli det denne gangen heller. Jeg ville bare få ut litt frustrasjon her, for det er klart jeg blir både sint og lei meg, aller mest på mine kolleger sine vegne. Ts Anonymkode: 08b93...693
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 Populært innlegg #5 Skrevet 17. april 2017 Ordne deg et nytt abb. slik at du selv kan si hvilke vakter du skal ha, du er tross alt voksen. Anonymkode: bd241...b81 151
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 Populært innlegg #6 Skrevet 17. april 2017 Først og fremst er kontantkort veldig lite økonomisk og praktisk lurt. Det er kanskje det dyreste man kan velge. Skaff deg et billig abonnement så slipper du å komme i en slik situasjon igjen, nå. Det er fryktelig uansvarlig å selv sette seg i en situasjon der man ikke har mulghet til å kontakte andre gjennom sin egen telefon, spesielt når du har barn! For det andre høres dette ut som et uhell fra samboeren din sin side. Sjekket du virkelig ikke hva han skrev bare for å være sikker før nå? Når du er voksen og har en jobb har DU et ansvar for å gi riktig informasjon. Anonymkode: 73463...2b8 96
gullhjerte Skrevet 17. april 2017 #7 Skrevet 17. april 2017 Jeg synes du får ta dette på din egen kappe, samboeren din gjorde ikke dette mot deg for å være slem. Du bør skaffe deg et ordentlig abonnement, eller i hvertfall sørge for å kommunisere med arbeidsplassen din på egenhånd for å unngå slike misforståelser igjen. Arbeidskollegaene dine vil glemme dette raskt om du ellers gjør en god jobb, og når du kommer på jobb neste gang kan du jo legge deg langflat og beklage kommunikasjonssvikten. Ikke skyld på samboeren din, det oppfattes som ansvarsfraskrivelse og setter deg i et dårlig lys. Så legger du det bak deg, alle gjør feil i blant - det viktigste er å forsøke å lære noe nyttig av dem 😉 43
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #8 Skrevet 17. april 2017 Her synes jeg faktisk du overreagerer veldig. Feil skjer, og det er selvfølgelig uheldig, men det hjelper ingenting at du klikker i vinkel. Samboeren din prøvde å hjelpe deg, og en feil skjedde på veien, Shit happens. Anonymkode: 06b84...73c 23
ventilator Skrevet 17. april 2017 #10 Skrevet 17. april 2017 Via-via-kommunikasjon har stort potensiale for feil. Useriøs måte å ordne vakter på, syns jeg. 17
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #11 Skrevet 17. april 2017 Ja, det er nok dumt av meg og fortsatt ha kontantkort, men det har funket fint frem til nå. Og jeg har som regel alltid penger på det, så det å si at det at det uansvarlig når jeg har ett barn blir dumt å si. Jeg var bare uheldig den dagen å ikke ha det, og måtte få svart fort på den meldingen ang vakter. Jeg hadde fylt på senere den dagen. Jeg har alltid spart penger ved å ha kontantkort, bruker bare 100 kr i måneden på det, Wi-Fi har vi hjemme. Og nei, jeg tenkte ikke på å sjekke da han svarte "ok ikke 10ende og 17ende" altså han bekreftet tilbake at han hørte det. Jeg har som sagt svart via han to ganger før ( to ganger iløpet to år )og det har ikke blitt noe tull. Jeg forstår at det ikke var med vilje, eller for å være slem, men dette ble veldig frustrerende for meg. Jeg skal ikke skrive fra meg ansvaret, det ligger jo sånn sett på meg, jeg skal legge meg flat-men jeg må jo fortelle sannheten. Den er jo det at det skulle vært skrevet at jeg ikke kunne jobbe 17enede, så må jo nevne samboeren min i dette. Ts. Anonymkode: 08b93...693 2
ViljaH Skrevet 17. april 2017 #12 Skrevet 17. april 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja såklart, har tatt dette med han. Ringte han i det øyeblikk jeg hadde lagt på med jobben. Jeg skjønner jo det at dette ikke var med vilje, men jeg blir så oppgitt over at det skjedde. Jeg har svart via han ett par ganger før og det har ikke vært noe tull, så jeg trodde ikke det skulle bli det denne gangen heller. Jeg ville bare få ut litt frustrasjon her, for det er klart jeg blir både sint og lei meg, aller mest på mine kolleger sine vegne. Ts Anonymkode: 08b93...693 Ta ansvar for kommunikasjon med jobb selv. Ikke mas på samboer og bli sur på han når det blir feil! Dette er virkelig ikke hans ansvar. Rette sinnet mot riktig person, deg selv for å ikke ha laget deg en kommunikasjonskanal mot jobben som funker. Når du er voksen, i jobb og har barn, så må du klare å skaffe deg telefon som virker når du trenger det. Her synes jeg du bør be samboer om unnskyldning. 38
Mr. Kilmister Skrevet 17. april 2017 #13 Skrevet 17. april 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som vikar i en jobb innen helsevesenet, og blir da ofte ringt/får sms om vakter. Fikk en sms uken før påske med en del vakter det var spørsmål om jeg kunne ta. Jeg fikk ikke svart på den meldingen selv, pga jeg har kontantkort ( dette er noe jeg har valgt å ha siden jeg var student og hadde dårlig råd, og bare fortsatt med det i ettertid ) så jeg ringte via facebook ( koblet til wifi ) til samboeren min som var på jobb. Jeg sa han skulle svare at jeg ikke kunne jobbe den 10ende og 17ende, men kunne ta alle de andre vaktene. Samboeren min sa da at han hadde skrevet det jeg sa, alt var i orden og jeg hadde fått svar at resterende vakter var mine. MEN! han skrev tydeligvis ikke den 17ende som jeg sa tydelig og klart, han skrev bare 10ende kommer det frem NÅ når jobben ringte meg og lurte på hvor jeg har blitt av idag. Jeg skjønte ingenting. Jeg kan ikke jobbe idag pga at samboer jobber dagvakt idag og da må jeg være hjemme med barn. Det var jo derfor jeg sa at jeg ikke kunne jobbe idag, det er jo ferie og bhg stengt!! Jeg er så sint, jeg trodde jeg kunne stole på at ting var skrevet riktig, tanken slo meg ikke en gang at jeg skulle sjekke sms mellom han og min sjef. For han sa han skrev det jeg sa. Nå har jeg en haug med kolleger som er sinte fordi de får en haug med ekstra ting å gjøre, og jeg kommer til å bli uglesett. Redd de ikke tror meg meg også. Måtte bare få ut litt frustrasjon, det var den dagen liksom! Anonymkode: 08b93...693 Snakk om å overreagere... 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #14 Skrevet 17. april 2017 Det er uansvarlig å ikke ha muligheten til å ringe hele tiden (hvis kontantkortet er tomt) når du har barn, jo.. Anbefaler å ta litt ansvar for egen arbeidsplass, og skaffe deg normal abonnement. Anonymkode: 7c3a7...7fd 27
Mousj Skrevet 17. april 2017 #15 Skrevet 17. april 2017 Ja, her lastet du et ansvar over på samboer, og han gjorde en glipp. Det endte med en kjedelig misforståelse, men det er slik som kan skje. Jeg ventet igjennom innlegget at han hadde sabotert på noe vis, men det har han ikke gjort. Du er bare rasende akkurat nå. Du får la det kjølne, og roe deg ned, så får du forklare på jobben ved neste anledning. Dere må da ha såpass takhøyde at en forstår at glipper kan skje. 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #16 Skrevet 17. april 2017 Siden du er student, så burde du ha råd til et sånt abonnement om ikke annet: https://www.tek.no/mobilabonnement?data=1&call=250&message=300&data-eu-free-roam=0&data-speed=0 Anonymkode: dcae3...d10 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #17 Skrevet 17. april 2017 Jeg har aldri før idag kommet i en situasjon hvor det har skapt problemer for meg med kontantkort, og jeg sitter så å si aldri uten penger på det. Fyller alltid på rett før det er tomt, det var dessverre bare helt tomt den dagen, og jeg fylte på senere. Jeg svarte via han for å svare fort da ofte vaktene går videre hvis en ikke svarer med en gang. Jeg har spart mye penger på dette. Man får ikke så billige abonnement som 100 kr i mnd. Jeg har liksom spart inn der det spares kan, og fortsatt med det når det har fungert. Men nei det fungerte tydeligvis ikke denne gangen. Det tar jeg på min kappe. Jeg erger meg også over og tar på min kappe at jeg ikke sjekket. Men med det sagt er jeg fortsatt sur på samboer som bekreftet til meg det jeg sa mens jeg snakket med han, og sa flere ganger at han hadde skrevet det jeg sa når han hadde svart. Og han vet jo veldig godt at jeg ikke kunne jobbe idag. Jeg stolte på at alt var i orden, det var dumt av meg. Men frustrasjonen blir ikke bedre av det. Og nei, jeg overreagerer ikke. Dette handler da først og fremst om kollegaene mine. Jeg får veldig vondt av dem, og det er kjedelig å ha satt dem i en situasjon hvor dem får ekstra mye å gjøre pga meg. Det er det som er det store problemet mitt. Jeg tar imot kjeft for dette, og jeg skal legge meg flat. Og ja, som voksen er det mitt ansvar. Men samboeren min er også voksen, dermed stoler jeg jo på at ting blir riktig gjort. Ts Anonymkode: 08b93...693 1
Hjertefisk Skrevet 17. april 2017 #18 Skrevet 17. april 2017 Dette er hovedsaklig din feil. Synes det blir teit å legge all skyld på samboeren din. Han gjorde vel sitt beste. Det er fort gjort å blande sammen datoer og tall. Har vært i nesten samme situasjon som deg en gang, men jeg kunne ikke finne på å bli sint på mannen min for noe som i bunn og grunn er mitt eget ansvar. 13
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #19 Skrevet 17. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du er student, så burde du ha råd til et sånt abonnement om ikke annet: https://www.tek.no/mobilabonnement?data=1&call=250&message=300&data-eu-free-roam=0&data-speed=0 Anonymkode: dcae3...d10 Dette abonnementet koster 99 kr. Anonymkode: dcae3...d10 9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #20 Skrevet 17. april 2017 Hvis dette var så viktig for deg, burde du jo dobbeltsjekket meldingen etterpå. Her har du gått på en smell, og ikke samboeren din. Anonymkode: 7c3a7...7fd 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå