Gjest violetta Skrevet 20. desember 2004 #1 Del Skrevet 20. desember 2004 Dersom man har lønningsdato siste i måneden, er det ikke vanlig å få utbetalt desemberlønnen tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 20. desember 2004 #2 Del Skrevet 20. desember 2004 Dersom man har lønningsdato siste i måneden, er det ikke vanlig å få utbetalt desemberlønnen tidligere? tja, vi har ytbetalingsdato 20, men fikk lønna 15. skulle ønske de ikke gjorde det sånn nesten jeg. Tenk så godt å få lønn når alt er kjøpt inn og klart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #3 Del Skrevet 20. desember 2004 tja, vi har ytbetalingsdato 20, men fikk lønna 15. skulle ønske de ikke gjorde det sånn nesten jeg. Tenk så godt å få lønn når alt er kjøpt inn og klart Eh ja....men ingenting kan jo kjøpes uten penger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 20. desember 2004 #4 Del Skrevet 20. desember 2004 Eh ja....men ingenting kan jo kjøpes uten penger.... nei, men vi pleier å planlegge slik at vi alltid har litt stående før neste lønn. Trodde nesten alle gjorde det jeg. Kjedelig hvis noe går galt og lønna er forsinket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #5 Del Skrevet 20. desember 2004 nei, men vi pleier å planlegge slik at vi alltid har litt stående før neste lønn. Trodde nesten alle gjorde det jeg. Kjedelig hvis noe går galt og lønna er forsinket. Bruker du bare litt penger i julen du da? det gjør ikke jeg, og jeg kjenner ikke så mange som gjør det heller. Mat, julegaver og annet koster mye. Ikke litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 20. desember 2004 #6 Del Skrevet 20. desember 2004 Du fikk jo lønn i slutten av november? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #7 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg spurte hva som var vanlig. Jeg har penger så jeg klarer meg. Skal ikke sulte hverken i julen eller etter, men lurte altså på om det var vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 20. desember 2004 #8 Del Skrevet 20. desember 2004 Noen firma betaler ut tidligere, andre ikke. I år var vår utbetalingsdag på en søndag, så vi fikk lønnen på fredag. Tidligere år har vi fått den fem til seks dager før lønningsdag. :Svarer pent: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 21. desember 2004 #9 Del Skrevet 21. desember 2004 Da jeg var i jobb fikk jeg desemberlønnen tidligere enn vanlig. Det synes jeg var veldig greit. Alle bør nok ha litt penger stående til neste lønning, men det er ikke alltid like lett å få til tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Furstina ii Skrevet 21. desember 2004 #10 Del Skrevet 21. desember 2004 Da jeg var i jobb fikk jeg desemberlønnen tidligere enn vanlig. Det synes jeg var veldig greit. Alle bør nok ha litt penger stående til neste lønning, men det er ikke alltid like lett å få til tror jeg. Om man inte har pengar till julmat och julklappar och absolut vill ha decemberlönen tidigare för att klara av det så undrar jag bara... ... vad ska man då leva av i januari innan januarilönen kommer. För decemberlöningen är väl tänkt att räcka fram till lönen i januari - och den lär inte komma tidigare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #11 Del Skrevet 22. desember 2004 Om man inte har pengar till julmat och julklappar och absolut vill ha decemberlönen tidigare för att klara av det så undrar jag bara... ... vad ska man då leva av i januari innan januarilönen kommer. För decemberlöningen är väl tänkt att räcka fram till lönen i januari - och den lär inte komma tidigare. Nå får man jo alltid en større desemberlønning enn ellers da, så det går vel bra. Ellers er det vel ganske vanlig for de fleste at tiden frem til lønning i januar kan være litt knapp med penger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 22. desember 2004 #12 Del Skrevet 22. desember 2004 Nå får man jo alltid en større desemberlønning enn ellers da, så det går vel bra. Ellers er det vel ganske vanlig for de fleste at tiden frem til lønning i januar kan være litt knapp med penger? Ah, just det... Här skiljer sig svenska och norska löner åt. Jag känner nog inte någon i Sverige som har större decemberlön än novemberlön... I Sverige för de även samma diskussion kring midsommar och junilönen som flera vill ha FÖRE midsommar, annars kan de inte fira. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #13 Del Skrevet 22. desember 2004 Ah, just det... Här skiljer sig svenska och norska löner åt. Jag känner nog inte någon i Sverige som har större decemberlön än novemberlön... I Sverige för de även samma diskussion kring midsommar och junilönen som flera vill ha FÖRE midsommar, annars kan de inte fira. Nei, dere har vel ikke halvt skattetrekk i Sverige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 22. desember 2004 #14 Del Skrevet 22. desember 2004 Nej då. I det förlovade skatteparadiset Sverige skulle man bara drömma om halv skatt. Möjligtvis för man göra ett litet avdrag på skatten när man deklarerar (lämnar in selvangivelse). I år har de i sista stund i stället lagt på en extra fordonsskatt som ska betalas i januari... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #15 Del Skrevet 22. desember 2004 Nej då. I det förlovade skatteparadiset Sverige skulle man bara drömma om halv skatt. Möjligtvis för man göra ett litet avdrag på skatten när man deklarerar (lämnar in selvangivelse). I år har de i sista stund i stället lagt på en extra fordonsskatt som ska betalas i januari... Så dumt, det hadde jo kommet godt med :-) Men, vi betaler inn skatten vi slipper å betale i desember resten av året, så vi "får" ikke noe fra staten vi heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 22. desember 2004 #16 Del Skrevet 22. desember 2004 Vi har lønningsdag 19 men i desember får vi alltid lønn den 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå