Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen yrker som er kjent for å ha bra eller dårlig arbeidsmiljø? Jeg kjenner kun til arbeidsmiljøet på tre ulike skoler, og det var knallbra på alle de tre skolene. Har også mange andre venner som jobber på ulike skoler, og samtlige skryter av arbeidsmiljøet. Hva slags erfaringer har dere?

Anonymkode: 3fe10...021

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber også på en barneskole, og er veldig fornøyd med arbeidsmiljøet:)

Anonymkode: 48004...1b1

Skrevet

Restaurantbransjen har ofte dårlig miljø etter min erfaring. Mye kjefting, hakking og ovenfra-og-ned holdning.  Og så holder jeg meg langt unna arbeidsplasser med stor overvekt av kvinner.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror at feks på sykehus og sånn er det mye hierarki tankegang og spesielt på sykehjem der sykepleierne ser ned på helsefagarbeidere.

Men jeg tror uansett at dårlig arbeidsmiljø kan man finne overalt. Akkurat som man overalt vil finne mellomledere som tror de er direktører....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Generelt bør du være obs på kvinnedominerte arbeidsplasser, særlig hvis du er en kvinne, har en lei tendens å bli vel mye drama i. Som man kan man overleve hvis man later som man er lobotomert hver gang en konflikt dukker opp i korridorene.

Du bør velge å ha mannlig sjef i første ledd, med kvinnelige ledere så er problemet generelt at det blir mye trynefaktor og lite objektivitet på de ansatte. En god kvinnelig leder vokser uansett ikke på trær og er svært sjeldent å oppleve i arbeidslivet, da er det ok.

Du bør velge arbeidsplasser som ligger sentralt, for å lettere å ordne deg praktiske ting i løpet av arbeidsdagene.

Anonymkode: 12314...e6d

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Generelt bør du være obs på kvinnedominerte arbeidsplasser, særlig hvis du er en kvinne, har en lei tendens å bli vel mye drama i. Som man kan man overleve hvis man later som man er lobotomert hver gang en konflikt dukker opp i korridorene.

Du bør velge å ha mannlig sjef i første ledd, med kvinnelige ledere så er problemet generelt at det blir mye trynefaktor og lite objektivitet på de ansatte. En god kvinnelig leder vokser uansett ikke på trær og er svært sjeldent å oppleve i arbeidslivet, da er det ok.

Du bør velge arbeidsplasser som ligger sentralt, for å lettere å ordne deg praktiske ting i løpet av arbeidsdagene.

Jeg er helt enig med deg. Men det er mye dritt på "mannlige arbeidsplasser" og. Ekstremt mye "tissen min er større enn din" og selvhevdelse.

Ang kvinnelige ledere så er jeg enig. Men kun hvis de er unge. Jeg var selv en mellomleder tidligere og de andre kvinnelige var kjipe,men ikke de oppi åra. Jeg tror unge kvinner er litt på ungdomstrinnet fremdeles og liker baksnakking og tull.

Min leder nå er mannlig og 2 år yngre enn meg og det synes jeg er perfekt.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke langt unna det mest sjåvinistiske jeg har lest.  Gode ledere vokser ikke på trær.  Uansett kjønn!

Til den siste kommentaren er det vel like greit å påpeke at arbeidsgiver betaler for arbeidskraften din innenfor arbeidstiden, og ikke for at du skal ordne deg praktiske ting i løpet av arbeidsdagene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg tror at feks på sykehus og sånn er det mye hierarki tankegang og spesielt på sykehjem der sykepleierne ser ned på helsefagarbeidere.

Men jeg tror uansett at dårlig arbeidsmiljø kan man finne overalt. Akkurat som man overalt vil finne mellomledere som tror de er direktører....

Har jobbet tyve år på sykehus og alltid vært steder med godt arbeidsmiljø. Og det er ikke sykepleiere som slenger drit, det er hjelpepleiere som klager og snakker bak ryggen på sykepleiere som har alle de "lette" oppgavene med medisiner, legevisitt, prosedyrer, osv.

Anonymkode: 3ff83...360

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet mange forskjellige steder,og kommet frem til at det er umulig å knytte dårlig miljø opp mot bestemte yrker. Det kommer hele tiden an på de som jobber der.

Anonymkode: 7d856...417

• Liker 3
Skrevet

Enig med siste.  Du kan spørre deg om du jobber på et sted med godt arbeidsmiljø, eller om du er med på å skape det gode miljøet (alternativt det dårlige).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I salgsmiljøer er det ofte godt arbeidsmiljø. De har ofte felles mål som skal nås, og jobber sammen og heier på hverandre. Når mål nås er det så vidt meg bekjent mye feiring, som igjen gir godt felleskap og samhold 

Anonymkode: 5d58e...780

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke at man kan dele inn gode og dårlige arbeidsmiljø inn etter yrke og profesjon.  Det eneste jeg jeg alltid har hørt er at forskermiljøer ikke er de beste pga. stor konkurranse mellom mennesker med store personlige ambisjoner.  

Min beste erfaring er fra salg.  Målet var klart, og resultater enkle å måle. Bransjen var reiseliv, og kvinnedominert.  Gode resultater ble behørig feiret, og "vi-faktoren" var større enn "jeg-faktoren".  Mange har mye å lære fra denne bransjen! 

Min dårligste erfaring er fra offentlig sektor.  Her er forholdene ofte så store at mange blir glemt, og ikke lagt merke til.  Sikkert hyggelig med lange kaffepauser som ingen ledere vet om, men er det et godt arbeidsmiljø?  Nei.  Tvert i mot, å bli avglemt er det verste en ansatt kan oppleve. 

Skrevet
På 17.4.2017 den 19.42, AnonymBruker skrev:

Har jobbet mange forskjellige steder,og kommet frem til at det er umulig å knytte dårlig miljø opp mot bestemte yrker. Det kommer hele tiden an på de som jobber der.

Anonymkode: 7d856...417

Enig med denne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...